TripAdvisor je u 2018. godini uklonio preko 1,5 milijuna lažnih recenzija

Većina potrošača (80% – 90%) provjerava recenzije prije nego se odluči na kupnju. Snažan utjecaj recenzija na ponašanje potrošača pokrenuo je čitavu industriju lažnih recenzija koja predstavlja problem na...

Većina potrošača (80% – 90%) provjerava recenzije prije nego se odluči na kupnju. Snažan utjecaj recenzija na ponašanje potrošača pokrenuo je čitavu industriju lažnih recenzija koja predstavlja problem na vodećim web servisima poput Amazona, Googlea i Yelpa.

TripAdvisor je jedan od onih servisa gdje su recenzije srž sadržaja platforme i razlog zašto ga potrošači posjećuju, no koliko je recenzija na TripAdvisoru lažno? U Izvješću transparentnosti TripAdvisora stoji kako je 2,1 posto svih objavljenih recenzija tijekom 2018. godine lažno.

S obzirom na količinu objavljenih recenzija (više od 66 milijuna u 2018. godini), ta brojka označava da je 1,4 milijuna njih lažno. Iz TripAdvisora kažu kako je 73 posto tih lažnih recenzija blokirano prije objavljivanja, dok je ostatak naknadno uklonjeno. Iz kompanije također poručuju kako su od 2015. godine „zaustavili preko 75 web lokacija koje su uhvatili u pokušaju prodaje recenzija“.

Proporcija svih recenzija

Iz TripAdvisora definiraju „lažnu recenziju“ kako onu „napisanu od strane osobe koja pokušava manipulirati prosječnom ocjenom vlasnika poslovnog subjekta ili putnika. Recenzije koje pružaju iskustvo stvarnog potrošača ne kategoriziraju se kao lažne, čak i ako se elementi tog profila osporavaju od strane poslovnog subjekta“.

Kompanija koristi kombinaciju strojnog otkrivanja, ljudskog moderiranja i prijavljivanja od strane online zajednica kako bi detektirala lažne recenzije. Većina neistinitih recenzija (91%) su pristrane i lažne pozitivne recenzije, izjavili su iz TripAdvisora.

Proporcija lažnih recenzija

Iz kompanije kažu kako je problem vezan uz ovakav oblik prijevara globalan, a lažne recenzije objavljuje se iz većina zemalja. Međutim, naglašavaju kako najveći postotak lažnih recenzija „dolazi iz Rusije“. S druge strane, Kina je pak glavni izvor većine lažnih recenzija na Amazonu.

TripAdvisor ima brojne kazne za lažne recenzije. Kad se poslovnog subjekta prvi puta prijavi za objavljivanje ili kupovanje lažnih recenzija, TripAdvisor mu izriče privremenu kaznu koja utječe na njegov rang.

Nakon višestrukih prekršaja, kompanija će nametnuti zabranu sadržaja koja sprječava taj poslovni subjekt u objavljivanju dodatnih recenzija i sadržaja na web stranici. Također, sprječava uključene strane u stvaranju novih profila kako bi zaobišle zabranu.

U najekstremnijim slučajevima, kompanija će primijeniti „oznaku srama“ (kaznenu oznaku) koja upozorava potrošače da ih je taj poslovni subjekt pokušao više puta prevariti. Yelp ima sličnu proceduru.

Povjerenje potrošača narušava se putem interneta. Na većim web stranicama potrošačkih odredišta na snazi je da agresivno pregledavaju i sprječavaju beskrupulozne trgovce pri obmanjivanju potrošača. Yelp je često kritiziran zbog svog „filtera recenzija“, no rezultat je to dugogodišnjih napora oko zaštite integriteta svog sadržaja.

Google i Amazon bi se trebali više potruditi kako bi se izborili protiv neželjene pošte i prijevara. Nadajmo se kako će ih nadahnuti potezi TripAdvisora i drugih sličnih platformi.

Izvor / foto: TripAdvisor

Vijesti: