Udruživanjem 10 TZ-a dobili smo novi turistički brend – Zadar Region island adventure

Novim Zakonom o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma, potiče se udruživanje turističkih zajednica. Uz dodjelu financijskih sredstava iz, za tu svrhu osnovanog, Fonda za udružene turističke zajednice u koji se slijevaju...

Novim Zakonom o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma, potiče se udruživanje turističkih zajednica. Uz dodjelu financijskih sredstava iz, za tu svrhu osnovanog, Fonda za udružene turističke zajednice u koji se slijevaju sredstva iz uplaćenih turističkih pristojbi, turističke zajednice imaju na raspolaganju projektno (sporazumno) ili formalno udruživanje.

Neka udruživanja imaju smisla, a neka ne, dok je udruživanje 10 TZ-a sa zadarskog arhipelaga u sklopu 7 jedinica lokalne samouprave pod nazivom „Zadar Region island adventure“ svakako logično i više nego opravdano. 

Tako su se projektno udružile: TZO Sali, TZO Kali, TZO Preko, TZO Kukljica, TZO Tkon, TZO Pašman, TZM Ugljan, TZM Božava, TZM Silba, TZ Grada Zadra (za otočna mjesta; Brgulje, Ist, Mali Iž, Molat, Olib, Premuda, Rava, Zapuntel), a koje će biti pod jednim prirodnim i logičnim brendom – zadarski arhipelag tj. Zadar Region island adventure.

Kako piše u Sporazumu o udruživanju, ciljevi ovog projekta su: ujednačen i održiv razvoj i promidžba turizma otoka arhipelaga Zadarske županije, stvaranje unificiranog nautičkog proizvoda Zadarske županije, provođenje efektnijih zajedničkih promotivnih i marketinških aktivnosti, razvoj novih programa posebnih interes te razvoj ključnih i komplementarnih proizvoda.

Prvenstveno je fokus na razvoj nautičkog turizma, na koji bi se nadovezali aktivni, gastro i kulturni turizam kao odlična dopuna zaokruženog turističkog proizvoda.

Među aktivnostima navedeni su jedni od prvih preduvjeta da bi cijela priča bila i održiva, kao što je usmjeravanje inicijativa na poboljšanje prometne povezanosti putem hop-on, hop off brodova, izrada zajedničkih karata s točkama interesa – „Od sidrišta do vidikovca“, “Island cruise&bike rute” te „Otkrij domaće otočke proizvode“. Također, poseban fokus će biti i na suradnji s DMK agencijama koje nude otoke, upoznavanje s ponudama, predstavljanje gotovih itinerera, kao i udruženo planiranje sajamskih aktivnosti te zajednički nastupi na specijaliziranim sajmovima i prezentacijama u svrhu promocije zadarskih otoka kao jedinstvene organizirane cjeline vrijedne posjeta.

Pokrenuta je aktivnost za brendiranje zadarskog arhipelaga. Sve turističke zajednice na području zadarskog arhipelaga pokrenuli smo zajedno inicijativu,

Nakon novog zakona o turizmu gdje su zakonodavci, ministarstvo i HTZ odredili poticanje formalnog i neformalnog udruživanja turističkih zajednica, sve turističke zajednice na području zadarskog arhipelaga pokrenule su zajedno inicijativu za brendiranje zadarskog arhipelaga, ističe Ivan Košta, direktor TZO Preko te dodaje:

Tu smo vidjeli svoju šansu i pokrenuli smo inicijativu prema ministarstvu udruživanja pod radnim nazivom “Zadar region Islands adventure”. Cilj nam je istaknuti svoje potencijale, odnosno prepoznatljive proizvode u zajedničko turističko brendiranje, marketing i izlazak na tržište. U taj projekt uključen je cijeli zadarski arhipelag i dio Kornata. Zadarski arhipelag je velik, raznovrstan i puno dostupniji nego druga otočja. Mislimo da bi zajedno mogli napraviti bolji brend i turistički proizvod i pomoći boljitku naše regije“, dodaje Košta.

Na otoku Ugljanu nalazi se tvrđava sv Mihovil kojom bi revitalizacijom otok Ugljan kao i cijeli arhipelag dobio pravi vjetar u leđa. Naime, s tvrđave sv.Mihovila koja se nalazi na najvišoj točci otoka Ugljana pruža se fantastičan pogleda na cijeli zadarski arhipelag, a koja bi logičnim slijedom trebala biti svjestan turistički informatički centar i centar interpretacije cijelog arhipelaga. Vidikovac na kojem dobiješ sve informacije o cijelom arhipelag, a koji ti je na dlanu.

Na pitanje što bi za Ugljan značila obnova i revitalizacija tvrđave sv. Mihovila, Košta ističe kako bi investicija u Tvrđavu svetog Mihovila donijela otoku Ugljanu, ali i šire, nemjerljive blagodati i prednosti. Donijelo bi nam turistički boljitak i prepoznatljivost i olakšalo nam brendiranje otoka te cijelog arhipelaga. Tvrđava i njena prepoznatost od strane gostiju bi bila motiv dolaska na naš otok, a dalje bi se širila priča u prezentaciji zadarskog arhipelaga koji su zanimljivi gostima, a koji se vide s te tvrđave. Radio bi se zip line i bio bi jedan od najdužih, ako ne i najduži u Hrvatskoj, od tvrđave do brda Križina. To bi bila jedna vrhunska turistička priča.” ističe Košta.

Siguran sam kako bi obnovom i turističko-kulturna valorizacijom Tvrđave sv. Mihovila započeti jedna „nova era“ turizma otoka Ugljana i cijelog arhipelaga.

Cilj projekta je u konačnici dobiti interpretacijski centar koji će povezati sve zadarske otoke, ispričati otočku priču koja ima nastavak na nekom drugom zadarskom otoku, drugoj utvrdi ili značajnom mjestu. Samim time što se nalazi na istoimenom brdu na 265m nadmorske visine s pogledom na skoro cijeli zadarski arhipelag, idealno je mjesto za ostvarivanje upravo takvog projekta. U sv. Mihovilu i oko njega ćemo također dobiti vrlo atraktivan prostor za izvedbu raznih kulturnih manifestacija čijom promocijom na širem turističkom tržištu dolazi do još većeg motiva za odabir upravo naše destinacije. Otok Ugljan se do sada promovirao kao odlično povezana i prirodno očuvana destinacija, otok maslina koji razvija „Avanturu otok“ – infrastrukturu i platformu za aktivni turizam te nautički turizam.Obnovom sv. Mihovila znatno će se obogatiti promocija i prepoznatljivost šire destinacije te generirati novi dolasci na otok Ugljan i u zadarsku regiju” zaključuje Ivan Košta, direktor TZO Preko.

Iako udruživanje nije formalno, nego projektno, iskreno se nadam kako će prema van tj. prema tržištu, djelovati kao da su se formalno udružili. Forma je manje važna, važan je sadržaj i tržišni nastup prema tržištu kao jedan brend.

Foto: TZO Preko / Naslovna foto: TZ Zadarska županija, TZO Preko, Ilustracija: HrTurizam.hr

 

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN