vinski kamp međimurje

Obitelj Hažić otvorila prvi vinski kamp u Hrvatskoj

Međimurje je dobilo svoj prvi Vinski kamp, i to zahvaljujući obitelji Hažić, koja je već više od 30 godina prepoznata po kvalitetnim domaćim proizvodima poput vina, jabuke i meda,...

Međimurje je dobilo svoj prvi Vinski kamp, i to zahvaljujući obitelji Hažić, koja je već više od 30 godina prepoznata po kvalitetnim domaćim proizvodima poput vina, jabuke i meda, a svojem Obiteljsko-poljoprivrednom gospodarstvu Hažić i Vinskoj kući, sada su dodali treću u nizu investicija, no svakako ne i posljednju.

Osim po kvalitetnim proizvodima, obitelj Hažić, Biserka i Radenko, sa svojim kćerima Tatjanom i Valentinom, koje su nastavile obiteljsko poljoprivredno gospodarstvo, poznata je i po inovativnim idejama usmjerenima u sektor turizma i poljoprivrede, što potvrđuje i ovo ulaganje.

Novootvoreni Vinski kamp nalazi se u Svetom Martinu na Muri i prvi je kamp takve vrste u Hrvatskoj. Smješten je u netaknutoj prirodi gornjeg Međimurja, na poznatoj turističkoj ruti u neposrednoj blizini Terma Sveti Martin i Mlinarske kuće uz rijeku Muru.

Kamp na OPG-u Hažić nudi 12 parcela za kampere i osam drvenih mobilnih kućica koje će biti na raspolaganju početkom srpnja, priključak za električnu energiju, vodu, wi-fi, sanitarne čvorove, dječje igralište, grill zonu, uslugu pranja rublja te su dozvoljeni kućni ljubimci, a izgrađen je po najvišim ekološkim standardima uz kategoriju četiri sunca. 

Kamp parcele su veličine od 80 do 110 četvornih metara, a nose imena najzastupljenijih sorta vinove loze u međimurskom vinogorju, što je još jedan odličan primjer povezivanja s lokalnom i autentičnom pričom.

U naš vinski kamp uložili smo mnogo truda i energije. Sretna sam što smo uspjeli. Iako još do kraja lipnja moramo postaviti mobilne kućice, a prvi kamperi su već stiglirekla je vlasnica Tatjana Hažić koja sa sestrom Valentinom vodi ovo gospodarstvo već niz godina.

Obitelj Hažić predstavlja vrlo uspješnu turističku priču ruralne Hrvatske koja kroz seoski turizam pruža najbolje od Međimurja. U razvoju su im svakako pomogla sredstva iz EU fondova, no ne smije se zanemariti ni neizmjeran doprinos cijele ove vrijedne obitelji kao i vlastita sredstva uložena u unaprjeđenje kvalitete vlastitih proizvoda i turističke ponude“ naglasila je Aleksandra Kuratko Pani, voditeljica Udruge ruralnog turizma Hrvatske u čijem je članstvu OPG Hažić od 2020. godine. 

Foto: Međimurska županija

Inače, Međimurje je vrhunska vinska regija, a dokaz tome je i kako su prošle godine međimurski vinari osvojili čak 15 medalja na najvećem svjetskom ocjenjivanju vina – Decanter World Wine Awards [DWWA] te najbolji hrvatski pjenušci dolaze upravo iz Međimurja. I to nije slučajno, 2016. godine, po prvi put u povijesti, u Međimurje su stigle prve dvije medalje.

Obiteljsko mikro poduzetništvo u turizmu

Kamp će ponuditi smještaj turistima željnim uživanja u prirodi, vrhunskim vinima, pjenušcima, sokovima i ostalim proizvodima od jabuke obitelji Hažić i bogatoj turističkoj ponudi Međimurja.

Naime, posljednjih šest godina proveli su projekte ukupne vrijednosti veće od 5 milijuna kuna, uz ostvarenu potporu u vrijednosti od tri milijuna kuna. Izgradili su preradbeni pogon u kojem proizvode voćne sokove i sušene jabuke, nabavili opremu za vinski podrum, obnovili gotovo jedan hektar vinograda, nabavili mehanizaciju za potrebe vinogradarsko-voćarske proizvodnje, a u planu im je proširenje gospodarstva.

Tu svakako moramo spomenuti odličnu sinergiju i suradnju s Termama Sveti Martin, čiji su partneri u snabdijevanju svojih proizvoda. Primjer kako treba razvijati naš turizam.

/ / / PRIMJER DOBRE PRAKSE: TERME SVETI MARTIN KAO PUTOKAZ KAKO TURIZAM U HRVATSKOJ TREBA IZGLEDATI

“Obitelj smo koja njeguje prisnost sa svojim gostima. Ona je utkana u našu svakodnevicu i važno nam je da osjete dobrodošlicu kada borave na našem gospodarstvu. Energiju i ljubav prema poslu kojeg radimo želimo podijeliti s gostima, želimo im pružiti odmor i autohtonost Međimurja”, istaknula je Tatjana Hažić.

Kampisti u okolici mogu uživati u vožnji biciklima, wellness uslugama Termi Sveti Martin, upoznavanju lokalnih kulturnih znamenitosti, uživanju u brojnim pustolovnim aktivnostima u organizaciji Accredo centra ili na pikniku uz izvrsnu domaću hranu i pića restorana Međimurski dvori, a na zahtjev gosta nuditi će i dostavu doručka u formi pinklec košare na parcelu. Gosti i turisti kampa također mogu uživati u lokalnim proizvodima iz Međimurskog štancuna. 

Obitelj Hažić

Kako dobra zaokružena priča, zar ne?

I opet, važan kontekst šire destinacije, kroz suradnju s drugim partnerima i kvalitetan sadržaj. Jer motiv dolaska nije smještaj, nego destinacija. A Međimurje se kontinuirano kvalitetno razvija te danas nude vrhunske kvalitetne sadržaje i svakako razlog za ostati najmanje sedam dana.

Sve u svemu, vrhunska zaokružena gospodarska, proizvodna i turistička priča. I što je važno za naglasiti obiteljska priča ili obiteljsko mikro poduzetništvo u turizmu, gdje dvije generacije razvijaju korak po korak svoju priču. Takvih primjera nam treba što više.

Bravo za obitelj Hažić, heroje i ambasadore našeg turizma.

Za kraj citirao bi odličan osvrt Nede Pinezića koji ističe kako turizam nije sam sebi svrha, on je sredstvo za postizanje boljeg života.

Obiteljsko mikro poduzetništvo u turizmu je model, sredstvo ostanka i opstanka stalnog stanovništva u krajevima ugroženima depopulacijom. Vezivanjem obitelji za zemlju, za dom uz osiguranje egzistencije, postiže se opstojnost malih mjesta, ruralnih krajeva, zapravo većeg dijela Hrvatske. Mikro poduzetnik najprije upošljava svoju obitelj, zatim rođake, susjede i ostale sumještane i po potrebi dodatne djelatnike u sezoni visoke zaposlenosti.

Jedan mali obiteljski hotel osigurava 15 stalnih radnih mjesta i još 15 sezonskih. 2.000 takvih hotela preporodilo bi Hrvatsku obalu i otoke, zaposlili bi 30.000 ljudi neposredno i stalno i još toliko povremeno. Iza svakog zaposlenog stoji jedna obitelj koja bi imala riješenu osnovnu egzistenciju i razlog ostanka u mjestu koje najviše voli.

Imali bismo zadovoljne i stručne djelatnike u turizmu. Zarada bi se iz turizma „prelijevala“ u dodatne sadržaje u mjestu, ulagalo bi se u poljoprivrednu proizvodnju jer ovaj model razvoja je sporiji, generacijski ali stabilniji. Ovakav razvoj nije samo razvoj obitelji već i razvoj zajednice. Naša bi primorska mjesta izgledala poput austrijskih sela. Hrvatska više ne bi bila puna života samo kada je „puna turizma“, već bi se autohtoni ritam života i u malim mjestima odvijao kontinuirano kroz cijelu godinu.

Pametno sve jasno.

/ / / OBITELJSKO MIKRO PODUZETNIŠTVO U TURIZMU – PITANJE OPSTANKA

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN