Zeleni Valamar je puno više od društveno odgovornog poslovanja. To je vrijednost, obećanje i poslovna filozofija brend

Valamar nabavlja 100 posto električne energije iz obnovljivih izvora. Odličan primjer liderstva, jer biti lider znači i gurati cijeli sustav svojim primjerom naprijed. A kada je u pitanju korištenje...

Valamar nabavlja 100 posto električne energije iz obnovljivih izvora. Odličan primjer liderstva, jer biti lider znači i gurati cijeli sustav svojim primjerom naprijed.

A kada je u pitanju korištenje električne energije iz obnovljivih izvora, ovo nije novost za Valamar, dapače, nego samo nastavak politike razvoja jer iz najvećeg turističkog poduzeća u Hrvatskoj, već šestu godinu zaredom su nositelji HEP-ovog certifikata ZelEn ( HEP-ove hidroelektrane ), to znači da se 100 posto električne energije, korištene u hotelima i kampovima, osigurava iz obnovljivih izvora.

Nabavkom električne energije iz obnovljivih izvora i drugim mjerama energetske učinkovitosti i održivosti unazad nekoliko godina ukupno su smanjene izravne i neizravne emisije stakleničkih plinova za više od 70 posto. 

Valamar je ove godine uspješno realizirao i projekt usmjeren povećanju energetske učinkovitosti i prestanku korištenja lož ulja u hotelskom kompleksu Corinthia Baška na Krku, ukupne vrijednosti od čak 10,6 milijuna kuna, koji se sufinanciran od strane Ministarstva zaštite okoliša i energetike.

U Valamaru 96% smještajnih jedinica posjeduju certifikat upravljanja okolišem ISO 14001, a šest kampova je dobilo znak za okoliš EU Ecolabel. “Provođenjem niza inicijativa u okviru programa Zeleni Valamar želi se naglasiti važnost održivog razvoja turizma i brige za okoliš kao neizostavnog kriterija stvaranja nove vrijednosti i dugoročne kvalitete turističke ponude.” ističu iz Valamara.

Valamarovih devet krovnih programa društveno odgovornog poslovanja

Valamar Riviera razvila je devet krovnih programa društveno odgovornog poslovanja, u koje ulaže minimalno 2,5 posto svojih godišnjih prihoda. U 2019. godini u ove krovne programe uloženo je 5,8 posto prihoda, odnosno 129 milijuna kuna.

Zeleni Valamar jedan je od devet krovnih programa društveno odgovornog poslovanja kompanije u okviru kojeg se sustavno provode aktivnosti iz područja zaštite okoliša i u koji je u prethodne tri godine uloženo gotovo 100 milijuna kuna.

Jedna od najpoznatnijih akcija je svakako prošlogodišnja Valamarova inicijativa „1.000 stabala Valamara“, inače najveće zelenu inicijativu ovakvog tipa u hrvatskom turizmu, a u sklopu koje Valamar svake godine zasadi minimalno tisuću novih stabala godišnje u svojim destinacijama duž Jadranske obale. Tom najvećom zelenom inicijativom u hrvatskom turizmu stavljen je naglasak na važnost održivog razvoja turizma

Tako je već zasađeno preko 1000 stabala te više od 50.000 raznih sadnica poput visokih grmova i trajnica tijekom  2019. u Valamar hotelima, ljetovalištima i kampovima .Trenutno postojeći biljni fond Valamara na ukupnoj površini od 589 ha od Istre do Dubrovnika čini 30.000 stabala. Također, Valamar je prije dvije godine u potpunosti izbacio plastične slamke iz upotrebe u svojim hotelima i kampovima.

Iako Valamar, po mojem mišljenju, premalo se “hvali” odgovornom poslovnom politikom, jer upravo to dans čini moderni marketing. Ne radi se tu o prodavanju magle, nego o vrijednostima koje žive i prema kojim konkretno djeluju. To je konkretna vrijednost, obećanje i snaga brenda. Kako konkretnim zelenim koracima unutar kompanije, kako bi smanjili svoj ekološki utiska, kao i konkretnim akcijama s ciljem poboljšavanja društva i destinacija u kojim djeluju. Danas je više nego ikada, ekologija i zeleno poslovanje imperativ, a to i gosti traže ( tražite će sve više ) te će prema tome birati kompanije u kojima će odjesti. Globalni brendovi odavno više ne prodaju proizvode, nego emocije i doživljaj, pa tako i u turizmu.

Zamislite da svako od 1000 novoposađenih stabala posade sami gosti hotela. Tako obitelj provede jedan dan na otvorenom , u prirodi te zajedničkim trudom i oni konkretno sudjeluju u toj akciji. Na svako drvo se može staviti “karton – ekološki papir” s prezimenom obitelji i datumom. Tako kroz konkretnu akciju, ne lajk na društvenim mrežama, svaki gost je i sam pridonio zaštiti prirode – konkretnom akcijom, ostavio je dio sebe u destinaciji, proveo kvalitetno vrijeme s obitelji koje nikada neće zaboraviti te će gledati svake godine kako drvo raste. Fenomenalno pozicioniranje na svjesnoj i nesvjesnoj razini. To je moć emocija, to je današnji moderni marketing.

Htio bih kroz jednu osobnu anegdotu dodatno naglasiti riječ – proveo je kvalitetno vrijeme s obitelji.

Inače, svoje prvi doticaj s turizmom imao sam s 16,5 godina kada se počeo raditi kao animator. U sklopu popodnevnog animacijskog programa uvijek se radila neka sportska aktivnost za goste tj. obitelji, jedna od tih je bila i vaterpolo u hotelskom bazenu za goste. Na pola bazena postavila su se dva mala gola sa svake strane te se goste podijelilo u grupe i kroz zabavu igralo se vaterpolo ( animacijsko vaterpolo za potrebe zabave, ne pravi turnir ). Na kraju “turnira” dodijeli smo diplome za sve parove te ručno napisali imena ekipa ili prezime obitelji kao i neku simboličnu nagradu za prvo mjesto. Ništa posebno. No, sljedeće godine, prilazi mi jedna starija žena iz Njemačke, zahvaljuje se i pokazuje mi sliku gdje njezin muž sjedi u svojem uredu. Na prvu mi nije bilo jasno zašto mi pokazuje sliku svojeg muža, no kada mi je uz sliku dala narativ ili priču ( moć storytellinga uz fotografiju / primjer Rob Walker i njegova eBay priča SignificantObjects ) naježio sam se i teda otkrio svoju filozofiju turizma ( turizam su emocije, doživljaj i priče ). Naime, njezin muž je tada bio jedan od tri najbolja liječnika u Njemačkoj, a u svojem uredu iza stola na zidu je imao na stotine raznih stručnih diploma, priznanja i certifikata kao rezultat njegovog rada i poslovnog uspjeha. Ali, na sredini zida, među svim tim priznanjima, imao je uokvirenu i našu animacijsku diplomu s vaterpola ! ! !

Naime, kako mi je tada njegova žena rekla, njezin muž je kao uspješan liječnik u bolnici stalno radio, nikada ili jako rijetko je bio kući, a skoro nikada nije imao vremena za druženje s obitelji, pogotovo s djecom. A isto tako godinama nije bio na godišnjem sa svojom obitelji. Sve do te godine, kada su napokon kao obitelji proveli godišnji u Hrvatskoj. Upravo mu je taj banalni animacijski vaterpolski turnir priuštio kvalitetno vrijeme sa svojim sinom. Trenutak koji mu je vrjedniji od svih diploma u svojoj karijeri. I zato ju je stavio na svoj zid ponosa, jer ga upravo ta mala animacijska diploma podsjeća na trenutak koji je proveo sa svojim sinom i obitelji. Ta slika i trenutak mi je ostao u trajnom sjećanju i podsjetnik koji mi je dao smisao za budući rad animatora. Wow koja priča, zar ne? A sve zahvaljujući jednoj bezvrijednoj animacijskoj diplomi. Tako i taj “karton” na svakom posađenom drvu ima strašnu veliku vrijednost i poruku.

No, da se vratimo na Valamar. Jedna od ekoloških akcija Valamara bila je i čišćenje podmorja – Volim jadransko more. Zamislite, da gosti koji inače se bave ronjenjem, u suradnji s ronilačkim klubom u akciji, izrone smeće iz mora i jedan predmet smeća sebi ostave kao vječiti podsjetnik ( suvenir ) na taj dan. Smeće kao takvo nema nikakvu vrijednost, kao niti diploma, no kada njoj dodamo narativ postaje vrijedan simbol.

Zeleni Valamar je puno više od programa društveno odgovornog poslovanja. On je vrijednost, poslovna filozofija i valuta koja se sve više traži. Što god mislili o Valamaru, iza sebe imaju činjenice, a to je da su samo u 2019. godini za krovne programe DOP-a investirali 129 milijuna kuna.

Liderstvo u praski, prvo svojim primjerom, kao i što treba biti, a ne samo na papiru. Oglas u kojem se “prodaju” takve vrijednosti je novi korak naprijed i iskorak u promociji, a ne prodavati hotel i krevet. Prodaj mi priču ( istinitu priči – emocije, doživljaj ), a ne proizvod. Bravo za Valamar, povedite i pokažite put. Imate se čime pohvaliti i pokazati. Vrijednostima koje su sastavni dio poslovne filozofije i koju živite.

PRILOG:

VALAMAR NOVOM INICIJATIVOM PLANIRA SADITI 1.000 STABALA GODIŠNJE

PLASTIČNE SLAMKE RAZGRAĐUJU SE ČAK 500 GODINA, ZATO VALAMAR RIVIERA IZBACUJE PLASTIČNE SLAMKE IZ UPOTREBE

Naslovna fotografija: Valamar

 

 

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN