Kamo ide hrvatski turizam? Koliko je pandemija utjecala na razmišljanja turista i kakva je budućnost turizma? Odgovore na ta pitanja Zoranu Šprajcu u Uplift razgovorima dao je čovjek koji turizam ima u malom prstu.
Zoran Pejović je izvršni direktor u Paradox Hospitalityju, konzultantskoj tvrtki za hotelijerski menadžment. Pejović je u toj grani gospodarstva prošao sito i rešeto, radio je za brojne tvrtke, putovao svijetom, upoznavao turističke preferencije svjetskih putnika, a sada sve naučeno koristi u radu svoje tvrtke čije je sjedište u Splitu.
Uz to, on je osnivač i suvlasnik Paradox wine and cheese bara koji je 2019. godine dobio jednu od najprestižnijih nagrada u svijetu ugostiteljstva, Hideaway Report 2019 Editors’ Choice Award, u kategoriji Best Wine & Cocktail Bars (najbolji vinski i koktel barovi). Dakle, Pejović je čovjek koji definitivno zna što radi u turizmu, a zrno mudrosti podijelio je i s imenjakom Šprajcom.
“Poduzetništvo su neprospavane noći, kreativnost, prostor da se stvori nešto novo. Poduzetništvo je život. Moj poslovni moto je ‘love and kindness’, odnosno, ljubav i ljubaznost. Pronađite ljubav prema sebi, a onda i prema ljudima oko sebe i tako nađite svoj poslovni model“, ističe Pejović.
Budućnost turizma nakon pandemije
Na pitanje kako stoji hrvatski turizam uzdrman pandemijom, Pejović daje itekako optimističan odgovor.
„Turizam ne ide nikamo. Ljudi će putovati i okupljati se i dalje – to je osnovna ljudska potreba. Možda putovanja to nisu, ali okupljanja definitivno jesu. Međutim, naši ljudi vrlo često zanemaruju upravo sebe. Ponudit će oni dobar proizvod, dobru hranu, dobar ambijent, ali prečesto zaboraviti da su upravo oni ti koji su u toj usluzi ključni te da svoju autentičnost i način razmišljanja mogu, grubo rečeno, unovčiti“, pojašnjava Pejović te dodaje da je njegova preporuka ljudima iz turističkog sektora da rade na sebi i da prodaju doživljaje i iskustva.
Duboko sam uvjeren da pandemija nije promijenila ništa, već je samo ubrzala procese koji su već bili započeli, poput multigeneracijskog turizma, odnosno situacija kada tri generacije putuju zajedno, navodi Pejović i dodaje kako je toga bilo prije pandemije, ali je sada ubrzano.
“Ljudi u ozbiljnim godinama su spremni uložiti novac da sa čitavom obitelji putuju svijetom. To je trend koji će se nastaviti. Ljudi su tražili privatnost, to se sad još više unaprijedilo. Potreba za održivim pričama je također apsolutno eksplodirala.” zaključuje Pejović.
Veza turizma i arhitekture
A što arhitektura znači turizmu te koje su najbolje poslovne lekcije koje je naučio pogledajte u Uplift razgovoru sa Zoranom Šprajcom.
Video pogledajte na uplift.hr.
Izvor/Foto: Uplift.hr