Zadar Travel bi trebala biti aplikacija koja nudi puno više od samog smještaja

TZ Zadra unaprijedila je svoju platformu za privatni smještaj Zadar Travel, a cilj je maksimalno iskoristiti platformu i pomoći privatnim zadarskim iznajmljivačima . Druga po redu turistička sezona u globalnim...

TZ Zadra unaprijedila je svoju platformu za privatni smještaj Zadar Travel, a cilj je maksimalno iskoristiti platformu i pomoći privatnim zadarskim iznajmljivačima .

Druga po redu turistička sezona u globalnim pandemijskim okolnostima uvjetovala je smanjen broj gostiju koji za dolazak u destinaciju koriste letove niskobudžetnih kompanija, a s druge strane je uvjetovala trend last minute rezervacija smještaja.

Kako bi povećali vidljivost i konkurentnost privatnih zadarskih iznajmljivača, u suradnji sa Strukovnom skupinom obiteljskog smještaja pri HGK, zadarska Turistička zajednica odlučila je maksimalno iskoristiti svoju online platformu Zadar Travel.

Zadar Travel je mobilna aplikacija kojom lako pronalazite trenutno dostupan privatni smještaj u Zadru i okolici. Aplikacija obuhvaća: Zadar, Petrčane, Kožino, kao i neke otoke zadarskog arhipelaga i mjesta: Ist, Veli Iž, Mali Iž, Molat, Olib, Brgulje, Premuda, Zapuntel i Rava.

Kriza s dolascima turistima događa se uvijek uslijed opće nesigurnosti, i to kod svih vrsta putovanja, a naročito se reflektira na privatne iznajmljivače koji su orijentirani na goste koji koriste letove niskotarifnim zračnih prijevoznika. Kako im se položaj na tržištu znatno pogoršao, odlučili smo ove sezone maksimalno iskoristiti našu postojeću nagrađivanu platformu. U tehničkom smislu smo je ažurirali i unaprijedili te dodali oznaku Safe Stay in Croatia za sve one objekte koji su je dobili” kaže direktor zadarskog TZ-a Mario Paleka.

Foto: TZ Zadra

Pohvalno je što su istaknuti iznajmljivači koji imaju Safe stay oznaku. “Sada više od 500 iznajmljivača nudi svoj smještaj u našem sustavu Zadar Travel, od čega je polovica onih koji su prijavljeni i u postojeći Safe Stay projekt Ministarstva turizma i sporta, pa su kao takvi istaknuti u ponudi” dodaje Paleka.

Zadar Travel bi trebala biti aplikacija koja nudi puno više od samog smještaja

Sustav je u potpunosti besplatan za iznajmljivače i goste te se njihova međusobna komunikacija vrši neposredno iz aplikacije telefonskim pozivom ili e-mailom bez posrednika i skrivenih troškova. 

Svi objekti privatnog smještaja predstavljeni su na mapi Zadra i okolice, a klikom na pojedinu oznaku smještaja otvaraju se detaljni podaci o objektu, fotogalerija, broj trenutno dostupnih ležajeva, te kontakt podaci: web-stranica, e-mail, telefon. Gosti kontaktiraju iznajmljivača telefonskim pozivom direktno iz aplikacije ili e-mailom. I tu je najveći problem same aplikacije – nema direktnog bookinga.

Osim što ima korak više te korisnici moraju “izaći van” platforme, suludo je da nema i taj zadnji korak. Danas postoje jednostavna rješenja na tržištu, kao i rješenje za izazov kako premostiti činjenicu da turistička zajednica ne može raditi komercijalnu djelatnost.

Također, ista aplikacija bi trebala biti platforma za brendiranje obiteljskog smještaja u Zadru i okolici, kroz labeling i druge ciljane potpore TZ-a. Dapače, kao i alat za podizanje kvalitete i sprečavanja crnog tržišta. Na aplikaciji se osim popisa smještaja, nalazi karta te popis događanja. Svakako je trebalo iskoristiti aplikaciju kao “one stop” digitalno mjesto s cijelom turističkom pričom Zadra. Jer motiv dolaska nije smještaj, nego destinacija.

Pogotovo jer TZ Zadra ima i aplikaciju Secret Zadar. Nepotrebno je imati dvije ili više aplikacije, jer stvara dodatni šum u komunikaciji, te danas korisnici imaju previše aplikacija na svojim digitalnim uređajima. Zadar Travel mora biti centralno mjesto turističke priče Zadra, s fokusom na storytelling i sadržaj, a tek na kraju kao platforma za smještaj.

Vrijednost projekta iznosi oko 400 tisuća kuna

Sredinom lipnja TZ Zadra počeo je s intenzivnom kampanjom na ovosezonska četiri ključna tržišta – hrvatsko, češko, mađarsko i poljsko.

U kombinaciji s nacionalnom kampanjom HTZ-a, promocija Zadra na gore navedenim emitivnim tržištima provodi se putem PR članaka u utjecajnim medijima i intenzivnim oglašavanjem na platformama Facebook, Instagram i Google, dok se u samom gradu aplikacija promovira na tiskanim plakatima i city light oglasima. Vrijednost projekta iznosi oko 400 tisuća kuna, a prema trenutnim projekcijama trajat će do kraja srpnja, uz mogućnost produženje i tijekom kolovoza.

Od 15. lipnja stranicu je posjetilo 75.000 posjetitelja u 120.000 navrata.

Stranice su se prikazale preko 300 tisuća puta, što daje prosjek od 3 stranice po posjeti, dok je aplikacija na Androidu i iOS-u ukupno preuzeta preko 20.000 puta. Najviše zainteresiranih za smještaj i posjet Zadru iz inozemstva dolazi iz Budimpešte (11 tisuća posjeta), Praga (8 tisuća posjeta), Varšave (7 tisuća posjeta), Vroclava, Katowice, Poznana, Brna i Gdanjska. Hrvatsku je varijantu stranice posjetilo 18 tisuća posjetitelja u 32 tisuće navrata i to najviše iz Zagreba. Nažalost nemamo brojke koliko je preko aplikacije ostvareno i direktnih rezervacija, no statistika prikaza i preuzimanja je dokaz da aplikacija već ima svoje tržište, a time i prostora za rast.

Kako navode iz TZ Zadra, u navedenom su periodu korisnici preko 7 tisuća puta kliknuli na opisne poveznice objekata koji su oglašeni na Zadar Travel sustavu, kojih je trenutno nešto preko 500. Potencijalni gosti su 300 puta iz aplikacije kontaktirali iznajmljivače putem e-mail adrese, dok je kontakt mobitelom prema iznajmljivačima neposredno iz sustava obavljen preko 200 puta u nepunih mjesec dana.

Korisnici su do sustava tijekom kampanje uglavnom došli putem mobilnih uređaja (preko 80% posjeta). Dominiraju posjete žena iz svih dobnih skupina, iz čega iščitavamo kako ljepša polovica puno aktivnija u traženju i realizaciji smještaja za godišnje odmore. Nažalost, ali donekle i očekivano, padom frekvencije letova na zadarskoj Zračnoj luci opalo je i zanimanje za posjet Zadru najmlađe dobne skupine obuhvaćene analitikom od 18 do 24 godine” zaključuju iz TZ Zadra.

Za kraj, pohvalno je da se aplikacija promovira i na u Zadru, kako bi se postigla što veća vidljivost iste, pogotovo kada su turisti u našoj destinaciji. Nedostaje sadržaj i storytelling jer da ponovim još “jednom” – motiv dolaska nije smještaj, nego destinacija. U svakom slučaju, svakako postoji veliki prostor za rast ili ekstenziju platforme, jer ovako je pitanje dugoročnog pravog efekta.

Ipak treba pohvaliti TZ Zadra za proaktivnost, jer trenutno jedini imaju takvu platformu, a koja i funkcionira na tržištu,kao što govore službene brojke. Naravno, nikada neće, niti bi to trebala biti intencija, da ista bude konkurencija globalnim booking platformama. Time više bi imperativ trebao biti da se proširi i zaokruži cijela priča. No, platforma i forma je tu, a sada nedostaje sadržaj.


Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN