100 milja Istre kao odlična turistička priča koja će generirati 5.000 noćenja

Znate li kako trenutno u Europi ima preko 50 milijuna trkača, a broj trkača raste iz dana u dan? Pričamo o amaterima, ne profesionalcima, koji trče maratone i polumaratone,...

Znate li kako trenutno u Europi ima preko 50 milijuna trkača, a broj trkača raste iz dana u dan? Pričamo o amaterima, ne profesionalcima, koji trče maratone i polumaratone, a najčešće su to poslovni ljudi koji svake godine generiraju preko 9 milijardi Eura prihoda hotelima, prijevoznicima i organizatorima utrka. U ukupnom prihodu nije uzeta potrošnja na gastronomiju, sportsku opremu, suvenire itd

A kada ovim činjenicama dodate doživljaje, emocije i dobru priču dobijete odličan motiv dolaska kao i produženje turističke sezone. Upravo time su se vodili organizatori svjetski prepoznate utrke 100 milja Istre koji su u Humu, najmanjem gradu na svijetu, predstavili ovogodišnji program utrke 100 milja Istre.

Na utrci će sudjelovati više od 1.300 trkača iz 37 zemalja čime je 100 milja Istre još jednom potvrdila svoj status jedne od najjačih i najkvalitetnijih utrka u dijelu centralne i južne Europe. Na trkače i stazu pazit će rekordnih 350 volontera iz Hrvatske i zemalja gotovo cijele Europe, a trail utrke trče se u prirodi po označenim stazama, većinom izvan uređenih površina i uz svladavanje značajne visinske razlike.

Sinergija sporta i turizma, pogotovo uz svjetske sportske uspjehe naših sportaša, trebala bi biti bolje izražena te kvalitetnije iskorištena upravo u mjesecima van turističke sezone, kako bi riješili jedan od ključnih problema našeg turizma – sezonalnost. Sport je upravo taj dodatni sadržaj i jedna od formula kako produžiti pred i posezonu. Kada kažemo sport ne misli se samo na nogomet, nego dapače više kroz sve druge „male“ sportove, a jedan od takvih je svakako i utrka kao što je 100 milja Istre. „Sport i turizam definitivno se nadopunjuju, a još kad tome dodate prekrasnu prirodu unutrašnje Istre, srednjovjekovne istarske gradiće, onda dobijete 100 Milja Istre. Značaj je tim veći s obzirom da se manifestacija održava u vrijeme proljeća, kad se priroda budi, a utrka je i motiv dolaska u destinaciju što Istru približava velikom broju gostiju iz specijaliziranih niša. Čestitke organizatorima koji su manifestaciju doveli do respektabilne razine“, izjavila je Nada Prodan Mraković, , pročelnica Upravnog odjela za turizam Istarske županije.

Motovun

Iznimno priznanje i potvrda vrijednosti utrke upravo je prošle godine stiglo od Ultra Trail World Tour (UTWT) – svjetske lige ultra trail utrka. UTWT je između trinaest tisuća trail utrka koje se održavaju diljem svijeta, izabrao upravo „100 milja Istre“, te utrku uvrstio u elitnu skupinu od samo 22 prestižne svjetske utrke uključene u UTWT. Time su se 100 milja Istre, regija Istra i Hrvatska zauvijek pozicionirale na listi velikih igrača.

Utrka će po procjenama organizatora generirati 5.000 noćenja i 7 milijuna kuna turističke potrošnje

Kroz tri dana utrka će privući tisuće gostiju / turista koji će generirati turističku potrošnju i osim sporta, kao glavnog motiva dolaska, biti uvučeno u turističku priču Istre kroz organizaciju dodatnih zabavih i turističkih sadržaja. To je ključ uspjeha, zaokružiti priču u sportsko turistički proizvod. A upravo kroz turizam imamo jako puno toga za pokazati i to nam je konkurentska prednost. Sama utrka, kvaliteta izvedbe i prekrasni krajolik nije dovoljan jer trkači žele doživjeti i upoznati destinaciju. „Utrka je već sada veliki generator potrošnje u predsezoni, za vrijeme održavanja manifestacije se očekuje više od 5000 noćenja uz potrošnju veću od sedam milijuna kuna. Zalog je to održivosti projekta, a za sljedeću godinu očekujemo oko 2000 natjecatelja.“, izjavio je Alen Paliska, direktor utrke.

Zato su ulaganje u manifestacije, konferencije i druga kvalitetna događanja u pred i posezoni investicije, a ne trošak. Naravno kako za neke stvari treba vremena i kako nema odmah željenog efekta, ali baš iz tog razloga te kvalitetne priče s potencijalom rasta trebaju potporu na početku, dok rastu kako bi kroz tri-pet godina izrasli u međunarodno događanje kao što je 100 milja Istre. Osim utrke i cijele zaokružene priče, sigurno kako će jedan dio trkača imati motiv doći i s obitelji u Istru kako turist kao i imati dovoljno dobre argumente da preporuči Istru kao turističku destinaciju –jer ju je doživio i pretrčao „cijelu“, zar ne? A dobro znamo kako je najbolja reklama uvijek bila u uvijek će biti onda od usta do usta.

Hum, najmanji grad na svijetu

Htjeli bi napraviti lokalnu listu partnera koji uključuju sve oko utrke, svi koji mogu ponuditi nešto autohtono i autentično. Zato upravo i vodimo trkače kroz unutrašnjost Istre jer mi nismo samo sunce i more, dapače nego puno više. „ ističe Paliska. Upravo je to taj dodani motiv i kvaliteta utrke o kojem sam pričao – doživljaj destinacije, kao i rješenje sezonalnosti. Jedan od glavnih problema je sezonalnost, a rješenje problema je kvalitetan i raznolik sadržaj, a ne prodavati sunce i more. Osobno stalno tvrdim kako prvo i osnovno moramo početi poštivati sami sebe, kako bi nas poštivali i drugi. Moramo poštovati našu povijest, identitet, kulturu, gastronomiju itd… Drugo, moramo biti i prodavati ono što jesmo – Hrvati, jer upravo to turisti žele upoznati, degustirati i doživjeti. Smisao turizma je da upoznajemo nove kulture i načine življenja, a naš najveći adut je upravo naša nevjerojatna raznolikost.

Imamo toliko autohtonih, vjerodostojnih i autentičnih priča koje samo moramo ispričati turistima. Također, moramo brednirati regije, Istru kao jednu regiju i suludo je kako to morske destinacije, hotelske kuće i turistički stručnjaci to ne vide ili ne žele vidjeti. Jedino zaokruženim turističkim proizvodom cijele Istre, Dalmacije, Slavonije itd… možemo živjeti turizam punim plućima cijele godine.

Motiv dolaska nije smještaj, nego kvalitetan, raznolik i autentičan doživljaj destinacije

 

Ova odlična turistička priča koja nažalost nema punu potporu HTZ-a kao i drugim turističkih zajednica, ne bar koliko zaslužuje, održava se od 7. do 9. travnja, a staza prolazi najljepšim predjelima Istre, od starta u Labinu i grebena Učke preko Ćićarije, kroz mnoge srednjovjekovne gradiće istarske unutrašnjosti do cilja u Umagu. Više o utrci 100 milja IStre i kako se uključiti s svojom autentičnom ponudom i pričom pogledajte ovdje 

Vijesti: