Školska putovanja u Hrvatskoj suočena su danas s brojnim izazovima, ali bi djeca trebala putovati zbog socijalizacije, osamostaljenja kao i samog odgojno-obrazovanog procesa, zaključak je panela "Školska putovanja iza kulisa: trendovi, izazovi i predviđanja" održanog u Zagrebu.
"Da bi putovanje svima ostalo u krasnom sjećanju, potrebna je intenzivna komunikacija te zajednički dogovor škole, roditelja i putničkih agencija", naglasio je Jurica Glavina, direktor turističke agencije Eklata.
Aplikacije koje je pokrenula ova turistička agencija omogućuju samostalnu izradu programa školskih putovanja u samo nekoliko klikova. Maturalac.com u skladu sa suvremenim digitalnim trendovima automatizira sve ključne elemente kreacije putovanja – od odabira smještaja, destinacija, broja noćenja, broja učenika i nastavnika, vodiča, voditelja putovanja do najvažnijeg dijela – praćenja budžeta. Upravo postizanje optimalnog budžeta najzahtjevniji je proces u vremenu globalne inflacije.
"Zbog podizanja cijena na svim razinama, poskupjela su i putovanja, posljednje dvije godine i desetak posto. Za to nisu krive putničke agencije, jer na cijenu putovanja utječu troškovi prijevoza, smještaja, izleta, vodiča i sigurnosti. Posljedica toga su kraća putovanja uz manje sadržaja ili boravak u manje kvalitetnom smještaju", istaknuo je Tomislav Fain, predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA)
Školska putovanja važan su odgojno-obrazovni segment
I Fain i Glavina istaknuli su kako bi uvelike pomoglo kad bi se vrijeme realizacije školskih putovanja sa sadašnja tri produljilo na šest mjeseci. To bi smanjilo pritisak na pružatelje usluga te bi se odrazilo i na cijene.
Unatoč svemu, djeca bi trebala ići na putovanja zbog emotivnog momenta i povezivanja, naglasila je psihologinja Martina Trboglav Podvorac. U planiranju putovanja, dodala je, djeci treba prenijeti vlastita iskustva te pružiti osjećaj sigurnosti. U tom cilju, škole moraju razgovarati s roditeljima kako bi djeca bila opuštena.