ZL Rijeka vraća cijene na staro?

ZL Rijeka spremna je vratiti cijene korištenja parkinga za komercijalne svrhe na staro, no postavlja uvjete.

Autor:  HrTurizam.hr

6. svibnja 2024.

Zračna luka Rijeka spremna je vratiti cijene korištenja parkinga za komercijalne svrhe na staro uz dva ispunjena uvjeta.

Prvo će tražiti dokaze da svi koji su se pobunili protiv novih cjenika ne naplaćuju dodatne transfere za aviogoste po paprenim cijenama, što putnike na kraju košta više od avionske karte i demotivira ih da uopće dolaze avionom na Kvarner, piše Jutarnji list.

Drugi uvjet je da Turistička zajednica Primorsko goranske županije konačno počne financijski poticati avioprijevoz i uvođenje novih aviolinija prema destinaciji, te da se Zračna luka kao i ostali javni prijevoznici uključe u rad Turističke zajednice iz kojeg su isključeni iako predstavljaju važnu kariku u ostvarivanju turističkih noćenja. 

Jutarnji list neslužbeno doznaje kako će ovo biti ponuda za suradnju koju će turističkom sektoru ovih dana na stol dati Tomislav Palalić, direktor ZL Rijeka koji je ovih dana novim cjenikom za korištenje parkinga izazvao popriličnu buru u sektoru.

Airport ga36a3cd4e 1280
Foto: Pixabay

Pretplata za rent-a-car vozila za korisnike poslovnih prostora na aerodromu poskupila je s 20 eura mjesečno, po parkirnom mjestu, za pet vozila, na 35 eura, a za ostale sa 70 eura na 120 eura po mjestu, za pet vozila, otkrili su iz Obrtničke komore Primorsko-goranske županije na prošlotjednoj konferenciji za novinare. 

Kao što znamo, medijima su se obratili iz Obrtničke komore Primorsko-goranske županije , Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA) i Turističke zajednice Kvarnera, tražeći poništavanje novog cjenika, s pojašnjenjem da se radi izravna šteta turizmu Kvarnera, kao i njihovu poslovanju.

Zatražili su vraćanje prošlogodišnjih cijena, budući su i sami cijene usluge prijevoza putnika za ovu godinu formirali temeljem lanjskog cjenika koji je prije bio na snazi, da bi cijene parkiranja početkom travnja bile značajno povećane bez najave ili obrazloženja. 

/// ZL Rijeka nesmotrenim potezom ugrozila turistički sektor i sezonu na Kvarneru

Sada kako prenosi Jutarnji list, Tomislav Palalić, direktor ZL Rijeka navodi svoju stranu priče. 

"To je bila predstava koju je izvela agencija Katarina Line bez potrebe, izloživši svoje goste opasnosti jer su hodali po cesti, iako je autobus mogao ući kroz rampu uredno, kao i dosad. Kad je ta tvrtka konkretno u pitanju, pitao bih Katarinu Line zašto nisu podmirili račun korištenja parkinga za cijelu prošlu godinu, po nižoj cijeni, iako ih je naša služba naplate zvala više puta da ih podsjeti na tu obvezu?

Istu tu tvrtku, kao i ostale, pitali smo da nam pruže dokaze da ne naplaćuju masno svojim gostima transfere, koji su navodno u cijenama paketa. Dobili smo odgovor samo od jedne agencije da transfer svakog gosta dodatno košta 2 eura po kilometru, što kad se zbroji ispada značajno više od avionske karte", ispričao je direktor ZL Rijeka.

Krajnji cilj je konačno postići to da regionalna Turistička zajednica PGŽ, odnosno članice koje sjede u Turističkom vijeću, za razliku od predstavnika javnog prometa, konačno shvate da je na destinacijama kao što je Kvarner potrebna njihova financijska podrška za poticanje letova, dodao je.

"Mi nemamo dovoljnu potražnju gostiju da bismo bez sufinanciranja letova realizirali održiv promet, i u takvim destinacijama je uobičajeno da se avioprijevoznicima uplaćuje za promociju destinacije. Umjesto toga sve je prepušteno samo ZL Rijeka, zbog čega smo u tri godine izgubili čak tri niskobudžetna avioprijevoznika, kojima se više ne isplati letjeti na Krk, jer nemaju dovoljno potražnje, to su Volotea, Air Baltik i LOT.

airport-1822133_1280
Foto: PxHere

Zračna luka im je sa svoje strane dala maksimalne popuste da održimo promet, ali ne možemo mi to sami, ako turističkom sektoru trebaju letovi, to se mora sufinancirati. Umjesto toga mi imamo situaciju da na sastanku s avioprijevoznikom iz TZ-a jasno kažu da je Kvarner autodestinacija i da i im je posve prihvatljivo da ovi ukinu let ako ne dobiju potporu", ističe Palalić.

Ne samo da ne žele dati podršku avioprijevozu već baš te velike kompanije koje se najviše bune na sve načine pokušavaju izbjeći plaćanje korištenja parkinga za komercijalne svrhe, tvrdi.

"Imali smo te karnete, znači za jedan ulazak na parking se poništava jedna kartica iz karneta, i imamo situacije da se švercaju i koriste istu karticu više puta. Godinama pokušavamo uvesti red u naplatu tog parkinga koji nije kako mnogi misle javna povšina, već je u vlasništvu ZL Rijeka", upozorava za Jutarnji list.

Na ZL Rijeka trenutačno leti desetak prijevoznika, plus nekoliko čartera, tu su među ostalim Croatia Airlines, Ryanair koji je otišao pa se vratio, EasyJet, Lufthansa, Eurowings. Ove godine očekuje se promet sličan kao lani, možda nešto veći.

/// Hrvatska u ljetnoj sezoni povezana s 517 aviolinija - vraćaju se i daleka tržišta

Foto: Pexels

Autor:  HrTurizam.hr

6. svibnja 2024.