Održani Dani UHPA-e: 25 posto ukupnog prometa u turizmu dolazi od agencija

Najveće okupljanje turističkih agencija.

Foto: Eugen Kogoj

Autor:  Goran Rihelj

28. ožujka 2025.

 

Dani UHPA-e, godišnji skup jedne od vodećih nacionalnih udruga u turizmu, Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA), održani su od 26. do 28. ožujka 2025. godine u hotelu Pinija 4* u Petrčanima.

Osmo izdanje Dana UHPA-e u četvrtak je službeno otvorio Tomislav Fain, predsjednik UHPA-e, u novom kongresom centru hotela Pinija - Congress & Event centru Zadar, koji je ovim događanjem i službeno otvoren za sve druge kongrese i konferencije. 

Trodnevni skup okupio je više od 250 sudionika koji su zajedno razmatrali razvojne perspektive sektora, s posebnim naglaskom na aktualne trendove, konkurentnost i digitalizaciju u turizmu. Skupu je nazočio i ministar turizma i sporta, gospodin Tonči Glavina, koji je naglasio važnost suradnje s turističkim agencijama, prognozirajući kako bi se ove godine mogli ponoviti prošlogodišnji turistički rezultati. Sudionicima se obratio i direktor Hrvatske turističke zajednice, Kristjan Staničić koji je pohvalio suradnju s UHPA-om i rad agencija s predstavništvima HTZ-a po svijetu.

“Prošla turistička godina bila je rezultatski sjajna, iako izazovna, a takva će biti i ova”, rekao je Staničić i iznio procjenu prema kojoj oko 25 posto ukupnog prometa u turizmu dolazi od agencija. “To je velik i važan udjel s obzirom na porast individualnih dolazaka, a naša predstavništva primjećuju da se na mnogim tržištima ljudi vraćaju agencijama u potrazi za putovanjima i odmorima zbog sigurnosti da će dobiti ono što plaćaju”, istaknuo je Staničić.

Božidar Longin, župan Zadarske županije, također se obratio uzvanicima: “Moramo odlučiti kakav turizam želimo, masovni ili održivi, jesmo li samo za prihode ili opstanak i razmisliti kako umanjiti pritiske turizma na infrastrukturu”.

U sklopu segmenta Aktualno s ministrom turizma i sporta, u razgovoru s moderatoricom programa Izabelom Vrtar, ministar se dotakao odnosa cijene i kvalitete u turizmu. 

„Neće biti nimalo lako odraditi sezonu. Konkurencija je jaka i važno je zadržati cjenovnu konkurentnost koju smo prošle godine malo izgubili, a povećanje cijena u zadnjih par godina od čak 50 posto nije uvijek pratilo i porast kvalitete. S druge strane rastao je i broj smještajnih kapaciteta u privatnom smještaju, koji su lani bili slabije popunjeni. O tome vodimo računa te mislimo i vjerujemo da će reforma upravljanja turizmom donijeti održivije rezultate“, rekao je Glavina.

Posebnost ovogodišnjeg programa bili su kratki paneli pod geslom „Tri DA! za turizam“, u sklopu kojih su panelisti govorili o održivosti turizma, izazovima i prilikama tržišne utakmice, kao i o primjeni novih digitalnih tehnologija i umjetne inteligencije u turizmu. 

Uhpa1 large
Foto Video G, Eugen Kogoj

„Lice i naličje razvoja (hrvatskog) turizma: Jesmo li spremni za održivi razvoj?“ – prezentacija Damira Krešića, ravnatelja Instituta za turizam u Zagrebu, otvorila je panel o trendovima i raspravu o okvirima održivosti i ravnoteži između turističkog razvoja i očuvanja identiteta i resursa. Osim gospodina Krešića, u prvom panelu sudjelovala je Slavija Jačan Obratov, direktorica Sektora razvoj brenda i turističkih proizvoda Hrvatske turističke zajednice te Tomislav Fain, predsjednik UHPA-e.

O konkurentnosti hrvatskog turizma u drugom panelu govorio je Matko Marohnić iz konzultantske kuće Horwath HTL. Marohnić je problematizirao cjenovnu konkurentnost hrvatske turističke ponude na Mediteranu i kako potaknuti investicije koje će rezultirati snažnijoj efikasnosti i tržišnoj otpornosti turizma. U raspravi o iskoracima koji su potrebni kako bi se izbjegla stagnacija razgovarali su, osim Marohnića, Hrvoje Anić, direktor Turističke zajednice Zadarske županije i Marija Pavić, rukovoditeljica prodaje u Croatia Airlinesu. 

Posljednje DA! u sklopu ovog dijela programa bilo je usmjereno na tehnologiju i trendove u digitalizaciji, s naglaskom na turizam. Igor Petkovski, AI Product Manager u Infobipu, uvodno se osvrnuo na mogućnosti implementacije generativne umjetne inteligencije u procese poslovanja, a u raspravu su se zatim uključili Iva Bencun, direktorica Turističke zajednice grada Zadra i Toni Blašković iz tvrtke Travel Soft.

Posljednji dan skupa tradicionalno je rezerviran za B2B susrete s direktorima predstavništava Hrvatske turističke zajednice i UHPA partnere. Tako su u petak sudionici imali priliku predstaviti svoje ponude i uspostaviti nove poslovne suradnje, kako na emitivnim tržištima tako i kroz suradnju s raznim pružateljima usluga, javnim ustanovama i atrakcijama. 

"Iza nas su još jedni uspješni Dani UHPA-e koji su ponovno potvrdili važnost zajedništva i suradnje u turističkom sektoru. Radni dio programa ukazao je na ključne momente za budući razvoj branše, kako u dijelu koji se odnosi na suradnju javnog i privatnog sektora tako i u dijelu koji se veže uz jačanje konkurentnosti koristeći alate digitalizacije i oslanjajući se na održive operativne prakse. Iz godine u godinu ovaj skup raste što me naravno iznimno veseli i na što sam posebno ponosan. Ovakvi događaji grade našu povezanost i ukazuju nam na područja za iskorake", izjavio je Tomislav Fain koji je na Skupštini u sklopu Dana UHPA-e po treći put izabran za predsjednike UHPA-e.

Predsjednik Fain istaknuo je kako su Dani UHPA-e učvrstili brojna sektorska partnerstva, potaknuli razmjenu iskustava i pokrenuli raspravu o budućnosti turističke industrije te se zahvalio svim partnerima, sponzorima i sudionicima koji su doprinijeli uspjehu skupa.  

 

Autor:  Goran Rihelj

28. ožujka 2025.