Splićanin Dejan Grepo napravio aplikaciju koja pomaže turistima, ali i turističkim zajednicama

Kako bi turisti lakše pronašli plaže u hrvatskim destinacijama dobro bi im mogla poslužiti besplatna mobilna aplikacija “Plaja – Beach Finder”, koja je dostupna za Android i iOS uređaje....

Kako bi turisti lakše pronašli plaže u hrvatskim destinacijama dobro bi im mogla poslužiti besplatna mobilna aplikacija “Plaja – Beach Finder”, koja je dostupna za Android i iOS uređaje.

Osmislio ju je Splićanin Dejan Grepo, nakon što je prošao osmotjednu StartIT akademiju Splitsko-dalmatinske županije. Program poduzetničke edukacije bio je namijenjen pojedincima i timovima koji planiraju razviti vlastiti IT proizvod ili uslugu.

Mobilna aplikacija je dostupna za preuzimanje od 24. siječnja ove godine, a kako Hrvatska turistička zajednica navodi, do sada ima preko 8.000 preuzimanja na svim kontinentima u gotovo 100 država svijeta.

Uspješnost aplikacije, odnosno broj plaža koje korisnici mogu pronaći, uvelike ovisi o suradnji turističkih zajednica u hrvatskim destinacijama. Prednosti aplikacije, među kojima je i smanjenje tiska promidžbenog materijala, prepoznaje sve više turističkih zajednica, kojima će ovo biti i način komunikacije s krajnjim korisnikom. Naime, svaki korisnik mobilne aplikacije dobit će obavijest, ako se u njegovoj blizini događa nešto zanimljivo, program, koncert, manifestacija…

“Do sada smo uspješno digitalizirali između 40 i 50% hrvatske obale u suradnji s turističkim zajednicama. Aplikacija je trenutno dostupna samo na engleskom jeziku, no radimo obradu na još šest jezika, među kojima i na hrvatski”, izjavio je Dejan Grepo, dodavši kako ga je pomalo iznenadio broj plaža u Hrvatskoj s obzirom na postojeće podatke.

Naime, prema dosadašnjim procjenama na području jedne turističke zajednice u prosjeku se nalazi oko deset plaža, no taj prosjek mogao bi biti puno veći, barem prema dosadašnjim rezultatima, odnosno prema unosu turističkih zajednica. Primjera radi, kako kaže Grepo, Jelsa na Hvaru može se pohvaliti sa čak 58 plaža, dok na području Splita ima 38 lokacija.

“Kada u suradnji s turističkim zajednicama završimo ovaj veliki posao, odnosno kada se unesu sve plaže, aplikacija koja je digitalizirana i dostupna svima postat će broj 1 u svijetu i s njom ćete moći pronaći svaku uvalu ili plažu na moru. To je ujedno i izvrsna promocija Hrvatske kao destinacije, koja prema trenutnim procjenama ima više od 3.000 plaža”, objašnjava Grepo.

Postupak pronalaska plaža putem aplikacije je prilično jednostavan. Nakon skidanja aplikacije u kategorijama se može birati među šest vrsta plaža: za osobe s invaliditetom, na kojima su dozvoljeni kućni ljubimci, te nudističke, šljunčane, kamene i pješčane plaže.

Kada se odlučite za jednu od šest kategorija, nudi se popis plaža od najbliže, a kada izaberete jednu od njih dobit ćete osnovne podatke o plaži i upute kako doći do njih. Osim toga aplikacija nudi i mogućnost ocjenjivanja plaža, a u glavnom izborniku osim kategorija dostupno je i vrijeme, karta, vijesti, te mogućnost pretraživanja bliže okolice.

“Plaja – Beach Finder” mobilna aplikacija nije jedina ideja Dejana Grepa, koji prati trendove u turističkom svijetu. Polovinom lipnja naime, svjetlo dana ugledala i web stranica cro.care, na kojoj hrvatski i inozemni gosti mogu doći do informacije gdje se nalazi najbliži centar za testiranje na koronu, no ne samo to…

“Web stranica je dostupna na sedam jezika i prepoznaje govorno područje posjetitelja. Tako na primjer ako ju posjeti turist iz Njemačke, stranica će se prikazati na njemačkom jeziku, a osim mjesta za testiranje prikazat će i gdje se nalazi veleposlanstvo, kontakti žurnih službi i slično. Prema dosadašnjim analitičkim podacima, stranicu najviše posjećuju Nijemci, Poljaci, Slovaci, Česi…”, ističe Grepo i dodaje kako su trenutno dostupne informacije za Splitsko-dalmatinsku županiju, a pregovori sa ostalim županijskim turističkim zajednicama su u tijeku.

Foto: Sarah Labuda, Unsplash

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN