MasterIndex: Ove godine manje Hrvata planira ljetovati u Hrvatskoj

Prema rezultatima istraživanja MasterIndex, koje je za Mastercard u svibnju provela agencija za istraživanje tržišta Improve, 56% ispitanika ljetovanje planira u Hrvatskoj. Iako je riječ o većini ispitanika, vidljiv...

Prema rezultatima istraživanja MasterIndex, koje je za Mastercard u svibnju provela agencija za istraživanje tržišta Improve, 56% ispitanika ljetovanje planira u Hrvatskoj.

Iako je riječ o većini ispitanika, vidljiv je pad u odnosu na prošlu godinu kada je u Hrvatskoj planiralo ljetovati 62% građana. 

Zagrepčani ljeto provode u vlastitim nekretninama, Istrijani vole kampove

Ljetni odmor na Jadranu u nešto većem broju planiraju provesti oni s mjesečnim prihodima iznad 12.000 kn (78%), ispitanici iz Zagreba i okolice (73%) te Slavonije i Like (70-72%). Takve planove ima ipak manji broj ispitanika u dobi od 50 do 55 godina (48%), zatim onih iz Istre, Primorja i Gorskog kotara (41%) te iz Dalmacije (27%). S druge strane, ljetovanje na hrvatskoj obali ne planira tek 27% ispitanika, dok je najviše neodlučnih u Sjevernoj Hrvatskoj gdje čak 21% ispitanika još uvijek nije sigurno gdje će na godišnji odmor. 

Tijekom boravka na domaćoj obali, 50% ispitanika boravit će u privatnom smještaju, a 40% u svojoj ili obiteljskoj nekretnini. Hotelski smještaj odabrat će 11% ispitanika, smještaj u kampu 5%, a jedrenje 1%. Pritom će više od polovice Zagrepčana odmor provesti u svojoj ili obiteljskoj nekretnini, u usporedbi sa samo 25% Slavonaca. Zato se Slavonci većinom odlučuju za privatni smještaj (63%), kao i Ličani (69%). Kad je riječ o hotelima, najradije ih biraju Dalmatinci (16%), a najrjeđe ispitanici iz Like, Korduna i Banovine (3%). Istrijani prednjače kao ljubitelji kampova s čak 15% onih koji biraju ovaj tip smještaja. 

Glavni izvor turističkih informacija je internet

Kao glavni izvor informacija o destinacijama na koje putuju, čak 91% ispitanika navodi internet. To se prvenstveno odnosi na domaće online sadržaje (64%) te specijalizirane aplikacije i stranice kao što je npr. TripAdvisor (44%).

Drugi izvori informacija su članci na stranim internetskim stranicama (40%), stranice turističkih agencija (34%) te domaći (22%) i stranici (13%) blogeri i influenceri. Hrvatski građani prema istraživanju najviše vjeruju specijaliziranim stranicama. 

Troškovi su glavni faktor pri izboru destinacije

Glavni faktor u odabiru destinacije su troškovi (77%), a nakon toga preporuka prijatelja i obitelji (48%). Također, važni faktori su udaljenost do destinacije (38%), online recenzije (35%), sigurnost destinacije (30%) te lokalna ponuda (25%). Pozitivne recenzije na internetu i sigurnost destinacije dobivaju na važnosti u usporedbi s prošlom godinom. 

Kao najvažnije karakteristike destinacije ispitanici ističu omjer cijene i kvalitete (69%), troškove smještaja (58%), klimatske uvjete (44%), dobru prometnu povezanost (41%), ali i raznovrsnu kulturnu i gastronomsku ponudu, troškove prijevoza, ponudu događanja, noćni život i mogućnosti za shopping. 

Rezervacija smještaja je najčešća online

Kada je riječ o rezervaciji smještaja, ispitanici sve više koriste online rezervacije preko specijaliziranih stranica za booking ili stranica putničkih agencija (48% u usporedbi s prošlogodišnjih 40%), a zatim izravni kontakt putem telefona ili maila (29%). Nešto manje od četvrtine ispitanika (22%) rezervira smještaj putem stranice pružatelja smještaja, dok 10% ispitanika uopće ne treba rezervaciju. Građani to sve rjeđe rade telefonski ili putem maila kod turističkog agenta (8%) ili u uredu turističke agencije (4%, u usporedbi s prošlogodišnjih 8%). Prema istraživanju, onih koji prvo dolaze na destinaciju, a tek onda traže smještaj, je 5%.

Online rezervacije češće su među najstarijom dobnom skupinom iznad 50 godina (66%) visokoobrazovanima (54%) te onima iz Istre i Primorja (58%).

Ispitanici karticama plaćaju gotovo polovicu troškova odmora 

Kad je riječ o plaćanju smještaja, pada broj onih koji to čine gotovinom (56%  ispitanika, u usporedbi sa 60% prošle godine). Smještaj debitnom karticom plaća pak 22% Hrvata, a internetskim bankarstvom 10%. Na plaćanje kreditnom karticom se odlučuje 14% ispitanika, najčešće onih s višim primanjima. Gotovinu za plaćanje smještaja najrjeđe koriste Dalmatinci (28%), a najčešće ispitanici iz Slavonije i Sjeverne Hrvatske (65%). Ispitanici iz Dalmacije najradije plaćaju kreditnom karticom (44%).

Pritom se gotovina najčešće koristi za kupnju suvenira (81%), u restoranima, kafićima i klubovima (75%) te za ulaznice za koncerte, muzeje, kazališta i galerije (61%). S druge strane, kartice su najčešći način plaćanja u supermarketima (77%), na benzinskim crpkama (73%) te u dućanima odjeće i obuće (67%). 

U prosjeku, ispitanici karticama plaćaju gotovo polovicu troškova odmora (48%). Uz to, gotovo trećina ispitanika koji planiraju ljetovanje plaća preko 60% troškova karticom.

Vijesti: