Obiteljski i mali hoteli predstavili četiri zahtjeva za prevladavanje krize

Vlasnici obiteljskih i malih hotela u posao su ušli investirajući milijune eura, založili su vlastitu imovinu, a povrat investicije dulji je od 30 godina. U hotelima do 50 soba...

Vlasnici obiteljskih i malih hotela u posao su ušli investirajući milijune eura, založili su vlastitu imovinu, a povrat investicije dulji je od 30 godina.

U hotelima do 50 soba kojih je oko 450 u Hrvatskoj, pad noćenja u 2020. iznosio je 63 posto, što jasno govori o krizi u kojoj su se našli. Unatoč većoj elastičnosti u odnosu na velike tvrtke, mikro i male tvrtke u hrvatskom hotelijerstvu u vrijeme COVID krize obilježava ispodprosječni udio EBIT i EBITDA u prihodu.

Uz strukturnu iznadprosječnu zaduženost, smanjenje poslovne aktivnosti i prihoda, a onda i smanjenje ekonomičnosti te posljedični nedostatak obrtnog kapitala, povećan je financijski rizik odnosno vjerojatnost da poslovanje neće omogućiti generiranje dovoljnih novčanih tokova za financiranje kamata i otplatu glavnice. 

Četiri zahtjeva za prevladavanje krize 

Da bi obiteljski i mali hoteli opstali i premostili probleme od presudne je važnosti pomoć države, navode u Nacionalnoj udruzi obiteljskih i malih hotela te ističu kako su definirana četiri zahtjeva za spas ovog sektora: moratorij na otplatu anuiteta po dugoročnim kreditima do 30. lipnja 2022. ili mostno financiranje uz državna jamstva; restrukturiranje postojećih dugoročnih kredita bez penala za komercijalne banke uz mogućnost dopunskog osiguranja kolaterala preko HAMAG-BICRO-a ukoliko zbog korona krize procjena tržišne vrijednosti nekretnine ne zadovoljava uvjete poslovnih banaka, ili novi program HABORA za tu namjenu; sufinanciranje obrtnih sredstava te izravno kreditiranje preko HBOR-a i HAMAG-BICRO-a za adekvatnu pripremu sezone 2021. te na kraju osiguranje dostupnosti novih kredita za likvidnost i unapređenje proizvoda preko komercijalnih banaka s jamstvom države u sto postotnom iznosu.

„Mali i obiteljski hoteli temelj su održivog razvoja hrvatskog turizma, njihova ekonomija je konkurentna, njihova ponuda je autohtona i autentična, prosječno zapošljavaju 15 uglavnom lokalnih ljudi, većina naših hotela radi čitavu godinu, zimi su nositelji turističke ponude u većini destinacija, promoviraju vlastitu kulturu i što je najvažnije, u turističkom proizvodu sudjeluje lokalno stanovništvo” istaknuo je Šime Klarić, predsjednik Nacionalne udruge obiteljskih i malih hotela koja broji 128 obiteljskih i malih hotela u Hrvatskoj.

Obiteljski i mali boutique hoteli bi trebali biti okosnica našeg turizma. Čisto usporedbe radi, u Hrvatskoj imamo oko 450 obiteljskih malih hotela, dok ih Italija ima 23 tisuće, a Grčka i Austrija oko 10 tisuća.

U razvoju turizma u Hrvatskoj mali hoteli su pokretači i nositelji promjene unaprjeđenja cjelokupne hotelske industrije i promotori izvorne hrvatske gostoljubivosti. Nikako ne bismo smjeli dozvoliti da dvije iznimno teške sezone unište male hotelijere, jer se očekuje da se stanje normalizira u sezoni 2022.“ zaključuje Klarić.

Foto: Boškinac, Novalja Pag

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN