Može li povjerenje biti nova valuta u “novo normalno” vrijeme

Svjetska turistička organizacija (UNWTO), kao specijalizirana agencija Ujedinjenih naroda za turizam i koja promiče turizam kao pokrettač gospodarskog rasta, aktivno se, s turističkim stručnjacima širom svijeta uključila u borbu...

Svjetska turistička organizacija (UNWTO), kao specijalizirana agencija Ujedinjenih naroda za turizam i koja promiče turizam kao pokrettač gospodarskog rasta, aktivno se, s turističkim stručnjacima širom svijeta uključila u borbu protiv posljedica pandemije koronavirusa.

Generalni tajnik UNWTO-a, Zurab Pololikashvili, obratio se priopćenjem cijelom turističkom svijetu, ali i svima onima koji mogu doprinijeti bržem rješavanju ove krize:

“Nužno je da se ponovno krene u svijet – jednom kada to bude sigurno. Pratimo uvođenje ograničenja putovanja širom svijeta. Naši najnoviji podaci pokazuju kako za sva svjetska odredišta vrijede ograničenja.Ovisno o tome kada i gdje se ukidaju ograničenja putovanja, međunarodni broj turista ove godine mogao bi pasti između 60 i 80%. Pad globalnog turizma već je utjecao na nacionalna gospodarstva, živote ljudi i naša nastojanja da ostvarimo ciljeve održivog razvoja. Bez snažnog i vitalnog turističkog sektora, mnogi milijuni radnih mjesta i malih poduzeća su u opasnosti” istaknuo je Pololikashvili te naglasio kako UNWTO poziva na konkretne korake koji će riječi potpore pretvoriti u akciju.

Foto: UNWTO / Zurab Pololikashvili 
UNWTO Secretary-General  / Ilustracija HrTurizam

Ovaj tjedan nas je ohrabrio akcijski plan koji je utvrdila Europska unija za ponovno odgovorno i koordinirano pokretanje turizma. Ukidanje ograničenja putovanja, prvo unutar država, a zatim i preko međunarodnih granica, omogućit će povratak mnogim društvenim i ekonomskim koristima ne samo u Europi, već i širom svijeta. Plan EU-a, koji puno duguje radu povjerenika Bretona, primjer je za ostatak svijeta” dodao je Pololikashvili i dodatno istaknuo kako koordinirano uvođenje novih zdravstvenih i sigurnosnih protokola za svaki dio lanca vrijednosti turizma – uključujući putovanja, smještaj, hranu i slobodno vrijeme – učinit će ga sigurnijim za putovanje.

Povjerenje je nova valuta našeg „novog normalnog“- naglasio je Pololikashvili te istaknuo kako je turizam idealno postavljen da bude sredstvo za usmjeravanje povjerenja.

Ako ljudi vjeruju vladama i turističkom sektoru da im žele sačuvati zdravlje, doista će putovati sutra. Upravo turizam će igrati ključnu ulogu u širenju povjerenja s prednostima koja prevazilaze sam turizam. Samo na taj način možemo vratiti svoja gospodarstva prema rastu i započeti obnovu naših društava.”

Foto: Pixabay

Povezane vijesti: