Ranč Ramarin otvorio hotel: kada obiteljska vizija postane temelj održivog turizma Slavonije

Hotel kao nastavak vizije, a ne slučajna investicija.

Autor:  HrTurizam.hr

14. svibnja 2025.

Brodsko-posavska županija i Općina Garčin ovih su dana dobile važan dodatak svojoj turističkoj ponudi.

Otvorenjem hotela na Ranču Ramarin zaokružena je jedna od najkonsistentnijih i najodrživijih razvojnih priča ruralnog turizma u Hrvatskoj. Riječ je o nastavku višegodišnjeg strateškog rasta koji ne ovisi o sezonalnosti, već o kontinuitetu, obitelji i dubokom razumijevanju odnosa između prostora, tržišta i gosta.

Ranč Ramarin već je godinama poznata destinacija za ljubitelje prirode, konjičkog sporta, aktivnog odmora i domaće hrane, no novi hotel Ra Marin predstavlja logičan iskorak i važan infrastrukturni dodatak koji omogućuje kvalitetniji prihvat gostiju i otvara vrata novim tržišnim segmentima.

Uz 18 moderno i luksuzno opremljenih soba koje nude pogled na slavonsku ravnicu i prostranstva ranča, hotel nudi i wellness zonu s jacuzzijem i saunom, kao i multimedijalnu konferencijsku dvoranu i prostor za društvena okupljanja. Time destinacija dobiva dodatnu vrijednost u segmentima poslovnog turizma, team buildinga i event industrije.

Posebno vrijedi istaknuti da je hotel energetski samoodrživ, zahvaljujući integraciji solarnih panela, čime se dodatno potvrđuje odgovoran i dugoročan pristup razvoju. U vremenu kada se održivost često koristi kao deklarativan termin, Ramarin pokazuje da održivost može biti integrirana u samo srce poslovanja. Obitelj Samardžić, nositelji ovog projekta, još jednom potvrđuju da je ključ uspjeha u turizmu dosljedna vizija, strateško promišljanje i dugogodišnja prisutnost na terenu. Njihov primjer pokazuje da ruralni prostor nije prepreka razvoju, već prednost ako se valorizira na pravi način.

Naglasak na Obitelj Samardžić što je najveća vrijednost i održivost.

Img 1345 large

Img 1337 large

Img 1355 large

Turistički proizvod Ramarina nije temeljen na masovnosti, nego na doživljaju. Osim smještaja, gosti mogu uživati u jahanju, letenju avionom, igranju tenisa, padela, pickleballa i mini golfa. Restoran se oslanja na lokalne namirnice i autentičnu slavonsku kuhinju, čime se dodatno potiče suradnja s lokalnim OPG-ovima i jača veza s lokalnom zajednicom.

Takav model ne samo da osigurava diferencijaciju na tržištu, već predstavlja konkretan alat za lokalni gospodarski razvoj, zapošljavanje i ostanak mladih u ruralnim sredinama. Kada govorimo o razvoju turizma u kontinentalnoj Hrvatskoj, Ramarin je ogledni primjer kako to treba izgledati. Ovdje nema stihijskih investicija niti sezonskih eksperimenata. Riječ je o sustavnom razvoju destinacije utemeljenom na realnim potrebama tržišta, jasnoj segmentaciji i dosljednom brendiranju.

U vremenu kada se mnoga ruralna područja suočavaju s depopulacijom, Ramarin daje konkretan odgovor - stvoriti razlog za ostanak i osigurati održivu egzistenciju kroz turizam. Važno je istaknuti i širu dimenziju ovakvih projekata u kontekstu hrvatskog turizma. Ramarin ne doprinosi samo povećanju turističkih dolazaka i noćenja, već podiže kvalitetu i raznolikost ukupne turističke ponude Slavonije. On transformira prostor - iz tranzitne točke u boravišnu destinaciju. Na razini brendiranja destinacije, ovakav pristup omogućuje Slavoniji da se ne pozicionira samo kao regija za kratke izlete, već kao ozbiljna, održiva i autentična destinacija za višednevni boravak s visokom razinom usluge i doživljaja.

Ramarin je dokaz da hrvatski turizam ne mora biti isključivo vezan uz obalu, niti ovisiti o visokoj sezoni.

On pokazuje da Slavonija, kada joj se pristupi s vizijom i strateškim planiranjem, ima potencijal postati turistički proizvod visoke dodane vrijednosti. Ključ je u kontinuitetu, lokalnim resursima, ljudskoj priči i dosljednosti. To nije luksuz - to je jedini održiv način rasta. 

491800173 709588041406892 7365209019329069675 n
Ranč Ramarin osnovan je 2013. godine, a ime mu je proizašlo od troje djece vlasnika ranča: Rea, Marin i Anja. Svatko od njih preuzeo je odgovornost za određeni dio ranča i ujedno je zaslužan za ovu uspješnu priču koja iz dana u dan sve više raste. 

Obiteljski i kroz generacije

Na kraju, ono što Ranč Ramarin čini iznimnim nije samo ponuda, infrastruktura ili prirodna ljepota, već činjenica da se iza svega nalazi obitelj.  Model razvoja Ranča Ramarin podsjeća na ono što Austrija već desetljećima uspješno primjenjuje - turizam koji se gradi kroz generacije. Austrijski obiteljski hoteli i domaćinstva nisu nastali preko noći, već su se postepeno razvijali kroz dvije - tri generacije, od malih seoskih gospodarstava i pansiona do današnjih vrhunskih boutique hotela s globalnim ugledom.

Ključ njihova uspjeha nije bila brza zarada, već dosljednost, prenošenje znanja unutar obitelji i ulaganje u kvalitetu koja raste s vremenom. Hrvatski turizam, osobito u ruralnim regijama, može i mora učiti iz takvih modela. Jer održiva konkurentnost ne temelji se na brzim brojkama, nego na kontinuitetu, identitetu i međugeneracijskom povjerenju. Ramarin pokazuje da i Slavonija može tim putem ako ima viziju i strpljenje.

U svijetu u kojem se turizam sve više automatizira i gubi osobni dodir, upravo obiteljski model poslovanja daje onu dimenziju koja goste ne samo privlači, već i vraća. Ramarin nije samo ranč ni hotel - to je priča o ljudima koji su odlučili ostati, graditi i pokazati kako se Slavonija voli radom.

Foto: Ranč Ramarin

Autor:  HrTurizam.hr

14. svibnja 2025.