Strateške suradnje u turizmu: Orioly, Authland i Turističke priče zajedno u digitalizaciji turizma

Dva partnerstva, jedan cilj.

Autor:  Goran Rihelj

18. ožujka 2025.

Dva domaća travel tech proizvoda, Orioly i Authland, pokrenuli su strateško partnerstvo. Sve s jednim jasnim ciljem: olakšati digitalizaciju i promociju turističkih doživljaja diljem Hrvatske.

Turizam u Hrvatskoj obiluje autentičnim iskustvima koje privlače goste iz cijelog svijeta, stalno ističem kako je destinacija motiv dolaska, kako moramo ponuditi gostima što više doživljaja i kvalitetnog sadržaja, kako bi podigli turističku potrošnju a time i ukupni konačni doživljaj destinacijom. Jer ako gost vidi i doživi što više u "7 dana" svog boravka u Hrvatskoj, bit će zadovoljniji i dati nam bolju "recenziju", postat će naš ambasador i vratit će se opet. Turizam je puno više od kreveta i plaže - slažemo se zar ne? 

Orioly, sustav za online rezervacije koji organizatorima tura i izleta omogućuje automatizaciju poslovanja i online prodaju, te Authland, platforma koja povezuje goste s lokalnim pružateljima jedinstvenih iskustava – od degustacija vina, ulja i sireva do gastro tura, avanturističkih izleta i brodskih tura. 

1+1=3

Dvije vizije spojene su u jedan cilj: digitalizacija turizma kroz stvaranja centralnog mjesta za otkrivanje i rezervaciju tura, izleta i aktivnosti u Hrvatskoj.

Naime, Authlandu je u planu uvođenje instant booking modela te će Orioly biti preferirani tehnološki partner, kako na ovom specifičnom projektu, tako i na cijeloj platformi. Kroz ovu suradnju, Orioly i Authland pružit će rješenja koja omogućuju i bolju promociju same destinacije, te lakšu dostupnost jedinstvenih tura, izleta i aktivnosti, kroz domaće alate i platforme čime će se dodatno obogatiti turistička ponuda. 

Ili još preciznije, turistička web stranica svake destinacije trebala bi izgledati upravo ovako – jednostavna, funkcionalna i usmjerena na korisnika tj. na prodaju online svih turističkih doživljaja u destinaciji. 

Orioly x authland ivanjosip

Jer upravo nude ono što je odavno trend u turističkom svijetu - digitalizacija turizma. 

Danas turistički doživljaji moraju biti udaljeni samo jedan klik od gostiju. To je prava digitalizacija. A ne kada, nakon što dođemo do ključne faze kupnje (Action u AIDA modelu), gost mora slati e-mail i čekati odgovor.

U današnjem svijetu, gdje je pažnja potrošača iznimno kratka – ponekad kraća od tri sekunde (pogotovo u TikTok eri) – svaki trenutak neodlučnosti znači izgubljenog kupca. Zamislimo situaciju: napisali smo savršen copy, snimili vrhunske video i foto materijale, ispričali priču koja osvaja, potrošili x novaca na kampanju, sajmove, i napokon smo privukli pažnju i konačno – potaknuli kupca na akciju. 

I što onda? Umjesto da omogućimo trenutnu prodaju i rezervaciju, tražimo ga da nam se javi putem WhatsAppa ili da pošalje e-mail? Suludo! U tom trenutku gubimo gosta, bacajući u vjetar sav trud koji smo do tada uložili.

To je kao da Booking.com nema opciju online naplate i rezervacije, nego da nakon što pronađemo smještaj, moramo pisati hotelu i čekati odgovor. A upravo to radimo s prodajom turističkih doživljaja na nefunkcionalnim web stranicama destinacija.

 "Orioly i Authland dijele istu misiju -  olakšati pružateljima usluga prodaju te omogućiti turistima jednostavan pristup jedinstvenim iskustvima. Vjerujemo da će ovo partnerstvo značajno unaprijediti digitalizaciju turističke ponude u Hrvatskoj, te s ciljem razvoja hrvatskog turizma”, istaknuo je Ivan Ilijašić, osnivač tvrtke Orioly.

Josip Zurak, osnivač platforme Authland, dodaje kako će im ovo partnerstvo omogućiti da dodatno prošire njihovu ponudu izuzetno kvalitetnim lokalnim doživljajima, dok će korisnici Oriolyja ostvariti dodatne mogućnosti prodaje i vidljivosti. "Zajedno želimo stvoriti bolje iskustvo za turiste i pružatelje usluga te učiniti korak naprijed u digitalizaciji hrvatskog turizma”, naglašava Zurak. 

Naš sestrinski portal Turističke priče također je ostvario suradnju s platformom Authland. 

Drago mi je da mogu objaviti i suradnju između turističkog lifestyle portala Turističke priče i Authland Connect.

1741883741445

"Od sada portal Turističe priče, koji pričaju priče o autentičnim destinacijama Hrvatske i svijeta, ima svoj vlastiti brandirani kanal za promociju lokalnih doživljaja u turizmu. Kroz ovu suradnju će Turističke priče unutar raznovrsnih članaka o različitim temama i destinacijama biti integrirane kartice s izletima i aktivnostima koje savršeno odgovaraju tim kategorijama i lokacijama.

Cilj nam je na taj način povezati interes za određenim turističkim temama i destinacijama s podizanjem svijesti o autentičnim lokalnim doživljajima koji ih obogaćuju i konačno - kreiranje konverzija. Pa tako u ovom pisanom komadu o biciklističkim stazama Istre, na više mjesta čitatelji mogu pronaći super cycling izlete u Rovinju, Žminju ili oko Rta Kamenjak, a koje mogu rezervirati u par klikova i time ispričati vlastitu turističku priču" ističe Zurak i zaključuje kako ovakve suradnje prate njihov strateški cilj – kroz agnostičan pristup i partnerstva s ključnim dionicima u turizmu omogućiti ravnopravnu distribuciju lokalnih doživljaja turistima, kako u Hrvatskoj, tako i na europskim tržištima na koje ciljaju.

Cilj je isti. Kroz model AIDA dobiti konkretnu akciju - prodaju turističkih doživljaja.

Pogotovo jer su Turističke Priče prevedeni na više jezika i portal se strateški pozicionirao kao "Google portal", s ciljem da gosti kada traže informacije na Google-u nađu turističke priče iz Hrvatske na svojem jeziku. S jedne strane portal je okrenut promociji domaćeg turizma, a s druge, promociji na stranim emitivnim tržištima. Pogotovo prije ljetne sezone, kada se portal najviše čita na našim glavnih emitivnih tržišta i to na njihovom jeziku.

Domaći travel tech je globalno konkurentan. 

I Orioly i Authland bi morali biti zatrpani poslom i upitima našeg turističkog sektora, kako javnog tako i privatnog. Domaće kompanije su itekako globalno konkurentne, dapače, neke i u samom vrhu, no za globalni rast im treba prvo domaći teren, koji je često inertan prema novim digitalnim rješenjima, a pogotovo domaćim. Iako bi trebali biti suprotno. Hrvatska mora ne samo pratiti globalne trendove, nego ih stvarati. Sve sastojke imamo - samo nam treba viša razina poslovanja ili fokus na poslovne procese kako bi bilo konkurentniji.

Ili kako je za hrturizam rekao Kristian Šustar, predsjednik Uprave Jadran hotela Rijeka: „Ono što nam treba iznad svega je iskrenost. Iskrenost u komunikaciji, artikuliranju problema i pronalasku rješenja bez alibija te iskrenosti u kontekstu definiranja onoga što uopće želimo."

Igramo globalnu utakmicu i tržište ne prašta. Svi ciljaju iste goste, imaju svoje adute, prednosti i mane, no svi igraju istu utakmicu u kojoj nije cilj zabiti gol nego dovesti turiste u svoju destinaciju. Tu igraju tržišna pravila i poslovni procesi. Domaći travel tech, kao i drugi sektor, itekako su konkurentni.

Iskoristite resurse koji su nam pred nosom i u našem dvorištu. 

Autor:  Goran Rihelj

18. ožujka 2025.