Slatkovodni akvarij Aquatika kao vrhunski turistički sadržaj kojeg strani turisti tek moraju otkriti

U 2019. godini slatkovodni akvarij Aquatika je i dalje bila jedna od najposjećenijih turističkih atrakcija u Karlovcu i županiji.  Tako je u 2019. godini sveukupno Aquatiku posjetilo 73.161 posjetitelja,...

U 2019. godini slatkovodni akvarij Aquatika je i dalje bila jedna od najposjećenijih turističkih atrakcija u Karlovcu i županiji. 

Tako je u 2019. godini sveukupno Aquatiku posjetilo 73.161 posjetitelja, što predstavlja povećanje od 3% u odnosu na 2018. godinu. Većinu posjetitelja i dalje čine posjetitelji iz Hrvatske, dok je samo 3.893 stranih turista posjetilo ovaj odličan muzej.Najvećim udjelom se radi o turistima iz Slovenije, Njemačke, Italije, Češke, Nizozemske, Češke, Mađarske, Poljske, a koji su za Aquatiku najviše saznalo preko interneta.

U strukturi posjetitelja 44% čine djeca, 32% obitelji, 14% odrali, 7% umirovljenici te 3% studenti.

Ideja karlovačkog slatkovodnog akvarija krenula iz prirodne pozicije grada na četiri rijeke – Korane, Kupe, Mrežnice i Dobre, grada koji spaja i kojega simbolizira povoljan prometni položaj na raskrižju puteva. Ali isto tako, bez obzira na povijesni značaj Karlovca, uvijek je nekako ostajao dojam da je Karlovac – prolazno sjecište puteva. Više o priči kako je nastala ideja o slatkovodnom akvariju Aquatici pročitajte u prilogu.

/ / / KAKO JE JEDAN SAN I VIZIJA, POSTALA STVARNOST – SLATKOVODNI AKVARIJ AQUATIKA 

Foto: Aqautika

Upravo je Aquatika, prvi slatkovodni akvarij u Hrvatskoj koji zbog svoje originalnosti i činjenice da ovakav slatkovodni akvarij s endemskim vrstama postoji u samom srcu Hrvatske, napravila pozitivan turistički iskorak kao odličan motiv dolaska i kvalitetni sadržaj, i to ne samo Karlovca nego i cijele šire regije ( od Zagreba do Plitvičkih jezera ).

Osim što je Aquatika turistička atrakcija, ona ima veliku ekološku, obrazovnu i znanstvenu vrijednost, a pritom je i velika potpora lokalnom gospodarstvu i razvoju cijeloga grada. 

Aquatika od samog otvaranja potiče rad lokalnih umjetnika, obrtnika i dizajnera, njihove proizvode prodaje u suvenirnici, a surađuje i s lokalnim dobavljačima, udrugama, poduzetnicima. 

Dokaz toj tezi je svakako i priča o suvenirnici koja svojom autentičnom ponudom potiče lokalno gospodarstvo. U ponudi suvenirnice Aquatike imaju isključivo domaće unikatne proizvode od lokalnih dobavljača, obrta, domaćih radinosti i OPG-ova. Na početku prilikom otvorenja u Aquatici bilo je samo desetak dobavljača, a danas surađuju s čak više od 60 dobavljača, koji su mahom iz područja grada Karlovca i okolice. Više o ovoj temi pročitajte u prilogu.

/ / / SUVENIRNICE S AUTENTIČNOM PONUDOM POTIČU LOKALNO GOSPODARSTVO. EVO KAKO TO RADE U AQUATICI

Foto: Aqautika

Uz sve to, stalno se radi na osmišljavanju novih programa pa je tako u vlastitoj nakladi objavljena knjiga Slatkovodne ribe Aquatike, slikovnica i bojanka, ugostili su mnoga događanja lokalnog civilnog sektora, a redovito organiziraju i vlastite manifestacije, ističu iz Aquatike.

Time je otvoren prostor za nova radna mjesta u Aquatici, ali posredno i u drugim tvrtkama, obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima i kućnim radinostima. Upravo bogatstvom ponude osigurava se stalna zainteresiranost javnosti za Aquatiku i grad Karlovac, a razvijanje novih ideja rezultiralo je time da je danas Aquatika prepoznata kao nezaobilazna adresa sa snažnom pozicijom u turističkom, gospodarskom, obrazovnom i ekološkom značenju za grad, ali i za njegovu okolicu.

Treba reći da je važnost ovoga projekta za karlovačko područje, ali i širu lokalnu i nacionalnu zajednicu, prepoznat već u začetku time što je projekt od strane Europske unije proglašen među najuspješnijim lokalnim EU projektima u Republici Hrvatskoj. Projekt je prepoznala i struka kroz nagrade, ali i članstvo u UNESCO Svjetskoj mreži muzeja vode, čiji je Aquatika prvi hrvatski član. Sasvim je sigurno kako je Aquatika grad Karlovac vratila i snažno pozicionirala na turističkoj karti Hrvatske.

S druge strane, ostaje velika žal što je samo 3.893 stranih turista posjetilo Aquatiku. Omjer koji se svakako treba promijeniti na bolje, jer se stvarno radi o jedinstvenom, autentičnom i kvalitetnom sadržaju.

Odličan primjer sinergije i gledanja šire slike

Atraktivan i zanimljiv sadržaj je tu, aktivno radi na promociji, raznim zabavnim i edukativnim programima, prepoznat je od struke ( Artur 2017, Brand Leader Award 2018,  Bled Water Festival, A+Awards itd.. ), no očito nedostaje kvalitetnije promocije i komunikacije. Ne toliko od samog muzeja, jer sam muzej kao javna ustanova nema toliki budžet za promociju, nego više od cijele destinacije.

Foto: Aqautika

Također, treba istaknuti i suradnju s putničkim agencijama, koje među ostalim prodaju turističke pakete iz Zagreba prema NP Plitvičkim jezerima, ali s obaveznom posjetom Aquatike. Odlična dodana vrijednost i dodatak putovanju. Tu je i suradnja s portalima za grupnu kupnju CrnoJaje.hr i Kupi.me.

Pohvalno je što je Javna ustanova Aquatika potpisali su sporazum o zajedničkoj suradnji po zajedničke promocije s Nacionalnim parkom Una iz Bihaća, kao i suradnja triju javnih ustanova s područja Karlovačke županije: Javna ustanova Baraćeve špilje, Centar za posjetitelje Ivanina kuća bajke i Javna ustanova Aquatika – slatkovodni akvarij Karlovac. Odličan primjeri povezivanja i sinergije u turizmu.

Destinaciju čine svi sudionici, te ako nema sinergije i koordinacije, nema ni kvalitetnog turističkog proizvoda. Ono što je najvažnije u cijeloj priči, motiv dolaska nije smještaj, nego upravo kvalitetan, raznolik i autentičan sadržaj. Također, upravo taj kvalitetan turistički sadržaj koji nam kronično nedostaje direktno utječe na zadovoljstvo gosta, duži boravak gostiju te povećanje turističke potrošnje određenom turističkom destinacijom. Ukoliko ispunimo ili nadmašimo njegova očekivanja, gost će se opet vratiti i postati naš ambasador. 

I zato Aquatiku, kao i sve druge turističke atrakcije i sadržaje, u cijeloj regiji svi trebaju promovirati, a ne prodavati samo sebe ili smještaj. Treba gledati puno širu priču, jer turizam je upravo to. Sve to čini veliki turistički mozaik i svaka kockica je važna, koliko god mala bila. Ako gledamo širi kontekst, onda svakako treba gledati uključivanje lokalnih OPG-ova tj. lokalne proizvođače mliječnih, mesnih, pekarskih proizvoda, meda, voća, povrća, voćnih prerađevina, pića, samoniklog bilja, suvenira, kozmetike… jer ako kroz turizam potičemo uvoz, a ne lokalno gospodarstvo onda smo nešto gadno pogriješili u našoj turističkoj priči.

Foto: Aqautika

Također, moram ovdje opet ponoviti svoju mantru koju ističem od prvog dana – motiv dolaska nije smještaj, nego autentični, raznoliki i kvalitetni sadržaj. A upravo je autentičnost glavni sastojak turizma. Ljudi žele doživjeti nešto novo i drugačije. Ako opet gledamo sve trendove, upravo oni govore o autentičnosti, organskoj hrani i ekologiji. I tu smo ili možemo biti odlično pozicionirani.

Da, sve je to turizam, no da se vratimo na temu Aquatike. Radi se o odličnom autentično i kvalitetnom sadržaju, a izazov kako povećati broj stranih turista je svakako na cijeloj destinaciji, a pod tim mislim puno šire od samog grada Karlovca ili Karlovačke županije. Naravno, odgovornost je i na gradu Karlovcu kao vlasnik i osnivač ustanove bi trebao ciljano povećati financijska sredstva za oglašavanje i komunikaciju, jer dolazak u Aquatiku je dolazak i u Karlovac te dodatna potrošnja za kava, ručak… ili neki drugi turistički sadržaj.

Mora nam biti stalo da gost vidi i doživi što više, pogotovo kada u okolici od sat vremena automobilom imamo toliko odličnih sadržaja i atrakcija. Bio bi problem da nemamo Aquatiku, Baraćeve špilje, Centar za posjetitelje Ivanina kuća bajke, NP Plitvička jezera, Nacionalni park Paklenica, Nacionalni park Sjeverni Velebit, Park prirode Velebit… a kada su odlični sadržaji tu, onda ih moramo kvalitetno i promovirati, te zaokružiti kroz zajednički turistički proizvod cijele kontinentalne destinacije.

Inače, NP Plitvička jezera napravili su odličan proizvod – Lika destinacija ili #Plitvički doživljaj kojim nude širi spektar turističkih aktivnosti i doživljaja u Ličko-senjskoj županiji. NP Plitvička jezera godišnje posjeti preko milijun turista, a jedan znatan dio svakako treba preusmjeriti i prema Aquatici jer se radi o odličnoj poveznici i nadopuni. Svakako je tu i važan segment turista iz grada Zagreba, koji posjetom Karlovca i okolice mogu ispuniti dan zanimljivim sadržajem.

Zaključno, Aquatika kao fenomenalan jedinstven sadržaj svakako mora posjetiti više od 3.893 stranih turista. To je sljedeći izazov koji mora postati imperativ cijeloj destinaciji.

POVEZANA VIJEST:

KAKO JE JEDAN SAN I VIZIJA, POSTALA STVARNOST – SLATKOVODNI AKVARIJ AQUATIKA

SUVENIRNICE S AUTENTIČNOM PONUDOM POTIČU LOKALNO GOSPODARSTVO. EVO KAKO TO RADE U AQUATICI

Povezane vijesti: