Nizinska pruga Rijeka - Zagreb skraćuje put između dva grada za 56 km

Projekt je dobio zeleno svjetlo za gradnju, cijela trasa proglašena je prihvatljivom s aspekta zaštite okoliša.

Foto: HŽ Putnički prijevoz

Autor:  HrTurizam.hr

25. rujna 2025.

Nizinska pruga Rijeka - Zagreb, najvažniji željeznički infrastrukturni projekt u Hrvatskoj, dobila je u rujnu 2025. ključno odobrenje. Prvi puta cijela trasa proglašena je prihvatljivom s aspekta zaštite okoliša.

Rješenje o prihvatljivosti izdano je 16. rujna za dionicu Skradnik - Krasica - Tijani, dok je već u svibnju jednako rješenje dobila i dionica Karlovac - Oštarije/Skradnik.

Time je otvoren put ubrzanju projektiranja i samom početku realizacije pruge koju stručnjaci nazivaju "projektom stoljeća". Za izradu idejnih projekata i ishođenje lokacijskih dozvola potpisani su višemilijunski ugovori.

Putnik zeljenica solo pixabay
Foto: Pixabay

Za dionicu Karlovac - Oštarije/Skradnik vrijede oko 1,5 milijuna eura, dok je dokumentacija za Skradnik - Krasica - Tijani ugovorena na više od tri milijuna eura.

Na poslovima sudjeluju Granova, ŽPD, BBD - Bridge&Building Design, Mobilita vision i Geotehnički studio, a rokovi završetka dokumentacije postavljeni su za veljaču i studeni 2026. godine.

Nova pruga imat će ukupno 111 kilometara: 39,1 km između Karlovca i Oštarija/Skradnika te 72,2 km između Skradnika, Krasice i Tijana.

Izgradnjom će se putovanje od Zagreba do Rijeke skratiti za 56 kilometara, a Hrvatska će dobiti modernu dvokolosiječnu prugu za mješoviti promet, projektiranu za brzine do 160 km/h.

Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

Projekt uključuje pet novih kolodvora i jedno stajalište, čak 17 vijadukata ukupne duljine 10 kilometara te 14 tunela dugih 57 kilometara. Najzahtjevniji će biti Kapela 1, dugačak 10 kilometara, i Kapela 2 od 15 kilometara, koji će prolaziti kroz masive Velike i Male Kapele.

Prema planu, nizinska pruga trebala bi biti dovršena najkasnije do 2036. godine, a njezin završetak presudan je za razvoj Luke Rijeka, piše Fiuman.

Procjene govore da bi do 2040. luka mogla generirati oko 2,5 milijardi eura gospodarskog učinka. U optimističnom scenariju, uz završetak pruge već 2032., taj bi iznos mogao doseći 3,3 milijarde eura i otvoriti oko 8.600 novih radnih mjesta.

No, ako pruga ne bude završena do 2035., očekuje se osjetno slabiji učinak - oko 1,72 milijarde eura.

/// Novi hrvatski vlakovi nude besplatan internet, rampe za invalidska kolica, prostor za bicikle, voze 160 km na sat...

Autor:  HrTurizam.hr

25. rujna 2025.