Tomislav Maglić, privatni iznajmljivač: „Samoprijava gostiju je budućnost najma privatnog smještaja“

Svatko tko se bavi iznajmljivanjem privatnog smještaja svjestan je kako taj posao nije baš bajan kakvim se čini. Pogotovo na destinacijama na kojima se gosti ne zadržavaju dulje od...

Svatko tko se bavi iznajmljivanjem privatnog smještaja svjestan je kako taj posao nije baš bajan kakvim se čini. Pogotovo na destinacijama na kojima se gosti ne zadržavaju dulje od dana ili dva. Dežurstvo od 0 do 24, check in, check out, pospremanje i slično, puno je tu zahtjevnog posla. Pogotovo u današnje vrijeme kada domaćini ovise o online recenzijama te, kako bi bili konkurentni, moraju dati sve od sebe kako bi se gost osjećao kao kod kuće.

No, može li se količina posla smanjiti? Postoji li neki način na koji bi se dio posla, poput dočekivanja i ispraćaja gostiju, mogao obaviti bez prisutnosti domaćina? Zagrebački iznajmljivač Tomislav Maglić ima odgovore na ta pitanja. U njegov ugodan apartman simboličnog imena Tom’s Cozy, koji je smješten na zagrebačkoj Trešnjevci, check in i check out su stvar prošlosti. Naime, Tomislav je kreirao vlastiti web u kojem je objašnjen cijeli proces, a ujedno služi i kao digitalni gradski vodič.

Kako je došao na tu ideju, smatra li kako je Self Check In budućnost najma privatnog smještaja, ima li problema s krađama i devastacijama apartmana i još mnoge druge stvari otkrio nam je u intervjuu.

Kako ste došli na ideju Self Check In metode? Postoji li neki specifičan razlog?

Naravno. Iznajmljivanjem se bavim 3 godine i pošto je Zagreb tranzitni grad, smjena turista je svakodnevna. Iz dana u dan. Imate sreće ako neko ostane 2-3 noći za redom. Uglavnom su to turisti koji se vraćaju s obale ili idu prema njoj pa usput stanu u Zagrebu. Dvije godine sam osobno dočekivao goste, a ako nisam imao vremena za to onda sam plaćao tu uslugu u prosjeku 30 – 50 kuna po dočeku (bez čišćenja). Živio sam u blizini apartmana pa sam mogao to odrađivati iako sam stalno bio u iščekivanju, jer gosti nisu točni, tj. kažu da će doći u 14 h pa dođu u 17 ili tko zna kada. Treća godina mi se životno poremetila, tj. morao sam promijeniti mjesto prebivališta i otišao sam u gradić udaljen 15 km od Zagreba. Znao sam da će mi to u budućnosti predstavljati problem kod dočekivanja i odlučio sam isprobati Self Check In. Da napomenem, ocjene prije Self Check In-a na Bookingu su mi bile 9.8 (od 10) a na Airbnb-u 5 (od 5). Ugradio sam digitalnu bravu na ulaz zgrade i key box ispred vrata od apartmana. Šifru za ulazak u zgradu sam slao svojim gostima preko Welcome Booka-a isto tako i šifru za key box. Sa Self Check In pristupom možete kombinirati. Može biti sve digitalno preko koda (najskuplja varijanata) ili kombinacija digitalne brave na ulazu zgrade (da vam neko ne otrgne key box koji bi faktički bio na cesti) i key box na ulazu u apartman.

Kakve su reakcije posjetitelja na ovaj pristup iznajmljivanju?

Izvrsne. Po meni postoji više tipova iznajmljivača. Oni koji imaju više apartmana ili više desetaka apartmana i kojima je to isključivo posao kojim se bave da zarade novac. Oni se ne mogu klonirati i dočekivati goste na više lokacija odjednom pa onda uglavnom imaju Self Check In ili plaćaju nekoga za tu uslugu. Drugi tip iznajmljivača je onaj koji žive u istom objektu gdje su im apartmani (najčešći slučaj u Dalmaciji) pa im nije toliki problem dočekati gosta jer su uglavnom doma. Iako su i oni robovi svojih apartmana jer si ne mogu priuštiti godišnji odmor ili varijantu da nisu prisutni u objektu u srcu sezone. Ima i ona jedna treća vrsta iznajmljivača koji kako kažu za sebe vole taj eye-to-eye kontakt. Moje mišljenje čak i iskustvo kaže da je to tip iznajmljivača koji se žele osjećati dobro nakon što su ih turisti pohvalili kako su super i jednostavno uživaju u tom osjećaju, iako bi isti efekt dobili kada bi priuštili gostu samostalan ulazak i Welcome Book na kojem bi naveli sve svoje preporuke, informacije tj. sve što je gostu potrebno za što kvalitetniji boravak. Samo što to ne bi doživjeli u tom trenutku nego kroz ocjenjivanje ukupnog dojma (recenzije). U tom slučaju fizički domaćin je potreban samo u slučajevima neke hitnosti. Poplava, oštećenja objekata itd., što je u praksi rijedak slučaj. Nisam još doživio kritiku, bilo usmenu ili kroz recenzije, od niti jednog turista na ovaj način poslovanja. I dalje mi je ocjena visoka kao i kada sam ih osobno dočekivao i gubio vrijeme i živce na doček i objašnjavanje gdje da jedu, piju, gdje je najbliži dućan itd. Zato je kombinacija samostalnog ulaska i dobro informiranog gosta putem vodiča ili digitalnog Welcome Book-a rješenje.

Navedeno je kako je dostupan personalizirani digitalni vodič. O čemu je točno riječ? Na koji način je personaliziran?

Digitalni Welcome Book, digitalna knjiga dobrodošlice ili digitalni vodič postaje standard u ovom poslu. Svaki gost želi znati što ga očekuje u susjedstvu gdje je smješten. To su njihova najčešća pitanja, a ti moraš imati spremne i detaljne odgovore. Gdje je najbliži dućan, praonica rublja, tržnica, restoran u blizini, caffe bar, ljekarna, bankomat, mjenjačnica, kao i osnovne upute koje su potrebne svakom gostu: kodovi za samostalni ulaz, opcije parkiranja, kućni red, WI-FI šifre, jedinstveni brojevi za pomoć, upozorenja o štednji energije, pitka voda iz slavine, mjesto za odlaganje smeća ispred smještajne jedinice, opcije transporta od/do aerodroma. Samo se stavite u poziciju putnika, ili ako imate iskustva u putovanju, pa se sjetite koje su vam sve informacije potrebne? Nedavno sam bio gost jednog apartmana u Sarajevu. Prilikom izlaska nisam znao gdje su ulični kontejneri za smeće. Pretpostavka je da su ispred zgrade, ali nije ih bilo. Kružio sam 10-tak minuta oko zgrade dok nisam našao gdje se odlaže smeće jer je tako organizirano, a do domaćina nisam mogao doći jer nisam imao dovoljno kuna na mobitelu za poziv, a na odgovor poruke koju sam mu poslao sam mogao čekati tko zna koliko. Eto jedan banalan primjer zašto je Welcome Book koristan.

Personaliziran je zato što se radi za svaku smještajnu jedinicu individualno. Svaki domaćin ima svoje prijedloge za svoje goste, nije svako susjedstvo isto, a oni očekuju od svog domaćina preporuke. Zašto te preporuke ne bi bile na jednom mjestu, na jednom web linku koji se lako može podijeliti preko bilo kojeg oblika komunikacije – WhatsApp, Viber, SMS, e-mail, booking messenger, Airbnb messenger… Ja ga osobno imam spremljenog u automatizirane poruke i nakon svake rezervacije pošaljem tu poruku. A to vam izgleda ovako kao na slici ispod.

Vi u Welcome Book-u dajete recepciju od 0-24 za sva pitanja, a svaki domaćin itekako dobro zna koja su to pitanja, tj. koje odgovore treba dati.

Bitno je Welcome Book poslati gostu odmah nakon rezervacije zato što on u tom slučaju ima vremena kako se pripremiti za putovanje i zna što može očekivati, a da ne govorim o važnosti prvog dojma na kojeg imate pravo samo jedanput. Ima jedna poslovica koju sam osobno izmislio: „Ne postoji zahtijevan gost, nego samo nepripremljen domaćin.“

Smatrate li da je ta metoda sigurna za Vas i Vaše posjetitelje s obzirom na to da je lozinka za ključ online dostupna svima?

Nije dostupna svakome. Dobijete rezervaciju i pošaljete Welcome Book, a u njemu imate kategoriju Self Check In. I tamo se lijepo napiše da tek nakon slanja ID-a gost dobiva šifre za ulazak. Ili napomenete što god želite, Welcome Book je personaliziran pa ga možete prilagoditi kako god želite.  Odgovor je da, sigurna je metoda. Plus imate osiguranje stana (ionako to većina iznajmljivača plaća) i puno raznih zaštita, ako baš želite ići u dubinu.

Web stranica Welcome Book-a

Kakva Vam je popunjenost apartmana? Osjećate li slabiju turističku sezonu ove godine?

Popunjenost je odlična. Ako je kod mene odlična, znači da je odlična i na moru jer su to isti turisti. Problem se dogodio s cijenom. Ne možete držati višu cijenu kao zadnjih dvije godine jer je puno novih smještajnih jedinica u gradu otvoreno i to je smanjilo cijenu dnevnog najma, a broj dolazak je isti ili nešto viši. Veća je ponuda nego potražnja pa je borba za gosta kroz cijenu i recenzije.

Jeste li primijetili krađe ili devastacije apartmana s obzirom na to da komunikacija s gostima nije licem u lice?

Nikad. Iako opet napominjem, osiguranje stana u iznosu 1.000 kn/god pokriva sve i sumnjam da postoje iznajmljivači koji se nisu osigurali. To mi je samo kredit za potpuno bezbrižan san iako i bez toga do sada nisam imao većih problema koji bi mi „izbili“ novac iz džepa.

Imate li u planu otvarati još apartmana ili soba? Ako da, hoće li i ti apartmani također biti Self Check In?

Imam kada se tržište „pročisti“ s niskim cijenama , uskoro neće biti moguće plaćati vlasniku stana određenu količinu novaca i raditi dodatan profit sebi prema sadašnjem cjeniku noćenja u gradu. Mnogi će otpasti.

Kakva su Vaša iskustva s ovakvim tipom najma? Biste li ga preporučili i drugima?

U kombinaciji Self Check In, Welcome Book i dobra čistačica, bih. Naravno ako su drugi uvjeti zadovoljeni da možete biti konkurentni s cijenom. Prije bi im poručio da pričekaju godinu/dvije dok se tržište cjenovno ne popravi.

Smatrate li da je Self Check In budućnost iznajmljivanja?

Smatram da su svi tehnološko kvalitetni i razumni noviteti budućnost. Prvo imate goste koje dolaze iz takvog okruženja da su informatički potkovaniji. Imate hrpu mladih ljudi koji su odrasli s tehnologijom i baš takav pristup i očekuju. Vaši benefiti kao jednog iznajmljivača su ogromni. Štediš vrijeme, imaš život, zarađuješ, a nisi rob posla, podigao si poslovanje na razinu više, imaš bolje ocjene jer su ti gosti takvi kojima je to standard. Mogao bi nabrajati do sutra…

Web stranicu Digitalnog Welcome Book-a koju je napravio Tomislav Maglić, možete provjeriti OVDJE.

Foto: Tom’s Cozy apartment

 

 

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN