Nakon Španjolske, Booking.com pod istragom i u Italiji

Nakon istrage u Španjolskoj o kršenju zakona o tržišnom natjecanju, sada je Booking.com pod prispotrom i u Italiji.  Kao što smo već pisali, Booking.c...

Autor:  HrTurizam.hr

22. ožujka 2024.

Nakon istrage u Španjolskoj o kršenju zakona o tržišnom natjecanju, sada je Booking.com pod prispotrom i u Italiji. 

Kao što smo već pisali, Booking.com se suočava s nemalom kaznom od 530 milijuna dolara koju su izrekle španjolske vlasti.

Kazna, koju je izdala španjolska nacionalna komisija za tržište i tržišno natjecanje (CNMC) tijekom četvrtog tromjesečja prošle godine, odnosi se na navode o kršenju zakona o tržišnom natjecanju od strane ove istaknute online putničke agencije i pružatelja usluga smještaja.

/// Booking.com se suočava s kaznom u visini 530 milijuna dolara od strane španjolskih vlasti

Danas je talijanska agencija za zaštitu tržišnog natjecanja objavila kako je prema njihovom tumačenju, Booking provodi strategiju usmjerenu na smanjenje slobode talijanskih hotela u određivanju cijena za online prodajne kanale. Ova će strategija vjerojatno rezultirati učincima isključivanja na tržištu internetskih usluga hotelskog posredovanja i rezervacija.

Talijansko tijelo za tržišno natjecanje (AGCM) otvorilo je istragu u vezi s Booking.com  kako bi se utvrdila navodna zlouporaba dominantnog položaja na tržištu internetskih usluga posredovanja i rezervacija, čime se krše čl. 102. UFEU-a.

Točnije, prema navodima Agencije, Booking hotelima koji se pridruže programu Preferred Partner (i njegovom produžetku Preferred Plus) daje prednosti u pogledu vidljivosti vlastite ponude u rezultatima pretraživanja, u zamjenu za veće provizije i obvezu da ponude „konkurentne ” cijene na Booking.com, odnosno cijene koje nisu više od onih koje hoteli primjenjuju na vlastitim web stranicama ili platformama drugih online putničkih agencija (tzv. OTA).

/// Global Travel Tech alijansa hvata se u koštac s regulacijom, oporezivanjem i konkurencijom

U međuvremenu, kada njegova kapilarna i sofisticirana aktivnost praćenja otkrije da hotelski partner nudi bolje cijene na drugim online kanalima, Booking zadržava pravo primijeniti, bez suglasnosti svojih hotelskih partnera, popust (tzv. Booking Sponsored Benefit) kako bi uskladiti cijene na svojoj platformi s najboljom dostupnom online ponudom.

"Ova strategija će vjerojatno spriječiti razvoj učinkovite konkurencije na nacionalnom tržištu za mrežno hotelsko posredovanje i usluge rezervacije, tj. ide na na štetu drugih OTA-a, s negativnim učincima na hotele i konačno potrošače, u smislu više cijene i manji izbor za usluge posredovanja i rezervacije", navode iz AGCM-a.

Jučer su službenici AGCM-a izvršili inspekciju u prostorijama Booking.com (Italia) S.r.l., uz pomoć Specijalne antimonopolske jedinice talijanske financijske policije (Guardia di Finanza), a danji tijek cijele situacije pratimo.

Foto: John SchnobrichUnsplash

Autor:  HrTurizam.hr

22. ožujka 2024.