Petra Bartulović, TZ Omiš: Omiš Summer Frei je pokazao kako je Omiš puno više od sunca i mora

Autor:  HrTurizam.hr

27. lipnja 2024.

Prva asocijacija za Omiš je grad gusara i destinacija aktivnog odmora.

Sada se već može reći kako se na tržištu stvara i treća asocijacija, svakako je na odličnom putu da bude sve više prepoznata, i to kao destinacija sadržaja kroz novi koncept Omiš Summer Frei-a.

Naime, Turistička zajednica Grada Omiša prije dvije godine je pokrenula sezonski ljetni projekt "Omiš Summer Frei", pod čijim se imenom krije 10 različitih tematskih događanja za sve generacije - od besplatnih projekcija filmova na plaži i interpretacijskih tura do dječjih radionica i aqua aerobika na plaži.

Većina programa je potpuno besplatna (osim ulaznica za muzeje), a program je živ skoro svakog dana iz tjedna u tjedan, od 3. lipnja sve do 1. listopada, točnije radi se o 100 dana različitih sadržaja u destinaciji.

Sve s ciljem diferencijacije od još jednog grada na obali s plažom kao i fokusa na kvalitetni sadržaj u destinaciji.

Ono što je drugačije i posebno, te svakako vrijedno pažnje, je što se koncept Omiš Summer Frei-a bazira na jasno definiran mjesečni program s točnim satnicima događanja, sve se zna unaprijed, rezervacije i prijave nisu potrebne.

I to je ključan element te jedan od motiva za razgovor s direktoricom Turističke zajednice Grada Omiša, Petrom Bartulović, da nam da osvrt na Omiš Summer Frei koncept.

Petra bartulovic direktorica tz omis
Petra Bartulović, direktorica Turističke zajednice Grada Omiša

"Ljeti u Omišu kao i u većini gradova na obali ima dosta raznih kulturno zabavnih događanja, od raznih predstava do koncerata, a koji se često preklapaju ili su iste ili slične tematike kao susjedni gradovi", ističe Petra Bartulović, direktorica Turističke zajednice Grada Omiša i dodaje kako su u razmišljanju i planiranju ljetne sezone, shvatili da većina tih događanja nekom prosječnom turistu možda nisu toliko atraktivna, jer su u pravilu na hrvatskom jeziku.

"Već prije smo testirali ideju, gdje smo imali određena događanja koja nisu bila uvezana u projekt ili pojedinačne manifestacije, pa smo uvidjeli kako bi imali veću promotivnu snagu kada bi ih ujedinili u jedan koncept. Željeli smo koncept gdje bi svaki dan u tjednu imali neku aktivnost u destinaciji koja bi bila turistima lako dostupna, da se turisti ne bi morali pripremiti ili prijaviti, a mi bi na taj način mogli promovirati destinaciju i naše posebnosti koje i inače promoviramo. Tako smo malo po malo počeli slagati program i ideje, te smo došli do 10 aktivnosti tjedno tj. do koncepta Omiš Summer Frei. Znači, svaki dan u tjednu imamo neku aktivnosti, neke su ranije ujutro, neke popodne, a neke navečer", navodi Bartulović.

Inače, Omiš kao i drugi gradovi ima prepoznatljive manifestacije, od Festivala dalmatinskih klapa do Omiškog kulturnog ljeta, no Omiš Summer Frei nije jednodnevno događanje, nego bogat i raznovrstan program koji traje 100 dana.

455 tz omis ljeto 2022 foto tz omis

Omiski gusari foto tz omis

Kako navodi Bartulović, unazad četiri godine u Omišu ne mogu raditi njihovu poznatu manifestaciju "Gusarska bitka u Omišu", jer se na prostoru gdje se događala interpretacija bitke gradi nova gradska luka. Iz tog razloga, dok se luka ne završi, ne može se na tom prostoru organizirati ova poznata manifestacija.

"Pa smo onda na taj način premostili to razdoblje, pokrenuli Omiš Summer Frei, a u isti smo ubacili i gusarske dane kao podsjetnik na našu manifestaciju, kako bi priča i dalje bila aktualna i živa", navodi Bartulović i ističe:  "U sklopu cijelog projekta imamo jedan put u lipnju, srpnju i kolovozu Gusarski dan koji je cijeli posvećen gusarima. Dječji sportski poligoni, Lego radionicu na temu gusara, interpretacijsko stručno vođenje gradom i druge aktivnosti vezane za gusare, jer je Omiš poznat po istima. Kako se Summer Frei pokazao kao odličan projekt, svakako ostaje kao naš  glavni ljetni koncept, a nadam se kako ćemo opet od sljedeće godine imati i svu raskoš naše poznate Gusarske bitke u novoobnovljenoj Omiškoj luci."

Kako se Omiš Summer Frei ove godine održava treću godinu, zanimalo me je kako je cijeli koncept prihvaćen od gostiju, nakon dvije godine održavanja i iskustva od početka ove manifestacije.

"Koncept se stvarno pokazao kao odlična ideja. Ove godine je treća godina Omiš Summer Frei programa i reakcije gostiju su izuzetno pozitivne, kako u kontaktu s njima direktno, tako i s hotelijerima i iznajmljivačima koji dobivaju pozitivne reakcije na program od gostiju. U konačnici, aktivnosti su dosta posjećene, što je i najbolji pokazatelj. Nama je to zapravo i dobar alat te kanal komunikacije s gostima koji žele otkriti više kao i posebnosti destinacije. Najveća vrijednost tog projekta je što su svi naši podizvođači tj. izlagači, lokalci. Zajedno s nama pričaju našu Omišku priču."

Zanimljivo, program je koncipiran kako za domaće tako i za strane goste, što je odličan primjer i efekt koji želimo dobiti u destinaciji – miks domaćih i stranih gostiju s lokalnim stanovništvom. Gosti tako upoznaju našu kulturu i način života, kao i mi njih.

"To i je spoj domaćih i turista. Kino na plaži je najbolji dokaz, gdje bude jako puno domaćih ljudi, kao i turista, a tako bude i na dječjem danu. Filmovi su originalno na engleskom jeziku, a titlovani su na hrvatski, pa svi mogu gledati filmove i crtiće, dok su sve predstave i dječji dani prilagođeni za sve jezične skupine - od likovnih radionica do lutkarskih predstava", dodaje Bartulović.

Kino na otvorenom plaza foto tz omis

Vodenje omis foto tz omis

Možemo reći kako su u Omišu animaciju u turizmu uključili na razini destinacije. Kako sam svoj prvi poslovni kontakt s turizmom upravo imao kao turistički animator, osobno smatram kako je Omiš Summer Frei koncept odličan primjer i potez za sam Omiš kao destinaciju.

Naravno to je samo jedan dio cjelokupnog programa, dok se tijekom ljeta održavaju i druge razne manifestacije i sadržaji, no Omiš Summer Frei je specifičan kao stalan program destinacije.

Ključan element cijelog programa je što je na ovaj način puno lakše komunicirati, promovirati i organizirati cijeli projekt, kako prema tržištima tako i unutar destinacije. Imamo jedan program, jedan vizual i konkretnu ponudu u konačnici prema turistima.

Omiš nije samo sunce i plaža, nego i zanimljiv i raznolik sadržaj za sve. Tu stvaramo i diferencijaciju spram drugih destinacija ili dodatni element motiva dolaska. Pogotovo ako pričamo o obiteljskom turizmu, koji dominira u ljetnim mjesecima.

Tako Omiš Summer Frei postaje jedan od glavnih elemenata komunikacije i brendiranja na tržištu. Od promocije i komunikacije prema stranim tržištima, nastupa na sajmovima i prema agencijama kao i na društvenim mrežama. Jednostavnije, radi se o sadržaju u destinaciji, a ne samo plaži i suncu.

Omis outdoor setnja foto tz omis

292 tz omis ljeto 2022 foto tz omis

U konačnici, svi kroz komunikaciju, od TZ-a do hotelijera, iznajmljivača i agencija, na tržište plasiraju slike i video priče o Omišu kroz sadržaj, a ne samo slike prekrasne prirode i plaže.

"Lakše je komunicirati svakako. I turisti kao i lokalno stanovništvo su se već navikli na raspored i program. Znaju da je ponedjeljkom kino, dječji dan je srijedom... tako da gosti već sami znaju što je kad. Cijeli program komuniciramo preko društvenih mreža, no važnije je što u destinaciji imamo brošure i plakate. Ne mislim da će svake godine, turisti koji dolaze u Omiš, svaki puta ići na neku turu s vodičem, no sigurno će je bar jednom proći, dok će sve duge zabavne sadržaje konzumirati manje više svi, pogotovo djeca. Nama je bio cilj da gosti dožive Omiš, ne samo kroz odmorišni segment, nego da upoznaju i našu povijesnu priču, kulturu i stil života."

Kako komunicirate unutar destinacije?

Često je u destinacijama kako zbog gužvi tako i zbog šuma u komunikaciji veliki izazov prezentirati što destinacija nudi, da gosti koji su destinaciji budu upoznati o svim programima.

"Koristimo centralna mjesta u Omišu gdje se ljudi kreću, postavili smo plakate, određene punktove smo posebno obilježili kao meeting point, kao recimo na plaži gdje je smješteno kino ili lokacija dječje animacije. Također, dijelimo knjižicu s programom na razini mjeseca, a naravno koristimo i društvene mreže kao jedan od kanala komunikacije te druge promotivne aktivnosti. Imamo suradnju i s hotelima, kampovima i iznajmljivačima."

Pohvalna je svakako ta sinergija i suradnja između turističke zajednice i smještajnih kapaciteta. Iako je to logično i prirodno, često u destinacijama nedostaje suradnje, pogotovo u kontekstu distribucije sadržaja, jer u konačnici krevet nije motiv dolaska, nego upravo destinacija. Zato nam svima mora biti stalno, da gost vidi i doživi što više, jer će njegov ukupni doživljaj destinacijom biti bolji. A to je win win za sve, jer gost će se vratiti i bit će naš ambasador.

Bartulović ističe i kako je izazov ponuditi nešto novo, a najveća vrijednost projekta je što je u potpunosti prilagođen turistima.

Svakako je izazov još snažnije to promovirati, ponajviše financijski. Nešto što traje 100 dana, a kvalitetno je, iziskuje financijski trošak kako za promociju, tako i za realizaciju cijelog programa. Često moji kolege u turističkim zajednicama nemaju jednostavan zadatak, jer moraju sami organizirati i odraditi i program za domaće i turiste. Mi smo vidjeli priliku u činjenici da naš Centar za kulturu organizira Omiško kulturno ljeto, koje primarno pokriva kulturni segment (predstave, festival komorne glazbe Ostinato, izložbe i slično). Dakle mi ne radimo taj segment, naravno nadopunjujemo se i sve radimo zajedno u suradnji, no mi smo preuzeli ulogu da se isključivo koncentriramo na sadržaj za goste", govori Bartulović, dodavši kako u budućnosti ne planiraju mijenjati program, nego će se fokusirati na dizanje kvalitete i jaču promociju cijelog programa.

162 tz omis ljeto 2022 foto tz omis

373 tz omis ljeto 2022 foto tz omis

Za kraj Bartulović ističe kako je Summer Frei Omiš njihova komparativna prednost.

"Poruka je kako mi nismo samo još jedan grad na obali, vidite što još sve imamo. Od klapa četvrtkom, interpretacije s vodičem koji goste upoznaju o povijesti grada i pričaju priču kako postojimo od antičkog vremena... nisu te aktivnosti same sebi svrha, nego je cilj kroz te aktivnosti dočarati turistima što Omiš je i taj duh grada. Svi ti ljudi koji sudjeluju u projektu su ponosni ambasadori cijelog projekta, svi to rade s ljubavlju  i punim srcem prema našem Omišu."

Cijeli program i koncept Omiš Summer Frei pogledajte na LINKU.

Izvor fotografija: Turistička zajednica Grada Omiša

Autor:  HrTurizam.hr

27. lipnja 2024.