Čak 73 posto ispitanika iz Hrvatske smatra kako vrijedi trošiti na iskustva

Hrvati u ovoj godini planiraju više putovati, ići na koncerte i trošiti na hranu.

Autor:  HrTurizam.hr

27. ožujka 2024.

Mastercardovo istraživanje pokazuje snažan interes potrošača iz Hrvatske, ali i cijele Europe za kreiranjem nezaboravnih trenutaka.

U godini koja obiluje globalnim sportskim događanjima, glazbenim turnejama i filmskim festivalima, novo istraživanje razotkriva rastući trend ulaganja u iskustva među hrvatskim potrošačima.

Više od polovice ispitanika (57%) ove godine planira povećati svoje izdatke za iskustvene aktivnosti u usporedbi s prethodnom godinom, a žele isprobati više putovanja (61% ispitanika planira potrošiti više), glazbenih festivala i koncerata (42%) te gastronomskih doživljaja (39%). Troškove vezane uz iskustva planira smanjiti 11% Hrvata. 

/// Europski turizam približio se razinama prije pandemije unatoč inflacijskim pritiscima

Iskustva za pamćenje prije materijalnih dobara

Istraživanje, provedeno na ukupno preko 16.000 ispitanika, pokazuje da čak 73% ispitanika iz Hrvatske smatra da je novac utrošen na iskustva uvijek vrijedan.

Potrošači izražavaju snažnu povezanost s iskustvima koja im pružaju najbolje životne uspomene (40%), omogućavaju novi pogled na svijet (44%), i duboko obogaćuju kroz dijeljenje s drugima (41%).

/// Vanja i Stankina: Svaki posjetitelj želi biti oduševljen doživljenim, a goranske priče im to omogućuju

Podaci pokazuju da se 36% ispitanika odlučuje za uravnoteženi pristup, jednako trošeći na materijalna dobra i iskustva, dok 32% primarno preferira iskustva.

Među faktorima koji utječu na odluku o ulaganju u iskustvo ističu se zdravlje i dobrobit, jedinstvenost iskustva, kao i mogućnost dijeljenja s prijateljima i obitelji.

Foto: Mastercard

Foto: Mastercard

Europa

Ovo je istraživanje pokazalo i da u Europi čak devet od deset ispitanika namjerava trošiti više na iskustva u 2024. u odnosu na prethodnu godinu.

/// Putnici traže dublja iskustva, ne običnu večeru s domaćinima

"Europa, s bogatom kulturnom baštinom i raznovrsnim događanjima, pruža idealnu pozornicu za stvaranje trajnih uspomena. Naša platforma priceless.com ima za cilj spojiti ljude s onim što najviše vole, svakodnevno i svugdje. Ovo istraživanje pomaže nam razumjeti prioritete ljudi za 2024. godinu i kako im možemo obogatiti život", izjavio je Raja Rajamannar, glavni direktor marketinga i komunikacija kompanije Mastercard.

/// Marko Sladić: Ljudima dajem sebe, svoje srce i emociju jer oni nisu samo broj

Dodao je kako danas nude bezbrojna iskustva na više od 30 destinacija diljem svijeta. Među njima su, između ostalih, finale UEFA Lige prvaka, Filmski festival u Cannesu, The Open, stotine koncerata tvrtke Live Nation.

Na europskoj razini, ovaj se sentiment odražava u želji za putovanjima, prisustvovanjem glazbenim događajima uživo, uživanjem u kulinarstvu i wellness odmorima.

/// Novi trendovi: Wellness povezan s tugom, bolje spavanje, plave zone, biohacking, menopauza, seksualna dobrobit

Skoro četiri petine ispitanika (78%) vidi veliku vrijednost u trošenju na takve aktivnosti, dok 29% posebno izdvaja sredstva za iskustvene aktivnosti unutar svojih financijskih planova.

Dinamičan kalendar događaja

Glavna ekonomistica za Europu u Mastercardovom ekonomskom institutu, Natalia Lechmanova, ističe da - iako su potrošači posljednjih godina bili suočeni s teškim financijskim odlukama - njihova želja za smislenim iskustvima ostaje čvrsta.

"Kako ekonomski pritisci poput visoke inflacije i visokih kamatnih stopa jenjavaju, očekuje se da će potrošači usmjeriti svoju povećanu kupovnu moć prema diskrecijskim troškovima. Dinamičan kalendar događaja u Europi za ovu godinu, uključujući sportska natjecanja i glazbene festivale, vjerojatno će poduprijeti ovaj trend", navodi Lechmanova.

/// Sportski turizam je postao motiv dolaska gostiju u Umag van glavne sezone. Samo u jednom vikendu generirat će preko 4000 noćenja

/// Swift Lift: obožavatelji Taylor Swift slijevaju se u Europu, potroše u prosijeku oko 1300 dolara na putovanje

/// Rudolf Štefan: Riba u Dalmaciji je najkvalitetnija u veljači i ožujku. To je prilika da produžimo sezonu

Izvor i foto: Mastercard

Autor:  HrTurizam.hr

27. ožujka 2024.