Najava javnih poziva za poduzetnike u turizmu 2022.

Donosimo koje su mogućnosti financiranja usmjerena u digitalnu tranziciju u turizmu i ugostiteljstvu

Autor:  HrTurizam Promo

18. veljače 2022.

Koje su mogućnosti za financiranje ulaganja usmjerena u digitalnu tranziciju poduzetnika u turizmu i ugostiteljstvu s ciljem povećanja produktivnosti i boljeg pozicioniranja na turističkom tržištu? - pitanje koje si mnogi poduzetnici u turizmu postavljaju ove godine.

Naime, Mehanizam oporavka i otpornosti EU Republici Hrvatskoj donosi 2,2 milijarde kuna od kojih će 60% sredstava biti namijenjeno ulaganjima u privatni sektor, a preostalo će biti namijenjeno za javnu turističku infrastrukturu.

Svjesni navale na ove natječaje, iz Aestus Consulting savjetuju poduzetnike da se ozbiljno pripreme i prihvate sve sugestije na projektne prijedloge ukoliko budu htjeli ostvariti najbolju šansu.

Najava javnih poziva za poduzetnike u turizmu 2022.: Što poduzetnici u turizmu mogu očekivati?

Predviđena su sveukupno tri poziva:

1. Poziv za dodjelu bespovratnih sredstava za razvoj turističkih proizvoda prihvatljivih za okoliš, učinkovitost resursa te zelenu i digitalnutranziciju.

• Procijenjena alokacija poziva je 1.020.000.000 kn.

2.Poziv za dodjelu bespovratnih sredstava za razvoj turističkih proizvoda prihvatljivih za okoliš, učinkovitost resursa te zelenu i digitalnu tranziciju.

• Procijenjena alokacija poziva je 1.020.000.000 kn.

3. Poticanje aktivnosti umrežavanja u klastere te istraživanja i razvoja u poduzećima u cjelokupnom lancu vrijednosti turizma i ugostiteljstva

• Procijenjena alokacija poziva je 180.000.000 kn.

Ulaganja će biti potrebno usmjeriti na digitalnu i zelenu tranziciju poduzetnika u turizmu i ugostiteljstvu, a u nastavku donosimo do sada poznate informacije.

Koji je vremenski okvir javnih poziva u turizmu?

  • Objava nacrta poziva prema javnosti očekuje se u prvom kvartalu 2022.

  • U trećem kvartalu 2022. planirana je objava javnog poziva

  • Najkasnije do kraja 2025. godine svi projekti morati biti završeni

Koji će projekti će se moći prijaviti i kako će se bodovati?

  • Moći će se prijaviti projekti iz područja kulture, prirodne i kulturne baštine te zdravstva ako je projekt u funkciji turizma i ako je subjekt registriran u turizmu najkasnije do dana prijave na natječaj.
  • Ulaganja će biti usredotočena na projekte sa zelenim i digitalnim aspektom, odnosno na one koji će podići kvalitetu turističke ponude, a pritom smanjiti negativan utjecaj na okoliš
  • Potrebno se usmjeriti na razvoj turističkog proizvoda ili usluge podržavajući uz to kružno gospodarstvo, održivu mobilnost i digitalna rješenja.
  • Najmanje 50% investicije morat će biti usmjerena na ublažavanje ili prilagodbu klimatskim promjenama. Primjerice, ako poduzetnik prijavljuje projekt izgradnje novog objekta, cjelokupni troškovnik radova treba sadržavati segmente za ublažavanje negativnih klimatskih učinaka prema modelu “zgrada gotovo nulte emisije” (eng. nearly zero-energy building).

Aestus2 2

Kako će na prijavu utjecati indeks turističke razvijenosti?

  • Poticat će se ulaganja u slabije razvijena turistička područja tj. Na područja koja se nalaze u III., IV. I 0. kategoriji prema Indeksu turističke razvijenosti.
  • Za prijavitelje iz područja koja spadaju u I. kategoriju neće biti prihvatljivo novo infrastrukturno ulaganje. Europska Komisija ne dozvoljava da se dodatno gradi, čak i ako to dovodi samo do proširenja kapaciteta na razini usluge (restoran, wellness,...). U tom slučaju moguća su ulaganja samo u postojeće kapacitete – bitno da se ne izlazi iz postojećih gabarita i da se s novim ulaganjem podiže kvaliteta.
  • Važno je svakako napomenuti da Ministarstvo turizma planira iduće godine objaviti natječaje kojima će omogućiti spomenuta ulaganja i u najrazvijenijim jedinicama lokalne samouprave.

Kako će se projekti prijavljivati i ocjenjivati?

  • Projekti će biti bodovani prema doprinosu održivom turizmu, odnosno bit će obavezni uključivati načela održivog razvoja.
  • Sa sigurnošću možemo reći kako će budući projekti na prijavu ići putem sustava eNPOO te da kriterij neće biti najbrži prst, već kvaliteta projekta koja se određuje na temelju ukupnog broja bodova. 
  • Bit će od iznimne važnosti pregledati bodovne tablice u trenutku objave kako bi prikupili sve bodove koje poduzetnik može ostvariti. Bitno je učiniti sve što je u našoj moći da postignemo maksimum.

Koje će biti obveze i uvjeti za prijavitelje?

  • Iako se očekuju značajne investicije, uvjeti za poduzetnike će biti povoljni. Ministarstvo neće tražiti garancije banke, niti ugovorene kredite za dokazivanje vlastitog udjela financiranja. Poučeni iskustvom, navedeno savjetujemo zadovoljiti pismom namjere od banke koje se u nekim bankama može ishoditi bez dodatnih troškova unutar 7-10 dana.
  • Po pitanju uvjeta poslovne sposobnosti, bit će potrebno prikazati povijest poslovanja koja je prije COVID-19 trebala biti pozitivnog trenda dok je razumno da je tijekom COVID-19 razdoblja potencijalno i negativna.
  • Pozitivno je to što se očekuje da prijavitelji neće morati zadovoljiti uvjet određenog minimalnog broja zaposlenih u godini koja prethodi godini predaje projektnog prijedloga, kao ni visinu prihoda u ukupnoj visini investicije. 

Naš tim je na raspolaganju da zajedno s Vama, po metodologiji design thinking procesa projektnog dizajniranja, kreira raznovrsni turistički proizvod koji produljuje sezonu podržan zelenim i digitalnim karakteristikama.

Projektno dizajniranje je u potpunosti besplatno te Vas pozivamo da nam se javite na email adresu aestus@aestus.hr ili putem kontakt forme kako biste stvorili projektni prijedlog koji će imati jaku šansu ostvariti bespovratna sredstva.

Autor: Sandra Anić, Aestus Consulting

Foto: Proxyclick Visitor Management System on Unsplash

Autor:  HrTurizam Promo

18. veljače 2022.