Zašto je Zagreb najbolja božićna destinacija u Europi?

Znam odmah ćete reći , lako kad je to Zagreb? No to nije točno niti to ima veze sa Zagrebom. Uostalom, kako je onda Zagreb pobijedio u konkurenciji puno...
Foto: Europe Best Destinations

Znam odmah ćete reći , lako kad je to Zagreb? No to nije točno niti to ima veze sa Zagrebom. Uostalom, kako je onda Zagreb pobijedio u konkurenciji puno većih i financijski jačih gradova kao što su Strasbourg, Bruxelles, Beč, Barcelona, Budimpešta, London ili Pariz ? Dakle, to smo u startu rezimirali, sad možemo redom, no prije nego krenemo istaknut ću glavni razlog – a to su ljudi. ljudi koji imaju viziju i pričaju odlične turističke priče.

Osim ljudi koji su uvijek i uvijek će biti ključ uspjeha, ističem četiri razloga zašto je Zagreb u konkurenciji od preko 20 europskih gradova osvojio ovu laskavu titulu prema nezavisnom portalu Europe Best Destinations

Sadržaj je kralj

Advent u Zagrebu je specifičan i po tome što se ne održava samo na jednom mjestu, dapače, iz godine u godinu sadržaj se širi na sve više ulica i trgova. Naravno kako je kvalitetan sadržaj jako bitan, ustvari ključan u cijeloj priči, a kvalitetan sadržaj košta. Da košta, ali se uvijek dugoročno isplati i višestruko vrati uloženo. Sadržaj u sklopu Adventa u Zagrebu osim što je kvalitetan, raznolik je i ciljano segmentiran za svaku ciljnu skupinu. Osim velikih i glavnih programa, program je pun malih slatkih događanja, koji cijelu priču Adventa u Zagrebu čine posebnom, raznolikom i živom. Također, osim rasta i širenja sadržaja, bitno je konstantno uvoditi nove sadržaje kako bi manifestacije uvijek imala novu dimenziju i onaj X faktor.

Ulaganje u sadržaj uvijek se isplati i nikako ne možete pogriješiti ako i zadnju kunu uložite u sadržaj. Slobodno mogu zaključiti kako je ovo jedini pravi put u razvoju manifestacije – kontinuirano ulaganje u sadržaj iz godine u godinu, uvoditi nove zanimljive priče, ciljani marketing, organski rast i ono najbitnije pričajte priče.

Trošak koji nije trošak

U organizaciji turističkih manifestacija, osim priče koja mora biti vjerodostojna, bitne su one male stvari, mali sitni detalji koji čine razliku i daju šećer na kraju cijele priče. Nažalost, velika većina organizatora upravo takve male stvari zanemaruje i gleda ih kao čisti trošak, što je velika greška i propust. To su troškovi koji ti ne donose zaradu, ali u široj priči donose dodanu vrijednost, a samim time i zaradu. To su najčešće dekorativni predmeti, objekti i elementi koji ti osim imidža ne donose „ništa“, no upravo taj imidža donosi razliku između uspješnih i neuspješnih priča.

Konkretno, u slučaju Adenta u Zagreba su to ovi mali detalji: dekorativni predmeti na stolovima kod klizališta, bicikli na Zrinjevcu, borovi i snijeg na Trg bana Jelačića kao i mnogi drugi detalji po cijelom gradu. Čisti trošak, zar ne? No, to su oni mali detalji koji Advent u Zagrebu čine posebnim. Svaki trošak i dodatno ulaganje u organizaciju nije trošak, nego dugoročno benefit i zarada, a spomenuta nagrada je upravo pravi dokaz spomenutoj tezi.

 

 

Foto: FB TZGZ / Ilustracija HrTurizam

Foto: FB TZGZ / Ilustracija HrTurizam

Marketing i pričanje priče

Bez stalnog i ciljanog ulaganja u marketing nema priče. To je nadam danas svima jasno. Turistička zajednica grada Zagreba već godinama ulaže u marketing, kontinuirano rade posebnu  komunikaciju za svako tržište posebno, posjećuju razne sajmove, ulažu u produkciju svih sadržaja, od video i foto do društvenih medija kao i web stranice, koja je daleko ispred vremena ne samo na Hrvatskom tržištu, nego i puno šire. Rezultat je egzaktan – godišnji rast od preko 13% svake godine, a to nije slučajnost.

Kao djeca svi smo obožavali i voljeli slušati priče, zar ne? Koliko god smo odrasli, izgubili kreativnost i uklopili se, igramo na sigurno, ne vjerujem više u bajke – ipak smo ljudi.

„All children is artists. The problem is how to remain an artist once he grown up„ Pablo Picasso

Svi ljudi su umjetnici, samo im trebamo ispričati vjerodostojnu priču koja će probuditi malog umjetnika u njima. Koliko god su emocije potisnute, mi volimo priče, jer priče su život. Pričanje priče koje su pune emocija i doživljaja – to je turizam

Lokalno stanovništvo

Ako nemate podršku lokalnog stanovništva i ako ono nije uključeno u manifestaciju, dugoročno nema uspjeha. Upravo je to jedan od ključnih elemenata u uspjehu Adveta u Zagrebu, bez obzira na priznanje najbolje Božićne destinacije u Europi. Zagrepčani su odlično prihvatili cijelu manifestaciju i u potpuno su je prigrlili, poistovjetili su se s njom i posebno su ponosni na istu. Turistička zajednica je u cijeli proces organizacije i planiranja uključila građane, otvoreno komunicirala s njima i na kraju slušala bilo javnosti kao i njihove zahtjeve. Jedna do važnih promjena je bilo izostavljanje šatora na glavnom Trgu. Šator je bio kamen spoticanja za građane i prilično su negodovali zbog istog. Ove godine šatoru više nije mjesto na Trgu Bana Jelčića, koji je narušavao cijeli izgled glavnog Trga.

Lokalno stanovništvo je također ključno za toplu i domaću atmosferu koja je specifična za svaku destinaciju. Ustvari duh svake destinacije je upravo u lokalnim ljudima, ljudi čine tu razliku i daju osjećaj grada. Turisti žele upoznati lokalno stanovništvo, čuti njihove priče, savjetovati se s njima, upoznati način življenja, upoznati bilo grada. Ljudi su turizam, a ne neka znamenita atrakcija.

Foto: FB TZGZ / Ilustracija Goran Rihelj

Foto: FB TZGZ / Ilustracija HrTurizam.hr

Zaključak

Zagrepčanima je nekad Beč bio pojam za Advent, no danas je Bečanima pojam Zagreb, učenik je prerastao učitelja – zanimljiva paralela zar ne? To je još jedan dokaz kako uvijek moraš biti budan, ulagati i rasti iz godine u godinu u sadržaj i dodavati nove elemente kako ne bi došlo do zamora materijala tj. priče. Svaki proizvod, pa tako i turistička manifestacija ima svoj životni ciklus koji se sadrži od rasta, stagnacije i pada. Najbitnije je prepoznati kada dolazi do stagnacije i uvesti novu dimenziju, te dati proizvodu novi život. Ako stagniraš, ustvari padaš – jer drugi konkurenti ne spavaju, dapače, oni su budni dok Vi spavate.

Priznanje gradu Zagrebu nije došlo preko noći niti je slučajno. To je rezultat dugogodišnjeg rada, truda i razvoja turističke manifestacije. I ne, nije tu bitan Zagreb, bitni su ljudi jer oni su ključ uspjeha u turizmu.

Pričajte priče.

 

Goran Rihelj, urednik turitičkog portala HrTurizam.hr

Povezane vijesti: