KUH: Kampovi nadoknadili lipanjski pad noćenja, očekuju dobru godinu

Hrvatski kampovi nadoknadili su u srpnju i prvom tjednu kolovoza pad noćenja iz lipnja, a premda nemaju puno prostora za veća povećanja prometa, s obzirom na raspoložive kapacitete, ipak očekuju da će ova...

Hrvatski kampovi nadoknadili su u srpnju i prvom tjednu kolovoza pad noćenja iz lipnja, a premda nemaju puno prostora za veća povećanja prometa, s obzirom na raspoložive kapacitete, ipak očekuju da će ova godina ukupno biti nešto bolja nego prošla, poručuju iz Kamping udruženja Hrvatske (KUH) za Hinu.

Unatoč lošijoj predsezoni, srpanj je za kampove prošao uspješno s ostvarenih oko 4,45 milijuna noćenja, što je 4 posto više nego u lanjskom srpnju. No, kako je minus do kraja lipnja bio veći od tog porasta, s izvrsnim srpanjskim rezultatima dolazimo do ukupno oko 8,8 milijuna noćenja u kampovima, što je 1 posto manje nego lani“, kaže direktor KUH-a Adriano Palman.

Smatra da je na slabiji rezultat kampova u lipnju vjerojatno dijelom utjecalo europsko nogometno prvenstvo te kasniji školski praznici u Europi.

Analizirajući ovogodišnje rezultate kampova, Palman ističe da se od početka godine do kraja srpnja zapravo bilježe lijepe brojke koje su, primjerice, 14 posto više nego što je u tim mjesecima ostvareno prije pet godina i čak 21 posto više nego prije deset godina. “U kampove se tijekom proteklog desetljeća konstantno ulagalo, što je, uz adekvatnu promociju i prirodan položaj, pridonijelo da su u zadnjih deset godina svake godine ostvarivali dobre rezultate i svaku završavali s barem nekoliko postotaka plusa. To je ujedno dokaz da se u kamping sektoru svakako isplati ulagati u kvalitetu i da su gosti spremni platiti i veću cijenu, ako je omjer cijene i kvalitete adekvatan“, kaže Palman.

autokamp

Po cijeni povoljniji, a po kvaliteti hrvatski kampovi vodeći na Mediteranu

Napominjući kako su u Hrvatskoj prosječne dnevne cijene u kampovima još uvijek povoljnije nego u nekim drugim konkurentskim zemljama na Mediteranu, Palman iznosi da je prosječna dnevna cijena obiteljskog kampiranja u hrvatskom kampu ove godine 38,16 eura, dok je primjerice u Italiji to 43,44 eura, a u Španjolskoj 38,80 eura.

Ipak, s porastom kvalitete i cijene su u hrvatskim kampovima u odnosu na pet godina ranije porasle za 10 posto, što u KUH-u drže da nije previše jer je dobro pogođen omjer cijene i kvalitete. “Analiza ocjena kampova u cijeloj Europi u kamping vodiču njemačkog auto kluba ADAC dokazuje da su po prosječnoj ocjeni kvalitete hrvatski kampovi prvi na Mediteranu, a drugi u Europi. Ispred Hrvatske su tek kampovi u Nizozemskoj“, kaže Palman. Dodaje da su i ove godine u kampovima najzastupljeniji tradicionalni kampisti – Nijemci, Slovenci, Austrijanci, Nizozemci i Talijani.

U kampovima 10 do 15 posto od ukupnih ovogodišnjih investicija u turizmu

Govoreći o investicijama u kampovima, predsjednik KUH-a Tihomir Nikolaš ističe da se u kampovima stalno investira, da su mnoge hotelske kompanije-vlasnici kampova, poput Valamara, Jadranke, Maistre, Solarisa, Turisthotela i drugih, tom segmentu zadnjih godina posvetile i veću pažnju, kao i da je sve više malih privatnih kampova u domaćinstvima.

Grubo procjenjujući, ove se godine u kampovima investiralo oko 10 do 15 posto od ukupnih ovogodišnjih 676 milijuna eura investicija u turizmu, a trend je da se u kampove investira u gotovo svim krajevima, od Istre do Dalmacije, pa i u unutrašnjosti zemlje. Investicija bi bilo i više da se konačno razriješi i izmjeni zakonska regulativa oko turističkog zemljišta, za što je aktualni ministar turizma napravio dobre ‘korake’ s osnivanjem i sastancima radne skupine, no zbog tehničke vlade i novih izbora, to će opet morati pričekati“, kaže Nikolaš.

Izmjene tog zakona drži bitnim za potpisivanje ugovora o koncesijama, ali i povećanje broja i mjesta u kampovima koja su sada, unatoč prirodnim i investicijskim potencijalima i željama, već dosta ograničena. Jer, kako kaže, svako novo ulaganje i uređenje u kampovima zapravo smanjuje broj mjesta, s obzirom da svaki bolji kamp sada nudi i tzv. jumbo parcele za velike kampere, ali i uvodi u ponudu dobro opremljene pa i luksuzne mobilne kućice, ‘glamping’ šatore i druge smještajne jedinice iz rastućeg segmenta tzv. glamuroznog kampinga.

Uvođenjem mobilnih kućica, glampinga, bazena, wellnessa, vodenih parkova, eko sustava odvodnje, hortikulturnog uređenja i drugog, kampovi se i u Hrvatskoj, kao i drugdje u svijetu, sve više transformiraju u premium luksuzni smještaj u prirodi, pri čemu treba istaknuti da ni po cijeni, ni po lokacijama, ni po gostima nisu konkurencija obiteljskom smještaju, pa ni hotelima, jer su to različite vrste i turističke potražnje i ponude za koje sve ima ima dovoljno mjesta u Hrvatskoj”, poručuje Nikolaš dodajući da je ove godine Hrvatska dobila i prvi kamp s pet zvjezdica, kamp Krk.

Vijesti: