Marijana Prtenjača, direktorica prodaje Ilirije d.d.: Za uspjeh u prodaji ključno je opravdati povjerenje gosta

U organizaciji portala Poslovni savjetnik održala se konferencija Superprodavač i to jubilarni deseti puta. U tri kategorije dodijeljene su godišnje nagrade B2B Superprodavač godine. Nagradu su primili Marijana Prtenjača...

U organizaciji portala Poslovni savjetnik održala se konferencija Superprodavač i to jubilarni deseti puta.

U tri kategorije dodijeljene su godišnje nagrade B2B Superprodavač godine. Nagradu su primili Marijana Prtenjača iz tvrtke Ilirija d.d. Iz Biograda na moru u kategoriji velikih tvrtki, Alen Dobranić iz tvrtke Bernarda d.o.o u kategoriji srednjih tvrtki i Goran Šimić iz tvrtke El Koncept d.o.o. u kategoriji malih tvrtki.

S obzirom kako je nagrada otišla upravo u turistički sektor to je povod upitati nagrađenu direktoricu prodaje Ilirije Marijanu Prtenjaču o stanju u prodaji u našem turizmu.

Kako hotelijeri dolaze do gostiju i koja je tajna prodaje hotelskog smještaja iako u Iliriji Marijanin tim ne prodaje isključivo hotelski smještaj nego i poslove prodaje integriranog, kompleksnog i komplementarnog turističkig proizvoda tržištu prezentiranog kroz sustav destinacijske menadžment kompanije Ilirije Travel s ciljem razvoja cjelogodišnjeg turizma.

„Prodaja ovisi o puno faktora i treba puno toga uvezati kako biste stvorili jedinstven doživljaj. Ove godine biti će borba za svakog gosta kao i lani, no jasno kako se nadamo i očekujemo najbolje, a sve kako bi naši klijenti dobili vrhunsku uslugu. Izazov hrvatskog turizma je sezonalnost, a posebno je izazovna prodaja i radi prometnih specifičnosti. Primjerice ako vam gosti slete u Zagreb radite im cijeli aranžman dolaska do destinacije kako bi dobili zaokružen doživljaj. Tada ne rijetko gosti staju posjetiti parkove prirode i nacionalne parkove, koji se nalaze na putu prema destinaciji. Moramo biti vrlo domišljati, jer morate sve uvezati te ukupni proizvod kvalitetno upakirati kako bi naši klijenti dobili potpuni doživljaj i uslugu kakvu zaslužuju. Našim klijentima želimo pružiti kompletnu uslugu i aranžman od trenutka kada su se odlučili krenuti u našu destinaciju za nas posao brige o njima počin je od trenutka kada su krenuli prema nama“ ističe Marijana Prtenjača.

Znamo kako je prodaja sve i tvrtka može opstati jedino ako su prihodi veći od rashoda što se odnosi na cjelokupan svijet biznisa. Svima je poznato kako oni pravi prodavači nikad ne odustaju.

Praksa je pokazala kako su ljudi voljni reći „da“ onim ljudima koji im se sviđaju, koji ih na neki način privlače ili su slični njima, stoga i postoji definicija idealnog prodavača. Idealan prodavač izvrsno poznaje svoje proizvode/usluge, savjetodavan je i stručan, puno sluša, malo priča te je proaktivan uz osmjeh na licu! Istraživanja su pokazala kako kupci najviše cijene kad dobiju dobar omjer cijene i kvalitete, kad ih se ne pritišće na kupovinu i brzo dobiju odgovor na svoj upit.

Također svaki kupac veseli se ekstra popustu, besplatnom proizvodu ili poklonu, kao i odgodi plaćanja. Kupci žele da je prodavač ujedno i konzultant, da ih educira tijekom i nakon kupovine, da je korektan i da ih sluša uz osmjeh na licu.

Foto: Poslovni savjetnik

Marijana je u ovom poslu gotovo dva desetljeća i drži kako je za uspjeh u prodaji ključno povjerenje i gosta i klijenta, ali i prodajnog tima koji je uz nju. “Mi vam uvijek imamo plan A i plan B. Naime imamo široku paletu proizvoda i usluga te se borimo za svakog klijenta i uvijek nađemo rješenje kako zadovoljiti potrebama naših kupaca. Kupca ne smijete ispustiti” ističe Prtenjača.

Na upit je li prodaja vještina ili talent Marijana odgovara kako je točan odgovor kombinacija i jednog i drugog.”Možda se rađate se s tim, ali važna je stalna edukacija. Morate stvarati i brusiti taj talent odnosno razvijati vještinu kroz stalno učenje i naravno kako je važno iskustvo. No, edukacija je ključna. Kupac je kralj i mora se tako osjećati,” zaključuje Marijana koja uistinu s lica ne skida osmijeh te se uklapa u definiciju savršenog prodavača.

Prodaja je zahtjevna i teška, ali i izazovna. Ovaj posao kao i svaki ima svoje dobre i loše strane, međutim ništa ne može zamijeniti osjećaj kada uspijete zadovoljiti potrebe kupca odnosno kada vidite da ste opravdali njegovo povjerenje. To je neprocjenjivo. Taj osjećaj vas tjera naprijed i daje vam snage za dalje da budete još bolji. Morate živjeti s time. To je tajna uspjeha svakog od nas” poručila je direktorica prodaje Ilirije iz Biograda.

Povezane vijesti: