Sud Europske unije donio odluku: Airbnb se ne može zabraniti

Usluga-rezervacija smještaja Airbnb ne treba dozvolu agenta za poslovanje u Francuskoj, presudio je najviši sud Europske unije ( CJEU ) u Luksemburgu. Drugim riječima, donesena je odluka kako se...

Usluga-rezervacija smještaja Airbnb ne treba dozvolu agenta za poslovanje u Francuskoj, presudio je najviši sud Europske unije ( CJEU ) u Luksemburgu.

Drugim riječima, donesena je odluka kako se Airbnb ne može zabraniti u Europskoj uniji, te kako je Airbnb ne pruža uslugu posredovanja tj. da nije posrednik vlasništva ili nekretinski broker, nego da pruža uslugu informacijkog društva ( eng. information society service ).

Naime, Francuska udruga za profesionalni turizam i smještaj (AHTOP) požalilo se da Airbnb ne poštuje francuske zakone o vlasništvu i da Airbnb djeluje kao agencija za nekretnine bez dozvole, kršeći lokalni akt poznat kao zakon Hoguet. Iz Airbnb su poručili kako je kompanija osmišljena kako bi ljudi kratkoročno mogli unajmljivati ​​rezervne sobe ili čitave nekretnine, te kako su zaštićeni zakonima EU o “elektroničkoj trgovini”.

Zašto se Airbnb razlikuje od Ubera?

Zanimljivo, uključeni suci također su napravili razliku između Airbnb-a i Ubera na temelju toga koliko je aplikacija za rezervaciju imovine imala transakcije na njezinoj usluzi.

U prosincu 2017. godine CJEU je presudio da je tvrtka za dijeljenje automobila Uber taksi tvrtka, a ne samo “služba informacijskog društva”.
CJEU je rekao da je slučaj protiv Airbnba “za razliku od slučaja protiv Ubera, jer se ne može utvrditi da Airbnb ima” presudan utjecaj “na smještaj koji se nudi na njegovoj platformi. Airbnb ne određuje cijenu najma koja se naplaćuje za nekretninu i omogućuje kupcima da odaberu koju kuću unajmiti.Suprotno tome, Uber u svojoj aplikaciji određuje cenu za vožnju i svakom putniku dodjeljuje vozača.

Nathan Blecharczyk, suosnivač Airbnb-a istako je kako je samo prošle godine, putovanje na njihovoj platformi imalo izravni ekonomski utjecaj od preko 100 milijardi USD na njihovih 30 najboljih svjetskih tržišta. A otkako je Airbnb osnovan, domaćini širom svijeta zaradili su više od 80 milijardi dolara otvorivši svoje domove gostima. “Mi želimo biti partneri svima u zajednicama u kojima djelujemo, zbog čega pozdravljamo fer propise i temeljno vjerujemo da su jasna pravila dobra vijest za sve” zaključio je Blecharczyk.

Suludi otpor prema digitalnoj ekonomiji 21. stoljeća

Ovo je još jedan udarac svima onima koji se protive i bore protiv nove digitalne ekonomije. Tvrtka Uber koja je danas najveći taksi prijevoznik, a ne posjeduje niti jedan taksi. Facebook je danas najveći medij, a bez ijednog produciranog sadržaja tj. članka. Najveći trgovac na svijetu, tvrtka Alibaba nema inventar. Tvrtka Airbnb najveći svjetski ponuđač smještaja ne posjeduje niti jednu nekretninu tj. apartman.

S druge strane, upravo je Airbnb postao službeni sponzor Olimpijskih igara do 2028. godine, ( i na ovu odluku negodoju francuski hotelijeri ) Booking.com je postao službeni partner europskog nogometnog prvenstva UEFA EURO 2020™ u segmentu za smještaj i atrakcije, a prošli tjedan su se utakmice 15. kola Premiershipa po prvi put u povijesti prikazivale na servisu Amazon Prime, koji je otkupio 20 utakmica po sezoni za sljedeće tri godine.

Revolucija ili bolje rečeno evolucija svjetske ekonomije je na digitalnoj ekonomiji. I to je današnja realnost, a ne budućnost. Oni koji će se držati statusa quo i ne otvore oči jednostavno će propasti.

POVEZANE VIJESTI:

AIRBNB KREĆE U BORBU PROTIV PROBLEMATIČNIH GOSTIJU

AIRBNB ZAPOČINJE S VERIFIKACIJOM SVIH SVOJIH OGLASA I DOMAĆINA ZBOG PRIJEVARA


Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN