Mastercardovo istraživanje pokazuje snažan interes potrošača iz Hrvatske, ali i cijele Europe za kreiranjem nezaboravnih trenutaka.
U godini koja obiluje globalnim sportskim događanjima, glazbenim turnejama i filmskim festivalima, novo istraživanje razotkriva rastući trend ulaganja u iskustva među hrvatskim potrošačima.
Više od polovice ispitanika (57%) ove godine planira povećati svoje izdatke za iskustvene aktivnosti u usporedbi s prethodnom godinom, a žele isprobati više putovanja (61% ispitanika planira potrošiti više), glazbenih festivala i koncerata (42%) te gastronomskih doživljaja (39%). Troškove vezane uz iskustva planira smanjiti 11% Hrvata.
/// Europski turizam približio se razinama prije pandemije unatoč inflacijskim pritiscima
Iskustva za pamćenje prije materijalnih dobara
Istraživanje, provedeno na ukupno preko 16.000 ispitanika, pokazuje da čak 73% ispitanika iz Hrvatske smatra da je novac utrošen na iskustva uvijek vrijedan.
Potrošači izražavaju snažnu povezanost s iskustvima koja im pružaju najbolje životne uspomene (40%), omogućavaju novi pogled na svijet (44%), i duboko obogaćuju kroz dijeljenje s drugima (41%).
Podaci pokazuju da se 36% ispitanika odlučuje za uravnoteženi pristup, jednako trošeći na materijalna dobra i iskustva, dok 32% primarno preferira iskustva.
Među faktorima koji utječu na odluku o ulaganju u iskustvo ističu se zdravlje i dobrobit, jedinstvenost iskustva, kao i mogućnost dijeljenja s prijateljima i obitelji.