Uz brojne verzije Wine and Walk događanja, Osijek je uspješno prikazao sasvim drugačiji pristup

Pravo osvježenje u moru vinskih događanja.

Autor:  Mirjam Jukić

24. siječnja 2025.

Wine and Walk događanja su se pokazala kao pun pogodak u promociji eno ponude gostima i lokalnom stanovništvu i ovaj koncept zaživio je u svim vinskim regijama. Posebno su se tu istaknule Baranja i Istra koje su i prve krenule sa ovakvim događanjima u suradnji s vinarijama na terenu.

Kada nešto tako dobro prolazi nije potrebno „izmišljati toplu vodu“ i uhodani recept primjenjuje se već standardno i redovito vrlo uspješno jer na njega jako dobro reagiraju i turisti, ali i lokalno stanovništvo. Ovakva događanja win - win su potez za turističke zajednice kao kreatore sadržaja u destinaciji i vinsku industriju kojoj su događanja ovog tipa odlična prilika za promociju, ali i direktnu prodaju.

Ovog puta posebno ćemo istaknuti jedan drugačiji primjer u kojem je vrlo uspješno upakiran dobro poznati koncept na sasvim drugačiji način. Turistička zajednica Grada Osijeka naime organizirala je prvi hrvatski Urbani wine and walk pretvorivši nedostatak urbane gradske sredine odnosno ne postojanje vinarija u samom centru grada u prednost, kroz prezentaciju vinarija na turističkim atrakcijama slavonske metropole u samom središtu Grada na Dravi. 

766a7316

Rezultat nije izostao već prve godine održavanja i sada iz godine u godinu bilježe sve veći interes za Urbani Osijek Wine and Walk i susreću se s problemom potrebe za povećavanjem broja evenata čija popularnost ne jenjava.

Filozofija da se vino može uspješno prezentirati i u sklopu turističke ture gradskim središtem u načelu se čini lako izvediva, no potrebno je puno elemenata kako biste kreirali jedno ovako uspješno događanje. Potrebno je osigurati logistiku na turistički atraktivnim lokacijama od vina do zalogaja, ali i pritom ispričati zanimljivu priču što o vinima što o lokaciji na kojoj se nalazite.

Osijek je za potrebe ovog događanja angažirao osim glavnih aktera vinara i ugostitelja i profesionalne glumce koji su na posebno odabranim punktovima prezentirali živuću povijest i pričali priču na zanimljiv i originalan način popraćenu vrhunskim vinskim kapljicama, ali i posebnim autohtonim gastronomskim specijalitetima. 

Revitalizirali nepopularan namet na veselje iliti “bećarinu“

Zanimljivo kroz ovaj projekt upakirali su i zanimljive povijesne priče i legende Osijeka poput „bećarine“. Čak i kotizacija u Osijeku nije tek kotizacija ona je prava turistička priča. Genijalno su zainteresirali goste za legendu stare gradske jezgre prema kojoj se na buku i veselje na Tvrđi plaćala globa iliti bećarina. Bećarina na prvu zvuči kao uvećanica riječi bećar – što je pak naziv za slavonskog veseljaka koji pjeva i poznati bećarac danas dio zaštićene svjetske nematerijalne kulturne baštine UNESCO-a.

No bećarina nije veliki bećar nego je pravi pravcati namet, nimalo popularna mjera nekada davno u gradu na Dravi.

766a7235

 

Naime u Osijeku je tijekom 18. stoljeća postojao namet koji su plaćali oni koji su pili previše “soka” od šljive ili grožđa i bećarili se po Tvrđi. U to doba javna rasvjeta palila se ručno, a trošak za radnike koji su obavljali ovaj posao plaćao se između ostalog i nametom koji su zvali “bećarina” iliti Taxa vagabundorum, ali i od vinskog prireza po bačvi vina pristiglog u grad. A bećarinu su plaćali oni koji su se htjeli bećariti po Tvrđi u sitne sate. 

Bećarina je gotovo izumrla, srećom bećari i bećaruše nisu, kao ni njihov bećarac. No u Turističkoj zajednici grada Osijeka usudili su se ponovno uvesti bećarinu! Prvo su to učinili prošle godine i svi su im rado platili bećarinu pa su namet odlučili trajno zadržati! Kakva drskost rekli bi neupućeni, no bećarinu danas svi rado plaćaju i nitko se na nju ne buni.

Prepuna Tvrđa kao kruna događanja potvrda uspješnosti koncepta

766a7305

Koliko je osječka inačica poznate vinske manifestacije uspješna pokazuje i kruna događanja - koncert u staroj gradskoj jezgri popularnoj Tvrđi na kojoj osječki vinski hod završava i pretvara se u cjelovečernje događanje uz pozornicu, koncertni program i ugostiteljske kućice koje ponovno nude vinsku i gastro priču destinacije. 

Potpuno zaokružena eno i gastro priča s upoznavanjem destinacije i svih njenih znamenitosti – povijesti i sadašnjosti upakirana kao vrhunski turistički proizvod. Osječki primjer odlična je smjernica za pristup uobičajenim uhodanim događanjima na drugačiji i originalan način stvarajući emocije i pričajući priče koje se ne zaboravljaju.

Osnova za uspješne turističke priče i promociju destinacije.

Foto: hrturizam

*Članak je objavljen izvorno u hrturizam novinama. Želite primati hrturizam novine? Postanite dio hrturizam obitelji. 

Autor:  Mirjam Jukić

24. siječnja 2025.