Svjetska nagrada za TZ Šibensko-kninske: "Voda Malih Divova“ primjer globalne izvrsnosti u održivosti

Izvor fotografije: Turistička zajednica Šibensko-kninske županije

Autor:  HrTurizam.hr

29. listopada 2025.

"Voda Malih Divova" inicijativa je koju TZ Šibensko-kninske županije zajedno sa svojim partnerima i brojnim dionicima lokalne zajednice provodi drugu godinu zaredom. 

Kampanja koja povezuje ljude, turizam i održivost

Inicijativa ima za cilj promovirati korištenje besplatne pitke vode Šibensko-kninske županije i na taj način kroz smanjenje korištenja plastične ambalaže dati doprinos smanjenju negativnih ekoloških učinaka turizma.

Ali, "Voda Malih Divova" je i puno više od toga, ona predstavlja inicijativu kojom se lokalna zajednica osvješćuje o vrijednosti resursa kojim raspolaže i povezuje u pozitivnoj promjeni čime se značajno doprinosi razvoju društvene održivosti. 

"Ova inicijativa šalje jednu pozitivnu poruku prema našim gostima, a to je poruka da smo dobri domaćini, spremni nešto što nam je najvrijednije besplatno podijeliti s njima i tako našu županiju pozicionira kao mjesto gdje turist nije samo 'brojka u financijskom izvještaju', već neko tko je s nama povezan u promociji univerzalnih pozitivnih vrijednosti. Na taj način se kroz tržišno pozicioniranje i stvaranje lojalnosti gostiju doprinosi i ekonomskom aspektu održivosti. Sve to vodi istom cilju da, vrlo konkretnim i vidljivim akcijama, našu županiju pozicioniramo kao predvodnika u pozitivnim promjenama koje vode ka održivosti turizma", rekao je direktor Turističke zajednice Šibensko-kninske županije, Krešimir Šakić.

Nagrada voda malih divova tz skz direktor kresimir sakic

Što "Voda Malih Divova" znači na terenu

Što to konkretno znači u provedbi na terenu? Ideja od koje je sve krenulo bila je potaknuti lokalne ugostitelje da budu voljni svojim gostima, umjesto vode pakirane u plastične boce, ponuditi besplatnu pitku vodu kojom područje Šibensko-kninske županije obiluje. 

"To smo željeli napraviti na način da promoviramo sve koji su bili spremni prihvatiti tu ideju. Promociju smo naslonili na zanimljivu činjenicu da se u šibenskom kraju rađaju druge najveće bebe na svijetu i da postoje znanstvena istraživanja koja, između ostalih faktora, tu činjenicu povezuju s kvalitetom ovdašnje vode", ističe Šakić

Ali, već u prvoj godini "Voda Malih Divova" je nadrasla svoje početne ideje i pretvorila se u jedan snažan integrativni faktor lokalne zajednice u pozitivnim promjenama: od uključivanja stotinjak ugostitelja u projekt preko samoinicijativnog priključivanja i brojnih pojedinaca, poduzeća i ustanova van sektora posluživanja hrane i pića (vodiči, smještajni objekti, obrazovne institucije, muzeji, komunalna poduzeća, umjetnički ateljei i mali obrtnici, pa čak i jedan turistički brod…) do organizacije znanstvenog skupa i organiziranih edukacija u školama u županiji, i na poziv drugih škola, izvan nje.

Globalno priznanje za lokalnu inicijativu

"Voda Malih Divova" nagrađena je zlatnom nagradom za izvrsnost u kategoriji Komunikacija održivosti (Sustainability communications). IPRA, Međunarodna udruga za odnose s javnošću, osnovana 1955. godine, predstavlja vodeću globalnu mrežu PR profesionalaca.

Kao vodeća međunarodna udruga u području odnosa s javnošću, IPRA organizira godišnje globalno natjecanje u području odnosa s javnošću - Zlatne svjetske nagrade za izvrsnost (Golden World Awards for Excellence – GWA).

Ova inicijativa pokrenuta je 1990. godine s ciljem prepoznavanja izvrsnost u praksi odnosa s javnošću na globalnoj razini u raznim kategorijama. Dobitnici ove nagrade su izdvojeni projekti čije  kampanje služe kao primjer koji zadovoljava međunarodne standarde izvrsnosti u odnosima s javnošću. 

"Kandidatura svake kampanje zahtijeva ispunjavanje 6 kategorija, s potkrijepljenim podacima, metrikama i popratnim analizama učinka. Kroz status finalista trebali smo isporučiti kompletnu analizu koja uključuje pregled kampanje, priliku koja se kampanjom adresirala, analizu "problema" i strategiju kampanje s metodologijom, brandingom i komunikacijom te angažmanom u zajednici, planiranje kampanje s ciljevima, glavnim porukama i ciljanom publikom, primjena kampanje sa strategijom, izazovima i provedbom te rezultate kampanje", objašnjava Šakić.

Iako je zlatna godišnja nagrada za komunikaciju koju je dodijelila vodeća svjetska udruga na tom području važno priznanje i poticaj, najveći i najvažniji učinci kampanje su ipak oni vidljivi na samom terenu - podrška koju inicijativa dobiva od brojnih dionika koji se redovito javljaju s novim idejama kako ovu inicijativu učiniti još boljom, sadržajnijom i inovativnijom.

Nagrada voda malih divova tz skz 1

Sljedeći koraci: širenje mreže zaštitnika vode i edukacija mladih

Ideje su brojne: daljnje širenje mreže "zaštitnika Vode Malih Divova", uključivanje institucija i smještajnih objekata u inicijativu kroz posluživanje besplatne pitke vode u prepoznatljivim čašama i bocama, daljnja edukacija i radionice s djecom i mladima, suradnja s obrazovnim sektorom.

Tu je također uključivanje organizatora raznih događanja u inicijativu na način da sudionicima umjesto pakirane vode ponude Vodu Malih Divova, razvoj i promocija postojećih tematskih tura obilazaka, postavljanje tematskih umjetničkih instalacija, promocija kroz organizaciju manifestacija, suradnja s relevantnim institucijama na povećanju dostupnosti pitke vode kroz povećanje mreže javnih slavina… 

"Dinamika realizacije svih ovih ideja, naravno, definirana je financijskim i organizacijskim resursima, ali i podložna izmjenama i novim idejama koje svakodnevno dobivamo od brojnih dionika s terena", zaključuje direktorTZ Šibensko-kninske županije, Krešimir Šakić.

Izvor fotografija: Turistička zajednica Šibensko-kninske županije

Autor:  HrTurizam.hr

29. listopada 2025.