Greške se događaju, ali način na koji na njih reagiramo definira našu profesionalnost. Primjer iz Nikola Tesla Experience Centra podsjetnik je da turizam počinje i završava - s ljudima. Ili još bolje, savršeno opisuje poznatu izjavu kako je "čovjek - ključ uspjeha u turizmu".
Recenzija jedne obitelji podsjetila nas je na ključnu stvar u turizmu: važno je pokazati da nam je stalo. Jer u svijetu iskustava, odnos vrijedi više od samog proizvoda.
Gosti će vam oprostiti grešku, ali ne i ravnodušnost....
Poučna priča dolazi nam iz bespuća LinkedIna gdje sam opazio iznimno zanimljiv post od Martine Marušić Britvec, ravnateljice Nikola Tesla Experience Centar Karlovac koja je podijelila jedno negativno iskustvo koje je pretvoreno u pozitivno i recenziju od 5 zvjezdica.
Zanimljiva priča od kojeg se može puno toga naučiti svi u turizmu.
Martine Marušić Britvec na svojem Linkedin profilu objavila je priču o jednoj online negativnoj recenziji koju je ostavila jedan od posijtitelja Nikola Tesla Experience Centar Karlovac.
Naime, posjetiteljica iz Zagreba, koja se zajedno s obitelji uputila u Karlovac s namjerom posjeta Nikola Tesla Experience Centru, ostavila je negativnu recenziju nakon što je na lokaciji zatekla – zaključana vrata. Iako su, prema vlastitim navodima, prije puta provjerili radno vrijeme na službenoj internetskoj stranici Centra, na licu mjesta ih je dočekalo neugodno iznenađenje. Vrata su bila zatvorena, bez ikakve obavijesti o privremenom zatvaranju ili informacija o trajanju obilaska postojećih grupa.
U svojoj online recenziji posjetiteljica s pravom ističe kako je nedostatak pravovremene i transparentne komunikacije rezultirao nepotrebnim gubitkom vremena i novca, što nikako nije zanemariv aspekt u doživljaju destinacije – pogotovo za obitelji koje dolaze izvan lokalnog područja. Kritika je dodatno naglasila važnost ažurnih informacija na službenim kanalima, kako bi se izbjegle slične situacije u budućnosti i zaštitilo iskustvo posjetitelja.
"Jučer smo se zaputili iz Zagreba za Karlovac s ciljem da posjetimo Vaš centar, a kad smo stigli poljubili smo vrata. S obzirom da smo bili na Vašoj stranici i provjeravali radno vrijeme nismo očekivali nikakve probleme. Ovakve stvari bi trebali objavljivati na svojoj stranici, da posjetitelji ne dolaze bezveze da ne gube svoje vrijeme i novac na putovanje. Kako ste zaključali vrata nismo mogli nikog pitati ni za informaciju koliko će trajati obilazak grupe da se možemo možda pokušati kasnije vratiti." napisala je posjetiteljica online negativnu recenziju i to s apsolutnim pravom.
Vodstvo Nikola Tesla Experience Centra Karlovac reagiralo je brzo i profesionalno na opravdanu kritiku posjetiteljice koja je naišla na zatvorena vrata ustanove, unatoč prethodnoj provjeri radnog vremena. Direktorica Martina Marušić Britvec, javno se osvrnula na situaciju, priznajući propust u komunikaciji te istaknula kako je pogreška poslužila kao važna lekcija.
Kako navodi, razlog zatvaranja Centra bio je privatan obilazak velike grupe, no izostala je ključna informacija – vremenski interval tijekom kojeg posjetitelji neće moći ući.
"Ljudski je griješiti no važno je na greškama učiti. I tu, u pravilu, priča staje.
Nakon prvog djela ove recenzije smatrala sam da smo puno naučili - uz info da smo privremeno zatvoreni zbog velike grupe, treba potencijalne posjetitelje informirati o vremenskom intervalu privremenog zatvaranja Centra.
Uvijek je vrag u detaljima. Al' dobro lekcija naučena, 1 zvijezdica na recenzijama koju ćemo pamtiti, no više od toga, jedna obitelj koja ima neugodno iskustvo zbog detalja koji nismo detektirale.
Napravile smo ono što uvijek radimo kad pogriješimo - ispričale se i u ovom slučaju ponudile besplatan obilazak Centra. Gospođa je ispriku prihvatila i dala nam priliku da joj pokažemo zašto je vrijedilo doći kod nas i dati nam drugu priliku" navodi u svom postu na Linkedinu ravnateljica Nikola Tesla Experience Centar Karlovac.
Nakon reakcije Centra dogodio se odličan zaokret: iz negativne u pozitivnu recenziju s 5 zvjezdica
Uslijedio je zaokret koji rijetko viđamo, ali koji najbolje pokazuje snagu iskrene isprike i ljudskog pristupa.