Zadar u listopadu bilježi 18% rasta noćenja i 16% rasta dolazaka

U listopadu je ukupno ostvareno 114.500 noćenja i 47.200 dolazaka turista, odnosno 17.200 noćenja i 6.500 dolazaka više nego lani. Dominirali su inozemni turisti koji su ostvarili 90% udjela...

U listopadu je ukupno ostvareno 114.500 noćenja i 47.200 dolazaka turista, odnosno 17.200 noćenja i 6.500 dolazaka više nego lani. Dominirali su inozemni turisti koji su ostvarili 90% udjela u listopadskim noćenjima te 87% u dolascima. Najviše su u tim brojkama sudjelovali turisti iz Njemačke s 27% udjela u noćenjima, a slijede Austrijanci sa 7 i Britanci sa 6%.

„Istina je kako nam je vrlo lijepo vrijeme donijelo veći broj gostiju, ali smo imali i dva iznimno uspješna događaja u listopadu. Prvi put smo organizirali „Meat Me“ festival, koji je tijekom tri dana trajanja privukao pažnju domaćih ljudi i gostiju Zadra, ali i tradicionalnu regatu „Zadarska Koka“ koja je privukla rekordan broj jedriličara. Pokazuje se kako su gastronomski festivali, gradski šušur i sportski eventi dobar recept za posezonu“ – kaže direktor zadarske Turističke zajednice Mario Paleka.

Potvrđuju to brojke, a još više i organizacija dolazaka turista od kojih je čak polovica u postsezoni došla uz agencijsko posredovanje. Prema Palekovim riječima struktura gostiju se mijenja, jer sve više se traže kvalitetan hotelski smještaj i vrhunska gastronomska usluga, a u tom kontekstu, Zadar i dalje treba više hotelskih kapaciteta visoke kategorije.

Ta je činjenica posebno izražena u rastućem broju noćenja i dolazaka koja se ostvaruju na razini cijele turističke godine, jer je u Zadru od početka 2019. godine do kraja listopada zabilježeno 2.121.000 noćenja i 600.000 turističkih dolazaka. Riječ je o znatnom povećanju od 11% u dolascima i 9% u noćenjima. Dosadašnju su turističku godinu posebnom učinili još i američki turisti kod kojih je zabilježen rast od 14%, ali i Nizozemci sa 23, te Nijemci sa 19% rasta, a najviše Poljaci s rastom od 36% u odnosu na prošlu godinu. Statistika turističkog prometa izraženog noćenjima otkriva još kako su, prema vrsti smještaja, dominirali objekti u domaćinstvu (48%), potom hoteli (32%), ostali ugostiteljski objekti za smještaj – tvrtke i obrti (13%), kampovi (4%) i nekomercijalni smještaj (3%). Prosječno trajanje boravka turista iznosilo je 3,5 dana, potvrđujući Zadar kao izrazito poželjnu City Break destinaciju.

Izvor/ foto: TZG Zadar, Bojan Bogdanić

Vijesti: