Udruženo oglašavanje kao bitan faktor našeg turizma

"Da mi ostane i zadnji dolar, uložio bi ga u odnose s javnošću" izjavio je Bill Gates o važnosti odnosa s javnošću

Na nedavno održanoj sjednici Turističko vijeće Hrvatske turističke zajednice (HTZ) usvojilo je prijedlog odluke o imenovanju Povjerenstva za udruženo oglašavanje HTZ-a u promotivnim kampanjama javnog i privatnog sektora za turističku sezonu 2016., a uvedene su i neke novosti u sam program udruženog oglašavanja, kojima je cilj veća fleksibilnost u planiranju što bi u konačnici trebalo donijeti i kvalitetniju provedbu programa.

Cilj udruženog oglašavanja je povećanje interesa za programe putovanja za Hrvatsku, povećanje turističkih dolazaka, osobito u predsezoni, posezoni i na kontinentu u razdoblju cijele godine, te time i produljenja sezone i povećanja turističkog prometa. Hrvatska turistička zajednica će u 2016.godini provoditi promociju hrvatskog turizma kroz oglašavanje u promotivnim kampanjama javnog i privatnog sektora koji promoviraju svoje komercijalne programe.

Inače, nakon uspješne provedbe udruženog oglašavanja prošle godine, proračun za 2016. odlukom Vlade Republike Hrvatske bit će smanjen za 18 milijuna kuna. Odluka koja je u najmanju ruku nelogična i tragična, jer svaka kuna koja se uloži u promociju vraća se mnogostruko više kroz povećanje dolazaka i noćenja te potrošnju turista. Ako se negdje trebalo štedjeti onda to svakako nije trebala biti spomenuta stavka, jer kako i sam Bill Gates kaže “Da mi ostane i zadnji dolar, uložio bi ga u odnose s javnošću“, a o njegovom autoritetu nije potrebno raspravljati.

Isti odgovor mogli smo čuti i od direktora Glavnog ureda HTZ-a Ratomira Ivičića koji ističe kako je raznim smanjenjem proračuna HTZ-a već sad upitno kako će se realizirati sve aktivnosti planirane za 2016.godinu.
“Smanjen nam je proračun već nekoliko puta, a pogotovo sredstva koja dobivamo iz državnog proračuna koja su namijenjena isključivo za promociju. Također, od početka 2016. smanjit će se i turistička članarina što će nam još više otežati posao i realizaciju plana. Naravno, svjesni smo situacije u državi, no ako želimo ostvariti sve ciljeve koje smo si zadali i ako želimo generirati više dolazaka u pred i posezoni, jednostavno trebamo uložiti financijska sredstva u promociju. Konkretno, na uloženih 50 milijuna kuna možemo ostvariti dodatne turističke potrošnje od 350 milijuna EUR-a što je jasna računica” – istaknuo je Ratomir Ivičić

Novac uložen u turizam koji nam je strateška grana i koji raste iz godine u godinu je svakako dobra investicija. Između ostalog, svjedoci smo ovogodišnje rekordne turističke sezone koja će nam generirati preko 8 milijardi EUR-a zarade kao i pozitivnim rastom BDP-a nakon dugih godina, upravo u najvećoj mjeri zbog uspješne turističke sezone. Ne znam je li se netko upitao, što bi bilo da tekuća ili možda sljedeća turistička sezona podbaci zbog lošeg vremena ili bilo kojeg drugog razloga.

Znači li to bankrot države?

oglašavanje

Prvi Javni poziv za oglašavanje u promotivnim kampanjama turističkog sektora u 2016. godini objavljen je 3. kolovoza 2015., no zaprimljene su primjedbe i novi prijedlozi od samih dionika, te je javni poziv poništen i ponovno objavljen 9. listopada.

Ključne promjene novog Javnog poziva je sažimanje pet starih modela u nova tri, pojednostavljenje cijelog procesa i izmjene u modelu III koji se odnosi samo na ponudu kontinentalnih županija i organiziranih putovanja na kontinentu.
S obzirom kako je riječ o udruženom oglašavanju, bilo je nužno za sve sudionike utvrditi minimalan udio sudjelovanja u oglašavanju, time naglasiti zajednički interes i partnerski odnos javnog i privatnog sektora u cilju promocije destinacije i svih njenih sadržaja, te tako povećati vidljivost destinacijskog oglašavanja” – ističe Dario Trnka, stručni suradnik za javne objave i komunikaciju pri HTZ-u, te dodaje kako je veća i bolja fleksibilnost postignuta novim izmjenama kojima nisu definirane striktne podjele iznosa na podmodele već će turistička zajednica županije, ovisno o svojim potrebama, sama raspoređivati sredstva unutar novog modela.

Kako bi neki projekt uspio, ne samo na papiru, od ključne je važnosti komunicirati s dionicima samog projekta koji taj projekt realiziraju na terenu. Njihovi savjeti, sugestije i konstruktivne kritike su jako bitne i smjernice ka boljoj provedbi projekta. Zato je iznimno važno što je prvi Javni poziv poništen i ponovno objavljen s dopunama i prijedlozima dionika, a to je veliki plus za HTZ, što god o njihovom radu mislili.
„Osim toga, sam proces smo nastojali pojednostaviti u odnosu na dosadašnji kako bismo i partnerima i sebi omogućili jednostavniju provedbu i praćenje rezultata udruženog oglašavanja. Vjerujemo kako će sve izmjene još više unaprijediti ovaj sustav i kako će novi prijedlozi modela udruženog oglašavanja u promotivnim kampanjama javnog i privatnog sektora u 2016. godini imati značajan utjecaj na turističke pokazatelje“ – zaključio je Dario Trnka.

split2

Program udruženog oglašavanja strateški je vrlo važan program Hrvatske turističke zajednice i namjenjen je cijelom turističkom sektoru, jer se ti programi odnose isključivo na ponudu i programe u predsezoni i posezoni 2016. godine, dok se na kontinentu odnose na cijelu godinu. Upravo je produljenje sezone i jačanje turizma na kontinentu jedan od glavnih ciljeva Strateškog marketinškog plana i Strategije razvoja hrvatskog turizma

Program udruženog oglašavanja je za nas vrlo važan jer putem njega postižemo bolju vidljivost oglašavanja naše ponude i naših sadržaja, a samim time i naših destinacija kojima je, putem nove verzije programa, omogućena veća fleksibilnost u planiranju. S obzirom na sve okolnosti, a pritom prije svega mislim na smanjenje proračuna za udruženo oglašavanje, očekujem i vjerujem da ćemo kroz ovaj program ispuniti sve zacrtane ciljeve” – izjavio je direktor Glavnog ureda HTZ-a Ratomir Ivičić.

Obrada pristigle dokumentacije za Javni poziv 2016. još je u tijeku, a rezultati natječaja biti će poznati početkom iduće godine. U tijeku je i obrada pristigle dokumentacije za 2015. kojom ćemo vidjeti konkretne efekte dosadašnjeg udruženog oglašavanja, no sigurno kako je udruženo oglašavanje jednim velikim dijelom pridonijelo ovogodišnjoj rekordnoj turističkoj sezoni.

 

ec571a6523c4ed9e8512abeeb7826faa

 

Vijesti: