Agencija za obalni linijski pomorski promet obavijestila je otočane da je započela provedba pilot-projekta povlaštenog prijevoza za stanovnike Hvara na linijama bez obveze javne usluge koje Hvar povezuju sa Splitom.
Jedino što je potrebno prilikom ukrcaja na katamaran jest obavezno predočiti kartu i otočnu iskaznicu na temelju koje je karta izdana.
“Zahvaljujemo brodarima TP Line, Kapetan Luka i Jadrolinija na dobroj volji da se provede ovaj pilot-projekt, s obzirom na to da povlašteni prijevoz na navedenim komercijalnim linijama ide na teret brodara,” navode iz Grada Hvara.
Pilot projekt je, prema neslužbenim informacijama, nastao u suradnji Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, Vlade Republike Hrvatske te Grada Hvara, a dogovoren je na marginama posljednjeg Vijeća za upravljanje razvojem turizma, održanog na Hvaru 22. srpnja 2025. godine.
Ovo je veliki korak naprijed prema boljoj povezanosti otoka i kopna te pristupačnijem životu na otoku Hvaru. Iako, jedino logično i prirodno bilo bi da povlaštene cijene prijevoza vrijede za sve stanovnike svih otoka - što je trebalo biti od početka, ili barem odavno.
Primjerice, ako je do sada cijena karte s Hvara do Splita iznosila 25 eura u jednom smjeru po osobi, dvije osobe su samo za put trebale izdvojiti 100 eura kako bi otišle do Splita i vratile se nazad. To je značajan trošak, ne računajući sve ostale životne izdatke.
Od jučer, za građane Hvara sve cijene katamarana su povlaštene i iznose 3,70 eura.
Nadam se kako će se pilot-projekt pokazati uspješnim, iako još uvijek nije poznato koji će se parametri koristiti za ocjenu uspješnosti, te da će uskoro svi stanovnici svih otoka imati povlaštene cijene katamarana i trajekata.
Povlašteni prijevoz ne bi trebao biti privremen, nego trajni mehanizam koji omogućuje održivu povezanost otoka s kopnom koja je ključna za svakodnevni život, obrazovanje, zdravstvo i gospodarski razvoj otočne populacije.
Povlaštene cijene na svim katamaranskim linijama - trošak? Ne, to je civilizacijski doseg.
Ovo nije samo pitanje financijske olakšice, nego i ravnopravnog pristupa obrazovanju, zdravstvu, kulturi i tržištu rada. Povlašteni prijevoz omogućuje da otočani žive punim životom bez penaliziranja zbog geografske izoliranosti. To je ulaganje u održivost otočnih zajednica, a ne trošak.