Važna grana hrvatskog turizma pred propasti: Povremeni prijevoznici na Markom trgu

Nakon brojnih sastanaka i mnoštva dopisa, Vlada i nadležna ministarstva ne žele pomoći sektoru povremenog prijevoza putnika, zato oni danas svim saborskim zastupnicima ukazuju na problem jer je ova...

Nakon brojnih sastanaka i mnoštva dopisa, Vlada i nadležna ministarstva ne žele pomoći sektoru povremenog prijevoza putnika, zato oni danas svim saborskim zastupnicima ukazuju na problem jer je ova važna turistička grana pred propasti. Nadaju se da je nekome ipak stalo do 20 000 ljudi koji ostaju bez posla, a zbog leasing zadužnica, mnogi od njih i bez krova nad glavom, ističu iz Udruge Glas Poduzetnika.

Udruga Glas poduzetnika i članovi Inicijative povremenog prijevoza putnika već mjesecima upozoravaju na nedopustiv odnos leasing kuća prema klijentima te na ključne probleme s kojima se suočavaju poduzetnici koji se bave povremenim prijevozom putnika. Nakon sastanaka s nadležnim ministarstvima, mnoštva dopisa, kao i dostavljanja tražene dokumentacije koju su podržale i druge strukovne grupacije, svi dogovori su obustavljeni. Povremeni prijevoznici su prepušteni propasti.

Podsjećamo, sektor povremenog prijevoza ima pad prihoda od 95-98% te postaju nelikvidni s ovrhama koje ih čekaju nakon zakonskog perioda aktivacije koji je pred vratima.

Prijedlog konkretnog rješenja s leasing kućama dostavljen je u srpnju Vladi i resornim ministarstvima, no iz UGP-a ističu kako su dobili odgovor kako Vlada i nadležna ministarstva naprosto ne žele pomoći.

Prijedlozi UGP-a su bili sljedeći:

  • Hitna dodjela bespovratnih sredstava iz fondova Europske unije,
  • Nastavak mjera za očuvanje radnih mjesta (4.000,00 kn + doprinosi),
  • Osigurati moratorij na leasinge i kredite na minimalno jednu godinu s adekvatnom kamatom za kraći period (trenutna kamata na odgođenu glavnicu je trenutačno od 18-35%),
  • Ubrzani postupak dobivanja sredstava za likvidnost od HAMAG BICRO-a i HBOR-a. 

Povremeni prijevoz predstavlja neizostavni segment turizma i povezan je uz  obrazovanje (organizirani školski izleti, ekskurzije i svakodnevni prijevoz učenika na nastavu), sport (prijevoz sportskih klubova i navijača) i kulturu (prijevoz KUD-ova, zborova, plesnih skupina i sl.). Ističemo kako je ovaj sektor sastavni dio Ministarstva mora, prometa i infrastrukture koji je do pandemije koronavirusa poslovao samostalno te održivo – bez ikakvih državnih subvencija. Važno je istaknuti da se sektor povremenog prijevoza putnika sastoji od 2.000 tvrtki s više od 20.000 zaposlenih i više tisuća vozila visoke turističke klase (autobusi, minibusevi i kombi vozila). 

Prije pandemije koronavirusa ovaj sektor stvarao je isključivo dodanu vrijednost i značajno utjecao na punjenje državnog proračuna. Sada je potrebna hitna dodjela bespovratnih sredstava u iznosima koji su dostatni za podmirivanje svih troškova tvrtke do početka turističke sezone 2021. godine. Moramo istaknuti kako su gotovo sve zemlje članice Europske unije u ovom sektoru dodijelile bespovratna sredstva koja su dostatna za podmirivanje troškova poslovanja. Smatramo da su navedene države stale iza svojih poduzetnika, poreznih obveznika te radnika jer znaju da spas gospodarskih grana znači i brži izlazak iz bilo kakve krize. Hrvatska to nije učinila. I sljedeće turističke sezone, putnike više neće imati tko prevoziti jer će ova važna turistička grana do tada propasti!” navode iz UGP-a.

Zato prijevoznici danas na Markovom trgu saborskim zastupnicima ukazuju na svoju problematiku te se nadaju da je nekome ipak stalo do 20 000 ljudi koji ostaju bez posla, a zbog leasing zadužnica, mnogi od njih i bez krova nad glavom.

Foto: Pexels.com

 

 

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN