Kako se izgrađuju svjetski turistički brendovi i što stoji iza najnagrađivanijih istarskih proizvoda, u subotu 1. ožujka su istražili studenti četvrte prijediplomskih sveučilišnih studija Menadžment u turizmu, Menadžment u hotelijerstvu te Menadžment održivog razvoja na Fakultetu za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu. U organizaciji izvanredne profesorice Fakulteta dr. sc. Marije Ivaniš i komunikacijskog stručnjaka te vlasnika agencije Manjgura Krešimira Macana, studenti su kroz stručno vođeno studijsko putovanje posjetili vrhunske primjere dobre prakse u istarskom turizmu i enogastronomiji.
"Studenti su oduševljeni jer su prvi put vidjeli i kušali ono što inače nisu imali priliku doživjeti, a što je srž magije Istre. Ljubav prema radu na zemlji i kvaliteti proizvoda je ono što ovu regiju čini posebnom - ljudi ovdje imaju strast za radom na zemlji, a to se odražava u svakom proizvodu. Nije važno koliko proizvoda imate, već koliko im posvetite pažnje. Istra je najbolje u zemlji naučila kako kvalitetan proizvod treba biti i kako ga treba brendirati. Ovdje nije samo riječ o proizvodnji, već o zajedništvu i podršci među ljudima, koji međusobno promoviraju svoje proizvode i dijele znanje", istaknuo je Krešimir Macan.
Studenti su putovanje započeli u uljari Chiavalon u Vodnjanu, koja već desetljećima dokazuje da je vrhunsko ekstra djevičansko maslinovo ulje više od proizvoda - ono je ambasador regije. Ovu uljaru, dobitnicu prestižne nagrade Premio il Magnifico za najbolji oleoturizam u Europi 2024. godine te brojnih međunarodnih priznanja i nagrada za kvalitetu ulja, studentima je uz degustaciju i pojašnjenje cjelokupnog proizvodnog procesa predstavio suvlasnik brenda Tedi Chiavalon, pokazavši kako se kvaliteta, inovacija i tradicija stapaju u jedinstven gastronomski doživljaj.
Posjetili su i mljekaru Latus u Žminju, obiteljsku mljekaru poznatu po vrhunskim mliječnim proizvodima, uključujući sir "Veli Jože" koji je višestruko okrunjen titulom najboljeg hrvatskog sira. Studente su vlasnici mljekare Sandi i Maja Orbanić upoznali s izazovima i prednostima vođenja obiteljskog gospodarstva, a poseban naglasak stavljen je na važnost povezivanja lokalnih proizvođača s turističkom ponudom, što Latus uspješno provodi kroz suradnje s vrhunskim restoranima, hotelima i specijaliziranim trgovinama diljem Hrvatske.