Kopija Oktoberfest-a kao turistički proizvod? Ne, apsolutno krivo

Usprkos jakoj kiši koja je gotovo poplavila Poreč, u velikom se šatoru na poluotoku Lanterna okupio veliki broj lokalnog stanovništva i gostiju iz inozemstva na otvorenju četvrtog izdanja Oktoberfesta...

Usprkos jakoj kiši koja je gotovo poplavila Poreč, u velikom se šatoru na poluotoku Lanterna okupio veliki broj lokalnog stanovništva i gostiju iz inozemstva na otvorenju četvrtog izdanja Oktoberfesta by Valamar ističu organizatori gdje se uz „zakucavanje pipe na bačvu piva” otvorio ovogodišnji Oktoberfest by Valamar koji traje od 16.-24-rujna.2016. u Poreču.

Oktoberfest by Valamar polako postaje tradicija koja iz godine u godinu okuplja sve veći broj gostiju koji uživaju u bavarskoj fešti uz najljepši pogled na svijetu, na naše prekrasno more. Ovakvo događanje jednostavno na najbolji mogući način zaokružuje sezonu prepunu raznih događanja i sadržaja za sve uzraste u organizaciji Valamara, čemu ovom prilikom s posebnim zadovoljstvom i nazdravljam” izjavio je Dario Kinkela, direktor sektora hrane i pića u Valamar Rivijeri na sinoćnjem otvorenju.

Svi ljubitelji dobrog piva, jačeg mesnog menija i originalnog ozračja Oktoberfesta u sljedećih će osam dana  uživati u jedinstvenoj atmosferi tradicionalne bavarske zabave u mediteranskom okruženju Lanterne. Kao prednosti zašto doći na Porečki “Oktoberfest” organizatori ističu sljedeće: Tradicionalno „Mass pivo“ – pivo u krigli od litre, široka ponuda tradicionalnih bavarskih specijaliteta, poznati glazbeni izvođači ( Die Lauser,  Jungen Südsteirer , Dirndl Rocker ,  Granaten,  Alpencasanovas), veliki šator u bavarskom stilu, osigurano parkiranje, besplatan organiziran prijevoz iz centra Poreča i okolice.

Na ovaj jedinstveni, mediteranski Oktoberfest by Valamar svake godine dolazi sve veći broj grupa gostiju iz Njemačke i Austrije, nerijetko u tradicionalnim bavarskim nošnjama ističu iz Valamara te dodaju kako je upravo to posebnost ovog Oktoberfest izdanja, prilikom čije se organizacije posebna pažnja pridaje i najmanjem detalju, od izgleda šatora, načina točenja i serviranja piva, izgleda osoblja, ponude originalnih bavarskih specijaliteta i live bendova koji za ovu priliku dolaze iz Austrije i Njemačke.

okto2

Foto:Valamar Facebook

Kopija Oktoberfest-a kao turistički proizvod? Apsolutno loša poruka i krivi smjer 

Osobno, uvijek ističem kako je to najgori mogući način turističke promocije, kada kopirate nešto što je opće poznato da nije naš turistički proizvod jer nije logično niti vjerodostojno, kao niti dugoročno samoodrživo i šalje krivu poruku našim turistima. Jedan je Oktoberfest, kao i Venecija, Beč, Monaco … kao i što je samo jedna autentična priča oko ljubavi Romea i Julije.

Upravo u tome je jedan od naših najvećih problema. Pišem ovo kao metaforu koja vrijedi kao i za ostale primjere „ Stalno prodajemo nijemcima njemačko pivo, umjesto da im nudimo naša craft piva. „ Stalno se trudimo biti netko drugi i biti kopija nekoga drugog, a upravo naša najveća prednost je naša raznolikost s kojom se niti jedna Država ne može pohvaliti.

Napokon moramo shvatiti da moramo prodavati našu tradiciju, gastronomiju, povijest, identitet…. Moramo biti i prodavati ono što jesmo – Hrvati. To je sama esencija turizma, upoznavanje novih kultura življenja. Ovaj primjer je još jedan dokaz kako ne poštujemo sami sebe, a tada nas neće poštivati niti drugi. Imamo toliko nevjerojatnih i istinitih priča koje samo moramo lijepo upakirati i prodati našim turistima. To je turizma, a ne raditi neke kopije i prodavati šuplju priču koja nema nikakvu vrijednost.

U ovom slučaju, Valamar ima kapaciteta da vuče priču velikim ulaganjem, ali pitanje je konačnog efekta i dugoročnog brendiranja, kako Valamara tako i cijele destinacije. Ako želim na Oktoberfest otići ću u Njemačku, a ne Poreč. Znam kako Valamar prodaje tu priču turistima iz Njemačke i Austrije no zamislite da im prodajmo našu bogatu i visoko kvalitetnu craft scenu. Ako nijemci vole pivo, a vole ga, onda im prodajmo našu priču, naša piva. E to bi bila priča!

Da okrenemo priču, ako se nalazimo u Španjolskoj i nude nam dvije vrste vina, jedno lokalno i drugo iz Hrvatske. Koje ćete probati? Naravno, probati ćemo Španjolsko vino jer naše možemo uvijek konzumirati u Hrvatskoj. Tako i u ovom slučaju, ovo je kriva poruka i šteta da jedan od najvećih hotelskih kuća u Hrvatskoj prodaje ovakvu priču, a ne našu autohtonu i vjerodostojnu priču.

Ako budemo kopirali druge, a što konstantno radimo uz prodaju sunca i mora, pitam se zašto bi turisti došli kod nas? Zašto vidjeti kopiju Venecije kada mogu otići direktno u Veneciju i doživjeti autohtonu priču? Ova priča je kriva na stotinu načina, kopija je uvijek kopija koja nema nikakvu vrijednost.

Poštujemo sami sebe, budimo to što jesmo i prodajmo priče. To mora biti naš turistički proizvod!

 

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN