Posljedice pandemije na hotelijere: Otkazi rezervacija, privremena obustava rada većine hotela

Cijela trenutna situacija oko koronavirusa najviše utječe na turizam. Zatvaraju se granice, otkazana su sva događanja, na snazi je zabrana okupljanja preko 100 ljudi, zatvaraju se škole, fakulteti i...

Cijela trenutna situacija oko koronavirusa najviše utječe na turizam. Zatvaraju se granice, otkazana su sva događanja, na snazi je zabrana okupljanja preko 100 ljudi, zatvaraju se škole, fakulteti i vrtići, te je preporuka da se ne putujue i boravi na javnim prostorima tj. da ljudi budu u samoizolaciji. Nažalost, trenutno u ovoj situaciji pričati o turizmu je deplasirano.

Svi u turističkom “lancu” su na udaru, od putničkh agencija, iznajmljivača, pa tako i hoteli, koji imaju velike fiksne troškove hladnog pogona, te zbog trenutne situacije moraju privremeno zatvarati svoje objekte. Kao što možemo vidjeti po izvještajima na Zagrebačkoj burzi, hoteli bilježe otkazivanja rezervacija smještaja i raznih skupova u periodu za ožujak, travanj i svibanj, pad cijena dionica, no za sada trenutno nema značajnih otkazivanja rezervacija za period od lipnja nadalje, što je u ovoj situaciji dobra vijest.

Iako je trenutno godišnje stanje rezervacija bolje nego prošle godine, Valamar riviera izvještava kako se broj novih rezervacija značajno usporio nakon eskalacije koronavirusa. Trenutne otkaze rezervacija koje bilježe prvenstveno se odnose na razdoblje od ožujka do svibnja ove godine te samo manjim dijelom na ostatak glavne sezone koja čini preko 85% godišnjih operativnih prihoda. Stoji u priopćenju na Zagrebačkoj burzi.

Hotel Medora Auri 4* započeo je operativni rad 04. veljače 2020., ali će, sukladno otežanim uvjetima putovanja s glavnih emitivnih tržišta biti zatvoren od 14. do 30. ožujka 2020., odnosno do datuma promjene navedenih okolnosti. Za ostale objekte Medora hoteli i ljetovališta ne predviđa se promjena rasporeda operativnog rada.

Poslovanje do početka ožujka, navode Maistra i Adris grupa, odvijalo se u skladu s očekivanjima, no nakon donošenja izvanrednih mjera i preporuka u RH i ostalim susjednim zemljama započela su otkazivanja rezervacija smještaja i skupova za ožujak, travanj i svibanj 2020., uglavnom u MICE segmentu. Trenutno nema značajnih otkazivanja rezervacija za period od lipnja nadalje.

Liburnia Riviera hoteli navode kako pojava koronavirusa ima negativan utjecaj u smislu otkazivanja rezervacija i smanjene popunjenosti kapaciteta. Prema trenutnim podacima, u veljači je otkazano 19% ukupnih potvrđenih rezervacija, u ožujku 64%, a u travnju 62%. Otkazivanja u svibnju i lipnju nešto su manja i iznose 31, odnosno 21%. Iz Liburnia riviera hotela poručuju kako daljnje trajanje bolesti nastaviti negativno utjecati na njihovo poslovanje, a učinci će ovisiti o trajanju izloženosti bolesti u Hrvatskoj i u zemljama iz kojih dolaze njihovi klijenti.

Imperial riviera navodi kako je trenutno stanje rezervacija na razini prošle godine, no ulazak novih rezervacija je znatno usporen. Otkazi rezervacija uglavnom se odnose na travanj i svibanj.

Iz Plave lagune navode kako je u razdoblju od konca veljače Društvo zabilježilo otkazivanja u visini od 25% plana u ožujku i travnju, dok otkazivanja u razdobljima visoke sezone trenutno nema.

S obzirom na trenutnu situaciju u Hotelima Maestral procjenjuju kako se otvaranje hotela za ovu turističku sezonu neće ostvariti planiranim tempom, a trenutačno je otvoren samo jedan hotel. Stornirane su rezervacije  iz žarišnih država za grupne aranžmane za ožujak i travanj, a ulazak novih rezervacija za ostatak godine usporen je za 50% u odnosu na prošlu godinu.

Veliki broj otkazanih rezervacija u predsezoni i početkom ljetne sezone bilježe i Hoteli Vodice, zbog čega se službeno otvaranje hotela pomaklo na sredinu travnja.

Hoteli Jadran prema prvim pokazateljima očekivali su uspješnu turističku godinu, no u posljednja dva tjedna otkazane su im brojne rezervacije za travanj i svibanj, a prodaja za ostatak sezone je zaustavljena. Nadalje, priljev sredstava je zaustavljen od strane agencija koje traže snižavanje cijena, te fleksibilnije uvjete otkazivanja i depozita.

Palace hotel Zagreb izvješćuje kako su, nakon donošenja izvanrednih mjera i preporuka, započela otkazivanja rezervacija smještaja i skupova za ožujak, travanj i svibanj 2020. Za period od lipnja nema značajnijeg otkazivanja, međutim izostaju novi upiti sa zahvaćenih emitivnih tržišta.

I u Hotelima Živogošće očekivali su dobre rezultate u 2020. godini, no njihov glavni komercijalni partner s udjelom većim od 81% u ukupnim prihodima prošle godine, slijedom više sile obustavio je ugovore, pa će uslijediti novi pregovori. Iako su u Hotelima Živogošće optimistični i vjeruju u potpisivanje novih ugovora, naglašavaju da u slučaju nastavka negativnih trendova očekuju potencijalne probleme u likvidnosti.

Iz FTB turizam poručuju kako imaju plan otvoriti svoje hotele u Cavtatu 1. i 19. travnja, no to ne mogu sa sigurnošću tvrditi obzirom na usporeni ulazak novih rezervacija i otkazivanje postojećih. Visoki rizik za poslovanje, kako navode, su svakako i zakonom regulirane restrikcije u kretanju građana pojedinih zemalja posebice glavnih tržišta, Velika Britanija i Francuska.

HOTELI PRIVREMENO OBUSTAVLJAJU RAD ODREĐENOG BROJA HOTELA NA RAZDOBLJE OD DVA TJEDNA

Jučer su na sastanku predsjednika Uprava članica Hrvatske udruge turizma, vodeće hotelijerske kompanije donijele su odluku o privremenoj obustavi rada većine hotela na rok od 2 tjedna. Iz HUT-a ističu kako će u svakoj obalnoj destinaciji biti osiguran rad jednog hotela za smještaj, dok će se u Zagrebu osigurati rad više hotela. 

Kako glavna turistička sezona hotelima, kao i svima, donosi više od 85 posto godišnjih operativnih prihoda, nadamo se kako će se cijela situacija što prije smiriti te kako cijeli turistički sektor ipak može računati na promet u glavnoj turističkoj sezoni. Iako je teško predviđati koliko će ova situacija, kada se smiri, utjecati generalno na putovanja tj. koliko će trebati vremena da se aktivira turističko tržište. Kada se situacija stabilizira, svima će biti u interesu da se što prije cijela ekonomija aktivira i pokrete, pa tako i turizam.

I zato je trenutno možda najbolji savjet za sve u turističkom sektoru – je da pripreme promotivne kampanje i strategije, jer kada se situacija stabilizira, treba odmah krenuti agresivno s promotivnim kampanjama, a ne tek tada početi razmišljati o istima i dodatno gubiti vrijeme. Znam da je sada možda u najmanju ruku smiješno razmišljati o promociji, no na trenutnu situaciju ne možemo utjecati, dok na moment “corona after” možemo. I zato svi trebamo spremno dočekati “taj” trenutak da se što prije aktivira cijelo gospodarstvo, pa tako i turistički sektor.

Povezane vijesti: