Predstavljena nova ključna točka hrvatskog vinarstva – Vina Croatia Vina Mosaica

„Hrvatska ima bogatstvo autohtonih sorti i predivan mozaik četiri vinogradarske i vinske regije s njihovim klimatskim, sortnim i položajnim specifičnostima kao što je i ova Iločka s tramincem. Naše...

Hrvatska ima bogatstvo autohtonih sorti i predivan mozaik četiri vinogradarske i vinske regije s njihovim klimatskim, sortnim i položajnim specifičnostima kao što je i ova Iločka s tramincem. Naše vino nije samo prehrambeni i potencijalno važan izvozni proizvod. Ono uz gastronomiju igra sve snažniju ulogu u turističkoj ponudi, a događanja poput ovog brendiraju Hrvatsku i kao eno-gastro destinaciju“, poručio je potpredsjednik HGK za poljoprivredu i turizam Dragan Kovačević na gala večeri koja se održala sinoć u sklopu Festivala traminca koji se održava 21. i 22. svibnja u Iloku.

Hrvatska je u 2020. godini zabilježila 50%-tni pad prodaje vina što je posljedica pada turizma i blokade HORECA kanala jer ne treba zaboraviti činjenicu da je hrvatska turistička zemlja i da naši vinari gotovo 70% vina plasiraju upravo putem HORECA kanala. 

Međutim, ohrabruje činjenica da nam u izvozu raste udio vina više cjenovne kategorije, vrhunskih vina i pjenušaca i to za gotovo 60 posto i to jasno govori da hrvatsko vinarstvo treba ići u smjeru visoke kvalitete. I tu traminac kao vrhunska sorta ima svoju ulogu, a velik broj platinastih i zlatnih medalja dokaz su da kriza nije utjecala na kvalitetu traminca“, poručio je Kovačević.

Kovačević je također dodao kako je ključnu ulogu u stabilizaciji vinskog sektora odigrao nacionalni program pomoći kojim je država s 56 mil. kuna kroz kriznu destilaciju i krizno skladištenje uklonila s tržišta 9 milijuna litara vina i tako pomogla u očuvanju tekuće likvidnosti i oslobodila skladišne kapacitete za novu berbu, a pomoć sektoru nastavlja se i u ovoj godini sa 20 milijuna kuna.

Istaknuo je i kako treba snažnije ulagati u promociju i marketing vina. „Vinarstvo mora biti čvrsta stavka u državnom proračunu jer bez marketinga i ovakvih događanja nema ozbiljnog tržišnog pozicioniranja. HGK će i dalje pod zajedničkim brandom Vina Croatia Vina Mosaica još snažnije i vlastitim sredstvima i sredstvima vinske omotnice, EU fondova, raditi na međunarodnoj promociji hrvatskih vina. Zato smo u cijelosti obnovili web stranicu Vina Croatia Vina Mosaica koja bi kao dodatni marketinški alat trebala biti ključna komunikacijska točka hrvatskog vinarstva i vodič i turistima i vinoljupcima kroz hrvatske vinske regije i hrvatska vina“, poručio je Kovačević.

Naime, web stranica Vina Croatia Vina Mosaica želi postati ključna točka hrvatskog vinarstva, a smisao iste je da prezentira Hrvatsku vinsku kartu prema svijetu kao prepoznatljivu destianciju visoko kvalitetnih vina.

Četiri vinske regije u Hrvatskoj

Novi Zakon o vinu definirao je četiri regionalne organizacije vinara i vinogradara koje korespondiraju s četiri vinogradarske, ali ujedno i marketinške regije Hrvatske: Slavonija i Hrvatsko Podunavlje, Središnja bregovita Hrvatska, Hrvatska Istra i Kvarner i Dalmacija. Vinari okupljeni u nacionalno Udruženje vinarstva HGK i stručna služba HGK inicijatori su ovakve podjele, a upravo te četiri regije su i okosnica HGK brend strategije „Vina Croatia vina mosaica“.

/ / / Josip Pavić, Udruženje vinarstva HGK: Hrvatska spada u svjetsku vinsku velesilu, ali tek se moramo marketinški brendirati kao takvi

/ / / USVOJEN NOVI ZAKON O VINU: USPOSTAVLJENE ČETIRI VINSKE REGIJE 

/ / / Saša Špiranec: Ako se do svibnja ekonomija ne pokrene, s vinarstvom se možemo pozdraviti!

Festival Traminca u Iloku / Festival traminca brendira Hrvatsku kao eno-gastro destinaciju

Foto: HGK

Unatoč koroni, u Iloku se održava 3. Festivala traminca ( 21. i 22. Svibnja ), koji prije svega, slavi traminac i uzdiže ga na razinu za koju vjeruju da ta sorta i zaslužuje.

Ove godine organizatori uveli su novitet za koji vjeruju da će opstati i dodatno pozicionirati Festival traminca kao događaj koji će i u širim svjetskim okvirima postati najrelevantnije mjesto za godišnju inventuru svega što se događa u svijetu te sorte.

Naime, riječ je o Traminac Grand Tastingu, velikom ocjenjivanju traminaca koje će biti ostvareno u suradnji s Hrvatskim sommelier klubom, a očekuje se da će na ocjenjivanje prispjeti oko 120 uzoraka te sorte koja u sortimentu vinske Hrvatske, kao i u susjednoj Sloveniji, Srbiji ili Mađarskoj, čini manje od 1 posto ukupne proizvodnje.

Ovo je prvi festival posvećen toj sorti, a kako je Ilok oduvijek poznat po tradiciji uzgoja vinove loze, naročito sorte traminac, prepoznali smo značaj i potencijal ovog festivala. Osim turističke ponude, imamo priliku predstaviti i svoju široku paletu vina od sorte traminac koji već dugi niz godina postižu kontinuirane uspjehe na najistaknutijim svjetskim, ali i regionalnim vinskim ocjenjivanjima. U zadnjih nekoliko godina, traminci Iločkih podruma osvojili su preko sto značajnih nagrada i priznanja, a osim u vinarstvu, pokretači smo i razvoja vinskog turizma grada Iloka, vinogorja Srijem i hrvatskog Podunavlja u mozaiku vinske Hrvatske“, poručio je predsjednik Uprave Iločkih podruma Antonijo Kraljević, koji već treću godinu za redom partnerski podržavaju Festival traminca

Još davne 1710. godine upravo u Iloku je zasađen prvi trs traminca koji svoje najbolje sortne rezultate pokazuje upravo ovdje.

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN