U 2019. godini ostvareno 21 milijuna dolazaka i 108,6 milijuna noćenja

Prema podacima sustava eVisitor, u 2019. broj dolazaka stranih turista iznosio je 18.267.166 (rast od 4,4 %), istovremeno je zabilježeno 2.424.455 dolazaka domaćih turista (rast od 9,0 %). U istom vremenskom...

Prema podacima sustava eVisitor, u 2019. broj dolazaka stranih turista iznosio je 18.267.166 (rast od 4,4 %), istovremeno je zabilježeno 2.424.455 dolazaka domaćih turista (rast od 9,0 %). U istom vremenskom razdoblju ostvareno je 94.812.813 noćenja stranih turista (rast od 1,7 %) kao i 13.830.741 noćenje domaćih turista (rast od 7,6 %).

Sveukupni (strani i domaći) broj dolazaka u 2019. godini iznosio je za 20.691.621 (rast od 4,9 %), dok je ujedno zabilježeno 108.643.554 noćenja (rast od 2,4 %).

Tijekom 2019. godine, glavnina turističkog prometa registrirana je u komercijalnim smještajnim objektima (85%), dok je promet u nautičkom segmentu iznosio 3%. Nekomercijalni smještajni kapaciteti u ukupnom prometu sudjeluju s udjelom od 12%.

U strukturi komercijalnog smještaja, tijekom 2019. dominira promet u obiteljskom smještaju (43 %), a potom slijedi smještaj u hotelima (28 %).

Nešto manje od polovice prometa u hotelskom smještaju ostvaren je u objektima s 4 zvjezdice (47 %), a potom slijede objekti s 3 zvjezdice (31%). U kampovima su tijekom 2019. gotovo polovicu noćenja ostvarili objekti s 4 zvjezdice.

Kada govorimo o objektima obiteljskog smještaja, najveći je promet tijekom 2019. ostvaren u segmentu kategorije 3 zvjezdice (72 %).

Rezultati prema tržištima

Pozitivni rezultati za 2019. godinu, u usporedbi s istim vremenskim razdobljem prethodne godine, ostvareni su s većine značajnijih emitivnih tržišta. 

Rast u broju dolazaka i noćenja bilježi se s dalekih tržišta Kine, SAD-a i Kanade te Ukrajine, Španjolske, Austrije, BiH-a, Francuske, Italije, Mađarske, Njemačke, Rusije, Slovenije, Slovačke, Švicarske, UK-a te s domaćeg tržišta. 

Tržišta koja bilježe rast u dolascima uz blagi pad broja noćenja su Belgija, Danska, Finska i Poljska. Pad u dolascima uz rast noćenja bilježi Južna Koreja. Tržišta koja bilježe pad u noćenjima i dolascima su Češka, Japan, Nizozemska, Norveška i Švedska.

U ukupnom prometu 2019. (noćenja) dominira tržište Njemačke ( 19,5% ), a potom slijede domaće tržište ( 12,7% ), Slovenija ( 10,1 % ) i Austrija ( 7,1% ).

Rezultati prema županijama/klasterima

U 2019. godini Istra je zabilježila najveći broj noćenja u nacionalnim okvirima (ispred Splitsko- dalmatinske županije i Kvarnera).

„Top 10“ destinacija Hrvatske prema ukupnom turističkom prometu (mjereno noćenjima) u razdoblju siječanj-prosinac 2019.

Sveukupno gledano, 28 % turističkih noćenja u razdoblju siječanj-prosinac ostvareno je temeljem prometa u organiziranom segmentu, dok je 72 % individualaca.

U hotelskom segmentu 67 % hotelskih noćenja ostvareno je u organiziranom segmentu prometa. Za obiteljski smještaj udjel organiziranih noćenja iznosio je 14 %, dok je 86 % udjel individualaca.

Za kraj, prema podacima Hrvatske narodne banke (HNB), u prvih devet mjeseci 2019. godine prihodi od stranih turista su iznosili devet milijardi i 447 milijuna eura, što u odnosu na isto razdoblje prošle godine (osam milijardi i 678 milijuna eura) predstavlja rast od devet posto, odnosno 769 milijuna eura. 

Izvor / HTZ – eVisitor

POVEZANA VIJEST:

PRIHODI OD STRANIH TURISTA U PRVIH DEVET MJESECI VEĆI ZA DEVET POSTO

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN