Staničić: Traži se vrijednost za novac, oni s nižom razinom kvalitete morat će se potruditi

Konkurencija je neumoljiva

Foto: MINTS

Autor:  HrTurizam.hr

8. rujna 2025.

Direktor HTZ-a Kristjan Staničić osvrnuo se prošloga tjedna u središnjem Dnevniku HRT-a na nove pokazatelje o turizmu kao i na podatke o potrošnji koja raste, ali i za koju je uglavnom zaslužno dizanje cijena.

"Puno se govorilo i ove godine o rastu cijena u turizmu. Mi cijelu godini stavljamo naglasak na to da se dobije vrijednost za novac. Iz podataka smo vidjeli da najviše kategorija hotela, kampova i obiteljskog smještaja - najviše se prodaju. To je signal i poruka onima koji imaju nižu razinu kvalitete da se potrude", naglasio je Staničić dodajući kako treba nuditi i stupanj više od onoga što gosti očekuju.

Rekao je i kako rast prometa u predsezoni i posezoni nije razlog za zabrinutost. "Mislim da nema straha i nekakvih negativnih konotacija. To je trend koji pratimo od ove godine i to je u skladu s našim strateškim ciljevima. Cilj nam je rasti u predsezoni i posezoni", obrazložio je, dodajući kako smo, kada govorimo o srpnju i kolovozu "došli do vrha" te da je dobro da se događa disperzija na druge mjesece.

Rađene su interne analize pojedinih tržišta i treba naglasiti, kazao je, da neka od njih bilježe trend pada putovanja. S druge strane, imamo rast putovanja iz Europe, ali i dalekih tržišta poput SAD-a te bilježimo i fizičke pokazatelje s odličnim rastom.

Sve to je, dodao je, "HTZ-u signal da poduzmemo određene korake u smislu promocije za sljedeću godinu".

Upitan nudi li Hrvatska turistima dovoljno sadržaja, kako u špici sezone, tako i izvan nje - odgovorio je potvrdno.

"Hrvatska ima dovoljno raznoliku turističku ponudu. Sada će u prvi plan doći motivi dolaska koji nisu vezani za sunce i more. To su kulturni i kongresni turizam, kao i zdravstveni turizam te nautika. Na sve to se dodaje enogastronomija gdje Hrvatska ima što pokazati", zaključio je Staničić napominjući kako se očekuje odlična posezona i jako dobra turistička godina.

Stanicic hrt screenshot
Foto: snimka zaslona HRT

Turistički kolač dijeli se na više dijelova

Mnogi se ove sezone žale da je izvanpansionska potrošnja turista lošija nego prijašnjih godina. Na to, naravno, utječe i rast cijena.

I dok se sa svih strana upozorava i poziva na "mudru" cjenovnu politiku, turistički djelatnici smatraju kako će samo oni koji nude i kvalitetu moći opravdati svoje cijene.

Najizdašniji gosti su iz SAD-a, koji troše dvostruko više od prosjeka. Istodobno, u prvih osam mjeseci ove godine izdano je više od 310 milijuna računa, 3,6% više nego lani u ukupnom iznosu od gotovo šest milijardi eura ili 10 posto više. No, pri tome u obzir treba uzeti i inflaciju koja je u srpnju i kolovozu bila 4,1 posto.

Student Marko Miljković radeći u ugostiteljstvu cijelo ljeto sluša dojmove šibenskih gostiju te kaže kako se turisti nisu previše generalno žalili na cijene što se tiče ugostiteljskih objekata, čak su neki ostali ugodno iznenađeni s cijenama. "Ali više su mi se žalili na cijene smještaja i čak u supermarketima", pojasnio je.

Otkrili su gosti da su mnogi proizvodi kod nas skuplji nego u zemlji iz koje dolaze. I uglavnom uspoređuju cijene s prijašnjima. Neki će stoga svaki cent na godišnjem odmoru okrenuti dvaput.

Turisti najviše troše na razglednice i magnete što je ujedno i najjeftinije, baš zato što su ove sezone pokazali da im je skupo, pojasnila je Larisa Mešković, djelatnica u suvenirnici. No, ima i onih koji su zadovoljni omjerom cijene i kvalitete.

Foto: MBatty / Pixabay
Foto: MBatty / Pixabay

Prema podacima Hrvatske narodne banke, broj i iznos izdanih računa veći su no, ističu turistički djelatnici, inflacija i porast ponude čine svoje.

"Ako razgovaramo s kolegama, obrtnicima, poduzetnicima, trgovcima, ugostiteljima - onda jedan dio nije zadovoljan, ima manje. To pokazuje da nas je sve više, a gostiju je isto, a možda mrvicu, čak i manje", upozorio je Joso Smolić.

Sve je više restorana, suvenirnica i različitih sezonskih obrta pa gotovo isti turistički kolač treba sada razdijeliti na više dijelova.

Ako gosti dobiju kvalitetnu uslugu i dobar proizvod za svoj novac, vratit će se, ako shvate da se želi na brzinu zaraditi u nekoliko ljetnih mjeseci, pobjeći će glavom bez obzira.

/// Staničić: Moramo zadržati cjenovnu konkurentnost prema ostalim konkurentima na Mediteranu

Autor:  HrTurizam.hr

8. rujna 2025.