Turistička agencija Secret Dalmatia u znak protesta odbija sve kruzerske ture po Hrvatskoj

Odnos između turizma i okoliša vrlo je krhak, a nedavna medijska izvještavanja o kruzerskoj kompaniji Carnival Cruise Line i njihovom zagađenju, dovela su vodeću hrvatsku boutique turističku agenciju Secret...

Odnos između turizma i okoliša vrlo je krhak, a nedavna medijska izvještavanja o kruzerskoj kompaniji Carnival Cruise Line i njihovom zagađenju, dovela su vodeću hrvatsku boutique turističku agenciju Secret Dalmatia do svojevrsne demonstracije i protesta.

Kako brojke turističkih posjeta kontinuirano rastu, tako se i okoliš sve više i više zagađuje. Jedan od glavnih krivaca, koji se često provlače u medijima, zasigurno su kruzeri. Divovski brodovi, koji prevoze tisuće posjetitelja, zagađuju more, koje je ujedno i glavna atrakcija mnogih destinacija.

Kompanija Carnival Cruise je nedavno primila kaznu od 20 milijuna dolara zbog zagađenja, a cijela ta situacija je ponovo u prvi plan medija stavila štetnost kruzera za okoliš.

Carnival Corporation i njihova podružnica Princess jedni su od najvećih zagađivača mora. Financial Times izvještava kako veliki brodovi u njihovoj floti zagađuju deset puta više od svih 260 milijuna automobila u Europi. Taj podatak produkt je studije europskog think tanka „Transport i okoliš“, koja je istražila 203 kruzera koji su plovili europskim vodama 2017. godine. Organizacija je utvrdila kako su Carnival Corporation i njegovi brendovi „ponosni“ vlasnici čak sedam od dvadeset kruzera koji najviše zagađuju.

Secret Dalmatia, boutique turistička agencija, koja je poznata po svojim etičkim i inovativnim obilascima, odlučila je zauzeti simboličan stav u znak prosvjeda protiv zagađenja,

Kao promotori, ali prvenstveno zaštitnici hrvatske baštine i okoliša, odlučili smo se odreći svih vrsta poslovanja vezanih uz kruzere i kružna krstarenja, izjavio je Alen Mandić, osnivač i direktor Secret Dalmatia, za portal Total Croatia News te dodao:

Tijekom proteklih godina svjedoci smo sve većih i mnogobrojnijih posljedica kruzerskog turizma u Hrvatskoj. Postoje i neke pozitivne strane, no većina su negativne. Gradovi koji su dio svjetske baštine, poput Dubrovnika, sve su više i više uništavani od strane tisuće turista koji ih istovremeno posjećuju. Gomile ljudi, koje ne samo da kvare svoje turističko iskustvo, zagorčavaju živote mještanima.U skladu s dobrom praksom, namjeravamo ispuniti sve obaveze sklopljene do današnjeg dana, no više nećemo prihvaćati turističke i putne zahtjeve koje postavljaju putnici kruzera i operateri ekskurzija.” izjavio je Mandić.

Svakako kapa do poda za ovaj potez, jer svi govore kako treba ovo ili ono, ali nitko ne kreće od samog sebe. No, Alen Mandić je napravio upravo to, krenuo od sebe i tako pokazao primjerom kako se stoji na prvoj crti obrane okoliša i najvažnijeg resursa od kojeg svi na Jadranu žive.

Čvrsto vjerujemo kako mi, koji profitiramo od ljepota Hrvatske, moramo biti na prvoj liniji obrane njezinog okoliša. Ovo je naš mali doprinos u nadi da ćemo sačuvati ljepotu Hrvatske za sve buduće generacije mještana, ali i turista“, zaključio je Alen Mandić, osnivač i direktor Secret Dalmatia.

U roku od nekoliko sati od donošenja odluke, Mandić je izjavio kako je prvi puta odmah i proveo novu politiku agencije u praksu, odbijajući upit unosnog krstarenja oko Šibenika.

Više o agenciji Secret Dalmatia saznajte OVDJE

Izvor: Total Croatia News

Vijesti: