Instagram TV – budućnost videa?

Autor: Rebecca Danko, ForgeBIT.com

20. lipnja, Instagram je organizirao poseban event koji je slavio 1 milijardu korisnika na njihovoj platformi. Osim što su odavali čast ovoj velikoj prekretnici u povijesti tvrtke, Kevin Systrom, direktor Instagrama, je najavio IGTV (Instagram TV).

IGTV je nova opcija na Instagram aplikaciji koja omogućuje korisnicima postavljanje dužih videa. Za razliku od prije, kada su se mogli učitavati Stories do 15 sekunda i videi u trajanju do jedne minute, IGTV videi mogu trajati do jednog sata. Na početku, samo veći influenceri će moći učitavati video sadržaj od sat vremena, dok će ostatak korisnika moći učitavati video dužine do 10 minuta. U budućnosti, Instagram planira dopustiti svima postavljanje video sadržaja neograničenog trajanja.

Osnove IGTV-a

IGTV je uključen u postojeću aplikaciju Instagrama, ali se može preuzeti i kao samostalna aplikacija. Kao što njezino ime predlaže, ideja iza IGTV je da će u budućnosti zamijeniti televiziju.

U obavijesti za medije, Instagram navodi kako IGTV, isto kao i regularna televizija, odmah počinje puštati sadržaj bez potrebe za pritiskanjem oznake play. Ne morate posebno tražiti sadržaj profila koje već pratite i ostalih koji će vam se možda svidjeti prema vašim interesima.

IGTV je osmišljen prvo za mobilne uređaje, te sadržaj dolazi u formatu full-screen vertikalnih videa. Videi su s razlogom vertikalni, jer se snimaju mobitelom i proizvedeni sadržaj je stvarniji i manje uređen ili montiran.

Kako koristiti Instagram TV

Kao što je već navedeno, svi korisnici mogu postaviti video na IGTV. Prije postavljanja videa, trebate kreirati kanal za svoj račun. Kako biste postavili video, kliknite na “+” na desnoj strani. Za vrijeme postavljanja videa, možete dodati naslov i opis za svaki video. Osim toga možete kreirati i thumbnail u .jpg formatu kako bi vaš profil izgledao organiziranije i profesionalnije. Već snimljeni videi moraju biti u .MP4 formatu, u omjeru širine i visine 9:16.

Molimo uzmite u obzir da biste isto kao i na YouTubeu trebali iskoristiti relevantne ključne riječi. Ostali korisnici će lakše pronaći vaše videe ako koristite popularne i važnije ključne riječi.

Nakon što objavite video, vidjet ćete gumb “…” pored opcija like, comment, share na kojem možete provjeriti statističke podatke videa. Možete provjeriti analitiku kao što su pogledi (nažalost anonimni), stopu zadržavanja i slično. Također možete kopirati link za vaš video ili ga obrisati.

Kada gledate tuđe videe imate i opcije biranja sadržaja po kategorijama: “za vas”, “pratim”, “popularno”, i “nastavi gledati”. Uz to možete lajkati, komentirati i slati videe svojim prijateljima u direktnim porukama. Ako pratite nekog na IGTV, pratite i njegov Instagram profil i obratno.

Budućnost videa

Glavna ideja IGTV-a je da u budućnosti proizvodi emisije dužeg formata s voditeljima koji će preispitati cijeli koncept tradicionalne televizije te čak i YouTubea. Instagram trenutno ima puno pravo izazvati tradicionalne medije na temelju podataka o tome koliko se vremena provodi na gledanju video sadržaja na Instagramu i općenito popularnosti videa na mobilnim uređajima.

Unatoč tome, IGTV je dostupan već tri tjedna i iako su mnogi influenceri već isprobali novu opciju, teško je pronaći kanal koji je iskoristio cijeli sat koji im je dostupan. Većina videa su dužine 5-10 minuta i prikazuju sadržaj sličan sadržaju koji spomenuti influenceri objavljuju na Stories i YouTubeu.

Najveći problem IGTV-a koji se predviđa u budućnosti je da trenutno ne postoji način za zaradu preko ove platforme. Usluga ne uključuje oglase te je Instagram objavio kako neće plaćati za sadržaj na svojoj platformi. Bit će zanimljivo vidjeti koliko će influencera ostati vjerno IGTV-u ako neće biti novčanih naknada. Slična stvar se događa s Facebookom, koji još uvijek razvija sustav nagrađivanja najpopularnijih kreatora sadržaja. Kreatori još uvijek ažuriraju svoje Facebook stranice, ali ne s originalnim sadržajem, nego s linkovima na njihove YouTube videe. YouTube, iako je nedavno bio pod kritikama zbog demonetizacije velikog broj sadržaja, još uvijek ima veliki broj vjernih korisnika koji uspijevaju zaraditi za troškove života preko YouTube partnerskog programa.

IGTV nudi velike mogućnosti za brendiranje posebice na području turizma. Ugostitelji mogu koristiti ovaj format kako bi prikazali svoj interijer na kreativan i zanimljiv način, upoznati svoje pratitelje sa svojim zaposlenicima, prikazati sve prednosti svog smještaja u odnosu na druge i slično. Restorani lako mogu napraviti kratke videe gdje pripremaju svoja glavna jela i na taj način pozvati potencijalne goste u svoj restoran. Instagram TV videi se mogu koristiti i za kratke putopise ili vodiče po popularnim turističkim destinacijama.

Bit će zanimljivo pratiti razvoj ove nove platforme i gdje će nas odvesti. Teško je reći hoće li u potpunosti uspjeti ostvariti ono što su u Instagramu naumili, ali nadamo se da će što više korisnika i brendova stvarati novi, kreativni i originalni video sadržaj. Mogućnosti su, kao i na drugim društvenim mrežama, bezbrojne i možda je upravo ovo platforma koja će Vaše poslovanje odvojiti od drugih i istaknuti Vas među sličnim tvrtkama u turizmu.

Autor: Rebecca Danko, ForgeBIT.com

Vijesti: