Skyscanner na DHT-u: Destinaciju ćemo u 2026. birati po osjećaju "vrijedi li?"

Foto: HTZ

Autor:  HrTurizam.hr

21. studenoga 2025.

Kako se putnici mijenjaju, koliko ljudi istražuju Hrvatsku i što promjena trendova u industriji putovanja znači za poziciju naše zemlje u turističkom okruženju, glavna su pitanja na koja je odgovor dalo predavanje komercijalne menadžerice iz Skyscannera Chelsea Tessendorf i više komercijalne menadžerice iz Skyscannera Lise Brown, održano u okviru Dana hrvatskog turizma u Dubrovniku. 

Analiza Skyscannera, svjetski poznate tražilice za ponude različitih aviokompanija i turističkih agencija, pokazuje da Hrvatska i dalje postiže odlične rezultate na ključnim europskim tržištima. Izgrađen je brend koji je lako prepoznatljiv - autentičan i pouzdan, naglasile su predstavnice Skyscannera. 

Tijekom posljednjih 12 mjeseci najveći postotni rast interesa i potražnje za Hrvatskom putem platforme Skyscanner došao je iz Poljske, Finske, Belgije, Grčke i Češke. To su snažna, brzo rastuća tržišta na kojima se vidljivost Hrvatske ubrzano povećava - i vrijedna su pomnijeg strateškog fokusa u budućnosti, istaknule su Tessendorf i Brown, priopćio je HTZ. 

Po ukupnom broju pretraga na platformi Skyscannera tijekom posljednjih 12 mjeseci, Ujedinjena Kraljevina prednjači s 13,4 milijuna pretraga, slijedi Njemačka s 12,4 milijuna, potom su tu Poljska, Italija i Španjolska. Dakle, iako interes za Hrvatskom raste na novijim tržištima, tradicionalna jezgra - Ujedinjena Kraljevina i Njemačka - i dalje predstavlja okosnicu dolazne potražnje.

Na globalnoj razini najpretraživaniji gradovi u Hrvatskoj su Split, Dubrovnik, Zagreb, Zadar i Pula. Rast je posebno snažan u Rijeci i Puli, što ukazuje na sve veće zanimanje za tzv. alternativna odredišta izvan glavnih turističkih središta.

pula_1280

Komentirajući ključne karakteristike naše zemlje i okolnosti u kojima se Hrvatska nalazi, uspoređujući ju istovremeno s glavnim konkurentima poput Turske, Portugala, Grčke, Španjolske i Italije, Tessendorf i Brown složile su se da Hrvatska ima priliku pozicionirati se kao premium mediteranska destinacija s jedinstvenim lokalnim iskustvima, što će biti ključno za privlačenje putnika u budućnosti. 

Kao posebno zanimljive trendove koji će obilježiti 2026. godinu, ali i sutrašnjicu turizma i putovanja, Tessendorf i Brown navode najprije procvat industrije ljepote, što znači da ćemo često viđati putnike koji tragaju za ekskluzivnim proizvodima u dućanima kakve ne mogu naći u svojoj zemlji, one koji čekaju u redovima u francuskim ljekarnama te one koji će u inozemstvo ići radi posebnih tretmana lica i tijela. Drugim riječima, posjet lokalnoj trgovini kozmetikom postat će jednako važan dio putovanja kao posjet znamenitostima ili muzeju. 

Nadalje, putovanja s obitelji oduvijek su bila važna, ali u 2026. ona će poprimiti novu dimenziju. Vidljiv je snažan porast više generacijskih putovanja - roditelji, djeca i djedovi i bake sve češće putuju zajedno. Osim toga, sve veći broj putnika upućuje se prema višim predjelima. 71% putnika razmišlja o bijegu u planine ili ga planira za ljeto ili jesen 2026., pokazuju podaci Skyscannera.

/// Skip-gen putovanja nova su ponuda na tržištu. O čemu je riječ?     

Zatim je primjetan rast putovanja koja su kreirana oko književnosti – bilo da je riječ o posjetu destinacijama inspiriranim književnim djelima, o istraživanju prekrasnih knjižnica ili o čitalačkim retreatovima. Također, sama putovanja više nisu tek bijeg od rutine, već postaju prava platforma za povezati se s ljudima. 

Promjena je vidljiva i u percepciji o smještaju. Poglavito mlađi putnici biraju smještaj temeljem dizajna, ugođaja i dojma. Lokacija više nije primarni kriterij u odabiru objekta, a veliku ulogu u selekciji smještaja imaju društvene mreže, osobito TikTok. 

Odlazak u supermarkete još je jedan trend kojem su turisti vrlo privrženi na svojim putovanjima, jer ne odlaze u trgovinu isključivo zbog osnovnih potrepština, već kako bi upoznali lokalnu kulturu. Dakle, otkrivanje hrane više nije vezano samo uz restorane - sada se događa i u odjeljku s grickalicama. 

Dodatno, prisutan je rastući trend putnika koji traže nešto izvan uobičajenih atrakcija - biraju manje poznate destinacije koje nerijetko prolaze ispod radara. Traže mjesta koja djeluju autentično, nude jedinstvena iskustva i pružaju pravu vrijednost, umjesto prenatrpanih, turistički popularnih lokacija. Upravo se u toj kategoriji nalaze gradovi kao što su Rijeka, Bilbao, Kochi, Salerno i drugi.  

Zaključno, ali ne manje važno  - putnici sve više osmišljavaju putovanja koja su u skladu s njihovim osobnostima i onim što vole. S obzirom na trošak života koji je iznimno bitan aspekt svakoga od nas, putovanja u 2026. godini planiraju se s namjerom i s naglaskom na osobne prioritete, interese i osjećaja "vrijedi li?".

/// Vrijednost za novac ostaje glavni pokretač potražnje za putovanjima u Europi

Autor:  HrTurizam.hr

21. studenoga 2025.