Zelena priča Slovenije nije samo logo ili marketinška priča, nego zaokružen proizvod

Brend Slovenije, a koji je pažljivo stvaran, foksuiran je na održivu destinaciju ili održivost, a koji se reflektira kroz tri glavna stupa razvoja slovenskog turizma i brendiranja – zelena,...

Brend Slovenije, a koji je pažljivo stvaran, foksuiran je na održivu destinaciju ili održivost, a koji se reflektira kroz tri glavna stupa razvoja slovenskog turizma i brendiranja – zelena, aktivna i zdrava, a sve prati hrabra vizija ( koja nije samo na papiru ) brenda Slovenije kao zelene butik destinacije.

Slovenija je prva država na svijetu koja je proglašena Zelenom destinacijom svijeta te je među najodrživijim državama na svijetu kao i dobitnica razno raznih globalnih turističkih priznanja upravo domeni održivosti. Svoj brend imidž su jasno pozicionirali kroz sve priče, vizuale, kampanje itd..

Zeleno je novo crno – kažu u slovenskoj turističkoj organizaciji, a iza toga stoji pametno posložen sustav s jasnim kriterijima, standarda, strategijama i promocijom koja sve to povezuje i kroz strateški dokument Zelene sheme slovenskog turizma.

U okviru nacionalnog programa Zelene sheme dodjeljuje se i oznaka SLOVENIA GREEN za razne turističke subjekte. Od destinacija, hotela, agencija do atrakcija. Važno je za naglasiti kako je to aktivan proces na kojem se strateški radi godinama, točnije počelo se još 2014. godine, a rezultat je jasno vidljiv kroz percepciju brenda Slovenije – Slovenija je zelena! Inače, Slovenija je strateški podijelila svoju turističku priču u četiri brend regije – alpska, mediteranska, termalno panonska i Ljubljana i središnja Slovenija.

Ako gledamo s današnjim odmakom, možemo zaključiti kako su u Sloveniji ozbiljno prihvatili buduće trendove, jer kao što znamo godinama se priča o održivom turizmu, no dok je kod nekih to bila želja ili samo pojam koje je u trendu, u Sloveniji je to bio strateški cilj. Nažalost, u ovom slučaju, ako istu riječ ponovimo više pute, neće ista postati i stvarnost, kako inače zna biti pravilo u PR-u. I zato danas Slovenija ima veliku komparativnu prednost ispred konkurencije, jer su godinama ispred drugih ili barem većine destinacija.

Čak su odlično implementirati i nacionalnu oznaku sigurnosti u kojoj su jasno naglasili Green & Safe. Više o cijelom procesu i transformaciji slovenskog turizma uskoro više, a do tada više slovenskoj zelenoj priči možete saznati ovdje. Istražite malo dublje, pogotovo strateške dokumente. Zelena priča Slovenije nije samo logo ili marketinška priča, nego zaokružen proizvod.

Da cijela priča dodano dobije na težiti, jučer su u okviru Dana slovenskog turizma ( DST ), organizatori DST-a ili vrh slovenskog turizma potpisali obvezu ( eng. pledge ) tj. priključili su se inicijativi “Manje plastike, više održivosti” koju je pokrenuo slovenski chef Luka Košir, a koja poziva na uklanjanje jednokratne plastike iz slovenskog turizma.

Ovogodišnji DST ističe posljedice pandemije za turizam i ključne izazove, kao i mogućnosti slovenskog turizma na putu oporavka i transformacije. Na pragu novog strateškog razdoblja slovenski turizam stoji na čvrstim temeljima održivog poslovanja i partnerske suradnje. Vrijeme najvećih izazova u povijesti turizma vrijeme je za transformaciju infrastrukture, upravljanja i kompetencija. Budućnost pripada odvažnim održivim i digitaliziranim destinacijama. Partnerstvo između države i gospodarstva, uz pomoć sredstava za oporavak i otpornost, omogućuje razvoj za iskorak.” rekla je Maja Pak, direktorica Slovenske turističke organizacije u okviru Dana slovenskog turizma.

A svakako preporučujem da pročitate i glasno razmišljanje Maje Pak oko transformacije turizma dolje u prilogu.

/ / / Maja Pak, direktorica Slovenske turističke organizacije: Ako želimo transformirati turizam, moramo ponovno procijeniti i definirati nove metrike uspjeha

Također, s iste te pozornice, pozvani su svi drugi dionici slovenskog turizma da potpišu “obvezu” za manje plastike i više održivosti.

Slovenija zabranila prodaju plastičnih proizvoda za jednokratnu upotrebu

Također, slovenska vlada je ove godine zabranila prodaju plastičnih proizvoda za jednokratnu upotrebu. Popis zabranjenih proizvoda uključuje plastični pribor za jelo, tanjure, slamke, štapiće za uši i štapiće, osim onih koji se koriste u medicinskim uređajima i u industrijskom sektoru.

Vlada je također zabranila prodaju posuda i čaša za hranu i piće od ekspandiranog polistirena i uvela zahtjeve za označavanje određenih plastičnih proizvoda za jednokratnu upotrebu i njihove ambalaže. Inače, u 2019. godini EU je donijela Direktivu o plastici za jednokratnu uporabu (SUPD) kako bi postupno zabranila uporabu plastičnih proizvoda za jednokratnu uporabu radi smanjenja onečišćenja mora.

Za kraj, odvojite još malo vremena i pogledajte interaktivni video – the story of green Slovenia.


Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN