Srednja Dalmacija redefinira luksuz: Ne želimo da nas gosti samo posjete - želimo da nas dožive 

San je stvarnost

Foto: Prosper Filipović

Autor:  HrTurizam.hr

23. travnja 2025.

U vrijeme kad sve više europskih mediteranskih destinacija puca po šavovima zbog prevelikog broja turista, kampanja “San je stvarnost” TZ Splitsko-dalmatinske županije ( TZ SDŽ ) stiže kao tiha, ali snažna poruka: vrijeme je za kvalitetu umjesto kvantitete.

Srednja Dalmacija se ovdje ne nudi kao još jedna točka na pretrpanoj mapi, već kao prostor gdje se odmara duša, a ne samo tijelo. Mjesto gdje luksuz nije u sjaju, nego u miru, tišini i autentičnom doživljaju. Ono što čini razliku je luksuz trenutka koji ti ostane pod kožom. Pogled koji te smiri. Okus djetinjstva u tanjuru. Tišina koja kaže više od tisuću slogana.

Jer u konačnici istina je jednostavna: ljudi se vraćaju zbog onog “neuhvatljivog” osjećaja koji su ponijeli sa sobom. Upravo taj osjećaj: iskren, nenametljiv, stvaran - glavni je proizvod koji Dalmacija nudi.

Za razliku od velikih turističkih sila poput Italije, Španjolske ili Turske, Hrvatska – pogotovo Dalmacija, ne može se igrati volumena. Naš prostor je dragocjen, naš ritam sporiji, a naše lokalne zajednice ne mogu izdržati neprestani pritisak “više, brže, jače”. Zato ovaj novi smjer nije samo još jedna kampanja – to je zdravorazumski odgovor na stvarnost.

Na pitanje kako graditi turizam koji traje, bez da potroši sve što imamo najvrjednije – prostor, ljude, mir.

Luksuz u tanjuru, a ne u zlatnim detaljima

Zanimljivo je kako se ideja kampanje “San je stvarnost” prirodno nastavlja na projekte poput Dalmatinske marende. Jer kad zastanemo i zapitamo se - što je stvarno luksuz? Je li to kavijar koji možeš naručiti u svakom kutku svijeta, ili je to srdelica na gradelama, maslinovo ulje i komad kruha umočen u priču? Uspomena. Miris djetinjstva. Pogled na more dok bura nosi smijeh iz konobe.

Upravo ti mali trenuci - iskreni i nepatvoreni, stvaraju mozaik nove Srednje Dalmacije. Destinacije koja ne želi biti “za sve”, nego za one koji razumiju razliku između slike i osjećaja. Za one koji znaju da san, kad ga jednom doživiš, više nije san. 

Kampanja se temelji se na ideji doživljajnog luksuza, onog koji: poštuje ritam lokalnog života, njeguje tišinu, ravnotežu i autentičnost te slavi autohtonu vrijednost kroz okus, miris i kulturu. Iz TZ Splitsko-dalmatinske županije poručuju da se kampanja obraća putnicima visoke platežne moći, ali ne onima koji traže sjaj, već onima koji traže smisao.

To su gosti koji: biraju smještaj visoke kategorije (4–5*), ostaju duže, troše više i vraćaju se češće, ne vole gužve i generična iskustva te cijene diskretnost, personaliziranu uslugu i povezanost s lokalnim identitetom. To su oni koji ne broje kvadrate, već uspomene. Njima je važnija kvaliteta odnosa nego količina sadržaja. I upravo zato su ključni za produženje sezone, jer ne ovise o kalendaru, već o doživljaju.

Želimo da naši gosti ne samo dođu, nego da dožive. Da osjete naš način života, svakodnevicu uz more, lokalnu spizu, vino, miris borova i zvukove kalete. Da pronađu mir i smisao“, poručuju iz TZ SDŽ.

Zato je pozicioniranje Srednje Dalmacije kao premium destinacije potpuno logično. Ne luksuz u klasičnom, razmetljivom smislu, nego luksuz tišine, prostora i povezanosti. Luksuz koji ne viče, nego poziva. Luksuz koji ostaje s tobom.

Ljudska priča kampanje: Kada se vratiš kući – pa je vidiš srcem

Img283 large

Img42

Glavni protagonisti kampanje „San je stvarnost“ nisu samo pejzaži, arhitektura ili kadar u zlatnom satu – već i ljudi. 

Među njima, i Viktorija i Dino Rađa, ambasadori Dalmacije i, kako sami kažu, njena dica. Njihova prisutnost u kampanji nije samo estetski izbor, već duboko ukorijenjena poruka autentičnosti, pripadnosti i ponosa.

I Dino i ja dica smo Splita i Dalmacije, ali čini mi se da tek sad, kroz ovo iskustvo, zaista vidimo njegovu punu ljepotu. Morali sam ponovno proći tim stazama, kamenim kalama Dioklecijanove palače kojom koračamo od malena, stati na tim mjestima, da shvatimo koliko je Srednja Dalmacija posebna. Luksuz je za mene ono kad dođem iz Zagreba u Split, stanem, udahnem i čujem ono "ččč" – cvrčci, miris borova, valovi… Taj spoj zvukova, mirisa i osjećaja. To je moj luksuz. Ležati na plaži, sunce koje grije, more koje poziva. Otkad živim u Zagrebu još više cijenim sve to. Kao dijete bih sate provodila u moru i uvijek govorila: „Još samo minutu!“ I danas, kad sam u Dalmaciji, imam isti osjećaj. Još samo jedan skok u more. To je moj luksuz” istaknula je Viktorija Rađa i dodala da što je starija, to joj je važnija priroda, autentičnost i tišina.

“S 20 godina možda ne razmišljaš o tome, ali danas mi luksuz nije resort, nego toplina ljudi, miris zemlje, domaća hrana, šetnja kroz borovu šumu”, zaključila je Rađa.

Više od turizma, manje od stresa

Nova kampanja „San je stvarnost“ možda je prvo privukla pažnju prekrasnim kadrovima, ali ono što je ostalo u mislima je osjećaj. Kampanja ne prodaje smještaj, plaže ni ponude. Ona ti zapravo “šapće”: dođi i osjeti. 

Img155

Srednja Dalmacija se ovdje ne pokušava svidjeti svima. I ne mora. Umjesto da ide široko, ona ide duboko - prema ljudima koji traže mir, autentičnost i onaj tihi luksuz koji ne mora imati pet zvjezdica da bi se osjećao vrijedno.

Poruka kampanje je jasna, iako nije izgovorena glasno - ovo nije još jedan „sunce i more“ paket. Ovdje se ne sanja o bijegu, jer ono što osjećaš dok gledaš video, zvuči kao: ti već jesi tamo. Bez gužve, bez stresa, bez lažnog sjaja.

Cilj nije privući sve goste, već one koji traže nešto više - iskustvo koje traje i kad spakiraš kofere. Kampanja se obraća nišama koje možda ne donose najveći broj dolazaka, ali ostavljaju najviše traga i vrijednosti.

Često pričamo o “vrijednosti za novac”, ali ovdje je priča još dublja. Jer luksuz više nije stvar iznosa, već osjećaja. Možeš spavati u kamenoj kući bez klime, piti vino s lokalcima i gledati zalazak s litice, i svejedno imati dojam da si doživio nešto neprocjenjivo.

To je i tiha poruka kampanje - ne trebaš tražiti savršeno, nego stvarno. Jer san, barem ovdje, stvarno postaje stvarnost.

Foto: Prosper Filipović

Autor:  HrTurizam.hr

23. travnja 2025.