Primjer dobre prakse: Terme Sveti Martin kao putokaz kako turizam u Hrvatskoj treba izgledati

“U zdravom tijelu, živi zdrav duh” – narativ je Terma Sveti Martin oko kojeg je posloženo cijelo poslovanje. No, ne radi se samo o odličnom sloganu bez pokrića ili...

“U zdravom tijelu, živi zdrav duh” – narativ je Terma Sveti Martin oko kojeg je posloženo cijelo poslovanje. No, ne radi se samo o odličnom sloganu bez pokrića ili promocijskog kampanji. Oni to stvarno žive i isporučuju.

Upravo kombinacijom fizičkih aktivnosti te onih za tijelo i dušu, prvi Healthness resort u Europi – Terme Sveti Martin proteklih godina postaju prepoznatljivo odredište za sve one koji žele promijeniti način života na bolje.

Unatoč pandemiji koja je obuhvatila svijet, jedan od vodećih resorta na kontinentu ne prestaje razvijati svoj odličan proizvod ne bi li svakom gostu ponudio najbolje. Prirodna i lokalna kozmetika, svježe namirnice iz okolice hotela te suradnja cijele zajednice na kreiranju proizvoda upravo su ključ uspjeha ove lijepe priče kontinentalnog turizma sa sjevera Hrvatske.

Važno je za naglasiti kako je filozofija hotela ukomponirana kroz život i djelo dr. Rudolfa Steinera u raznim aspektima poslovanja. Inače ovaj vizionar na globalnoj razini utemeljio je euritmiju, organsku arhitekturu, antropozofsku medicinu, waldorfsku pedagogiju te biodinamičku poljoprivredu. Upravo ta filozofija je temelj na kojem grade svoju priču u Termama Sveti Martin. Donosim samo jedan mali dio kako to rade.

Lokalnim namirnicama do kvalitetnije ponude jela – iz vrta do stola u manje od 24 sata

Terme Sveti Martin osiguravaju kvalitetne namirnice za pripremu hrane u gastronomskim punktovima diljem Resorta, nude domaće i lokalne namirnice u suradnji s raznim OPG-ima u Međimurju te tako direktno potiču proizvodnju na obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima u Međimurju. Da se ne radi samo o klasičnom PR-u, govori činjenica kako garantiraju otkup lokalnih namirnica svakom svojem partneru, te tako nude kvalitetna domaća jela pripremljena od najboljih namirnica. Posebno treba naglasiti kako se vode politikom da namirnica od vrta do stola dođe u manje od 24 sata.

Zvuči kao nemoguća misija, no Terme Sveti Martin uspješno već godinama rade na zajedničkom planiranju uzgoja u poljoprivredi, ne bi li lokalnim proizvođačima osigurali siguran otkup, a gostima najbolju lokalnu namirnicu.

No, nije riječ samo o otkupu, već i o zajedničkom planiranju uzgoja. Brojni OPG-ovi iz Međimurja već i prije same sadnje u dogovoru s Termama planiraju što će saditi, ne bi li uzgojili ono što je zaista potrebno na tržištu. Upravo to je slika dugoročno održivog turizma kakvog u Hrvatskoj trebamo imati. Osim što je profitabilna za sve strane, ona je ekološki najisplativija. Ekologija okruženja mora sadržavati sve dionike zajednice, pa tako i lokalne proizvođače kao što su vinari, voćari i uzgajivači brojnih drugih permakultura, a svi oni su dugogodišnji partneri Toplica Sveti Martin.

Zajedno s našim partnerima želimo pokazati kako jedna kontinentalna destinacija ima sve što joj je potrebno za uspješan turistički proizvod. Kako je temelj poslovanja tvrtke Healthness filozofija, u kojoj se povezuje aktivan odmor, wellness uživanje, te lokalna i zdrava gastronomija, terme su svakodnevno u potrazi za pronalaskom lokalnih proizvođača, koji putem ekološke i/ili biodinamičke proizvodnje jamče kvalitetne i domaće proizvode, a na taj način i mi kao resort nudimo našim gostima zdrave i moderno pripremljene obroke“, riječi su Igora Nekića, direktora prvog Healthness Restora u Europi – Termi Sveti Martin. 

Lokalna i prirodna kozmetika u sobama hotela

Osim što za gosta brinu kroz gastronomsku ponudu, Terme Sveti Marti proteklih su mjeseci odlučile klasičnu hotelsku kozmetiku zamijeniti onom prirodnom, a sve zajedno u suradnji s lokalnim proizvođačem ekološke kozmetike Kućom magične trave. 

Zdrava koža odgovorna je za dobro djelovanje čitavog tijela i organizma, te je stoga važno potaknuti njen prirodan način djelovanja. Tako se u sobama Termi nalazi prirodna bio kozmetika lokalne proizvodnje koja slijedi biološki ritam kože i time povoljno djeluje na zdravlje. 

Autohtone biljne vrste s područja Hrvatske, prirodni materijali, strogo poštivanje ekoloških načela, te zabrana testiranja proizvoda na životinjama, činjenice su zbog kojih su Terme Sveti Martin ostvarile suradnju s Kućom Magične Trave. Kvalitetom ovih prirodnih proizvoda podiže se i kvaliteta usluga, te Terme tako omogućuju svojim gostima da i sami nauče više o prirodnoj kozmetici, te steknu naviku korištenja iste. 

Ovo je prva paleta proizvoda u Hrvatskoj koja je dobila oznake: EKO kozmetika, 100% prirodna kozmetika sa ekološkim sastojcima. „Ovakav tip suradnje smatramo dugoročno održivim turizmom, a naše je viđenje kako bez kvalitetno razvijene destinacije niti jedan resort ili hotel ne može samostalno uspješno poslovati i razvijati se u pozitivnom smjeru. Upravo zato moramo biti stup i potporanj jedni drugima ne bi li zajedničkim snagama podigli kvalitetu usluge na jedan viši nivo.“, izjavio je Nekić.

ZID PONOSA

Da znaju i vjeruju u to što rade, jasno je prikazano u hotelskom restoranu. Naime, preko cijelog jednog zida nalaze se slike / fotografije lokalnih OPG-a tj. proizvođačima s kojima surađuju. Ti ljudi ( ne profesionalni glumci ) i proizvođači su zvijezde, i to s imenom i prezimenom. Također, motiviraju goste da ih posjete, da vide gdje nastaje hrana koju serviraju, a neki imaju i svoje radionice ili degustacija za turiste, pa time u hotelu imaju i odličan sadržaj za goste, dok parterni dodatnu prodaju na kućnom pragu. Sinergija je ključ, i to na toliko puno nivoa.

Lokalni proizvođači imaju potpisan godišnji otkup namirnica, hotel ima sigurnu nabavu, i to unutar 24 sata, kao i svježe i kvalitetne namirnice. Na kraju gosti znaju što jednu. Win-win za sve. To je definicija održivog razvoja.

Također, cijeli restoran je vizualno uređen s porukama održivosti, zdrave prehrane i za svaku namirnicu piše od kuda dolazi tj. od kojeg OPG iz Međimurja. Domaće, Local, Organic, Homemade…poruke su koje dominiraju na opisu svih namirnica., ako i na zidovima. Ova priča je nešto najbolje što sam do sada vidio u praksi. Inače, u Termama Sveti Martin surađuju s preko 20 lokalnih dobavljača.

Tako se povezuje poljoprivreda i turizam, tako svi žive od turizma, produžujemo turističku sezonu, imamo održivi turizam i kvalitetnije goste koji ne gledaju cijenu, nego vrijednost za novac.

Veći ulazni trošak je u široj priči nezanemariv, jer je kvaliteta tih proizvoda neusporediva s industrijskom proizvodnjom. Također, tako opravdate vrijednost za novac kroz cijenu smještaja, gosti se vraćaju, a hotel živi s destinacijom gdje se svi međusobno podržavaju. Dugoročno profitirate, jer se ne borite na tržištu s cijenama, gradite stabilno poslovanje, imate goste koji su vraćaju i koji vas preporučuju.

Također, upravo to je najbolji “sales pitch ” i diferencijacija prema tržištu. Sigurno kako u marketinškim kampanjama ne moraju isticati cijenu smještaja niti ista igra ulogu u komunikaciji. Oni prodaju doživljaj, sadržaj i destinaciju, a ne krevet.

Cijela filozofija poslovanja su temelj za stotine priča u promociji. Autentičnoj i drugačijoj promociji.

Slika “zida ponosa” je najbolji marketing, kao i odličan materijal za promociju i danju komunikaciju na društveni mrežama i drugim kanalima. Svaki od tih proizvođača je jedna priča koja se može ispričati kroz više narativa. Tako se radi današnji marketing i priča priča u turizmu koji je baza za storytelling.

Da li je ovo turizam kakav u Hrvatskoj želimo vidjeti? Apsolutno. To je sama esencija turizma. Je li moguće? Apsolutno. Zvuči jednostavno? I je, sve je do ljudi te do dugoročnog i strateškog razvoja.

Upravo su se Terme Sveti Martin dokazale da kao i uvijek ruše predrasude, vode nas korak naprijed te čvrsto stoje kao primjer dobre prakse kako treba razmišljati. Terme Sveti Martin su heroji našeg turizma koji istinski žive ono što obećaju. Svakako odlična case study i praksa za studente turističkog menadžmenta.

Terme Sveti Martin i pivovara Međimurski Lepi Dečki prošle godine osmislili su novo craft pivo. Lokalano craft pivo – St. Martin’s koje postaje novi brend Međimurja, ali i prvo craft pivo nastalo u suradnji neke hrvatske craft pivovare i jednog hotelskog resorta, odnosno termi. Odličan spoj lokalnog poduzetništva, pripadnosti, brendiranja, turizma te u konačnici kvalitetne ponude, što mora biti imperativ.

/ / / ODLIČNA SURADNJA! ST. MARTIN’S, PIVO KOJE JE NASTALO SURADNJOM PIVOVARE LEPI DEČKI I TERMI SVETI MARTIN

Zdrava hrana, wellness, aktivni odmor, ljekovita voda, bazeni, poliklinika, zeleno i održivo poslovanje… istražite kako su zaokružili cijelu priču i ponudu u Termama Sveti Martin. Još bolje, posjetite ih i doživite uživo. Bravo za Terme Sveti Martin koji su putokaz kako turizam u Hrvatskoj treba izgledati.

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN