Njemačka, Slovenija i Austrija naša glavna emitivna tržišta

Prema podacima sustava eVisitor, tijekom razdoblja siječanj-kolovoz 2019. broj dolazaka stranih turista iznosio je 14.714.154 (rast od 4,6 %), istovremeno je zabilježeno 1.778.341 dolazak domaćih turista (rast od 9,8 %). U spomenutom vremenskom...

Prema podacima sustava eVisitor, tijekom razdoblja siječanj-kolovoz 2019. broj dolazaka stranih turista iznosio je 14.714.154 (rast od 4,6 %), istovremeno je zabilježeno 1.778.341 dolazak domaćih turista (rast od 9,8 %).

U spomenutom vremenskom intervalu ostvareno je 79.070.166 noćenja stranih turista (rast od 1,0 %) kao i 10.998.365 noćenja domaćih turista (rast od 6,8 %).

NJemačka, Slovenija i Austrija naša glavna emitivna tržišta

U ukupnom prometu razdoblja siječanj-kolovoz (noćenja) dominira tržište Njemačke, a potom slijededomaće tržište, Slovenija i Austrija.

Pozitivni rezultati za razdoblje siječanj-kolovoz, u usporedbi s istim vremenskim razdobljem prethodne godine, ostvareni su s većine značajnijih emitivnih tržišta. Rast u broju dolazaka i noćenja bilježi se s dalekih tržišta Kine, Koreje, SAD-a i Kanade te Ukrajine, Španjolske, BiH-a, Francuske, Italije, Mađarske,Rusije, Slovenije, Slovačke, Švicarske, UK-a, te s domaćeg tržišta. 

Zabrinjava pad na nekim tržištima

Tržišta koja bilježe rast u dolascima uz pad broja noćenja su Belgija, Finska i Njemačka. Pad u dolascima uz rast noćenja bilježi Japan dok pad u noćenjima uz stagnaciju dolazaka bilježi Poljska.

Tržišta koja bilježe pad u noćenjima i dolascima su Danska, Češka, Mađarska, Nizozemska, Norveška i Švedska. Destinacije iz kojih dolaze gosti veće platežne moći.

„Top 10“ destinacija Hrvatske prema ukupnom turističkom prometu (mjereno noćenjima) u razdoblju siječanj-kolovoz 2019

Rovinj ( 3.331.237 ) i Dubrovnik ( 3.242.862 ) jedini su ostvarili preko 3 milijuna noćenja. Na trećem mjestu je Poreč s 2.853.238 noćenja, a slijede Medulin i Umag kao TOP 5 destinacija u prvih osam mjeseci. Drugi dio ljestvice pripada Splitu, Viru, Malom Lošinju, Crikvenici i na kraju Novalji.

Organizirani i individualni promet

Sveukupno gledano, 27 % turističkih noćenja u razdoblju siječanj-kolovoz ostvareno je temeljem prometa u organiziranom segmentu, dok je 73 % individualaca. U hotelskom segmentu 66 % hotelskihnoćenja ostvareno je u organiziranom segmentu prometa. Za obiteljski smještaj udjel organiziranih noćenja iznosio je 13 %, dok je 87 % bilo individualaca.

Prilog: HTZ / INFORMACIJA O STATISTIČKIM POKAZATELJIMA TURISTIČKOG PROMETA u kolovozu i prvih osam mjeseci

Foto: Maistra

Vijesti: