UNWTO sazvao krizni odbor globalnog turizma

Svjetska turistička organizacija (UNWTO) bila je domaćin virtualnog sastanka na visokoj razini, koji je okupio ključne agencije Ujedinjenih naroda, predsjedatelja Izvršnog vijeća i regionalnih komisija te čelnike privatnog sektora....

Svjetska turistička organizacija (UNWTO) bila je domaćin virtualnog sastanka na visokoj razini, koji je okupio ključne agencije Ujedinjenih naroda, predsjedatelja Izvršnog vijeća i regionalnih komisija te čelnike privatnog sektora. Turizam je gospodarski sektor koji je najteže pogodio COVID-19 i svi su sudionici prihvatili poziv generalnog tajnika UNWTO-a da postanu dio Globalnog turističkog kriznog odbora, koji je formiran dok se UNWTO priprema za pokretanje globalnog vodiča za oporavak. Odbor pod vodstvom UNWTO-a održavat će redovite virtualne sastanke, kako bi zadovoljio potrebu za koordiniranim i učinkovitim djelovanjem privatnog i javnog sektora, vlada, međunarodnih financijskih institucija i Ujedinjenih naroda.

Od početka pandemije, UNWTO usko surađuje sa Svjetskom zdravstvenom organizacijom (WHO) kako bi vodio turistički sektor dok je suočen s izazovom COVID-19. Ovaj sastanak, koji je održan u Madridu, ali virtualno, naglasio je važnost međunarodne suradnje i zajedničkog odgovora temeljenog na najnovijim preporukama u javnom zdravstvu te odražavanja ekonomskog domino efekta i socijalnih troškova pandemije.

Stay home today so you can #TravelTomorrow
Ostani kod kuće danas, kako bi mogao putovati sutra

Bez ikakve sigurnosti koliko će trajati ova kriza ili kakav bi mogao biti konačni gospodarski i strukturni utjecaj na turizam, svi su sudionici bili ujedinjeni u svojoj dubokoj zabrinutosti zbog milijuna radnih mjesta za koje postoji opasnost da budu izgubljena. S obzirom da mala i srednja poduzeća čine 80% sektora u svijetu, širi društveni utjecaj krize prevazići će turizam, čineći ga ključnom brigom za međunarodnu zajednicu.

Turizam se u prošlosti pokazao pouzdanim partnerom koji predvodi oporavak društava i zajednica, ali samo ako ekonomska politika vlada i paketi podrške donatorskih i financijskih agencija odražavaju način na koji se sektor dotiče svakog dijela društva.

“Ugroženi su načini preživljavanja milijuna ljudi i njihovih obitelji, bilo u urbanim centrima ili u udaljenim zajednicama u kojima je turizam ponekad glavni generator prihoda i sredstvo za socijalnu uključenost, zaštitu naslijeđa i brzi razvoj”, rekao je Zurab Pololikashvili, glavni tajnik UNWTO-a.

Za to je potrebno političko priznanje i suradnja među ministarstvima, uključivanje javnog i privatnog sektora u pozadinu širih akcijskih planova financijskih institucija i regionalnih tijela.

Preporuke UNWTO-a za oporavak

U narednim će danima UNWTO objaviti niz preporuka za oporavak. Dokument će istaknuti korake koje vlade i druge vlasti trebaju poduzeti kako bi ublažile utjecaj COVID-19 na turistički sektor, a zatim ubrzale oporavak.

Zaključci ovog sastanka uključit će se u preporuke UNWTO-a. Oni će biti nadopunjeni dinamičnom komponentom čiji je cilj suradnja s inovatorima širom svijeta kroz inovacijski izazov usredotočen na traženje odgovora turizma. Ovaj izazov, pokrenut uz podršku WHO-a, identificirat će nove ideje koje se mogu primijeniti kako bi se turizmu pomoglo vratiti u održivi rast.

Sudionici u koordinacijskom sastanku složili su se kako je to zajednički izazov koji se može riješiti samo zajedničkim radom, a oporavak ovisi o zajedničkom naporu dosad neviđenih razmjera.

Odbor za globalnu turističku krizu

Sudionici su prihvatili poziv UNWTO-a da budu dio globalnog koordinacijskog odbora koji će održavati redovite virtualne sastanke radi procjene i unaprijeđenja preporuka u zavisnosti od razvoja situacije. Sve UN-ove ključne agencije povezane s turizmom sudjelovat će zajedno s WHO-om i glavnim predstavnicima zračnog i pomorskog prometa, kao i privatnim sektorom. Članovi UNWTO-a kritični su dio ovog odbora, koji je zastupljen putem regionalnih predsjedatelja i predsjedatelja Izvršnog vijeća.

Na kraju svi su pozdravili natpis UNWTO-a “Stay home today so you can #TravelTomorrow” (Ostani kod kuće danas kako bi mogao putovati sutra), a koji se promovira na digitalnim medijima putem hashtaga #TravelTomorrow.

Izvor i foto: UNWTO

Povezane vijesti: