Krenulo je! Mještani Petrčana žele izdvajanje Petrčana od TZ grada Zadra?

Foto: Promo brošura Petrčanje

Tražimo izdvajanje iz Turističke zajednice Zadra jer samo prošle godine od tri milijuna kuna prikupljenih od naše članarine i boravišne pristojbe u Petrčane je vraćeno samo 400.000 kuna. Gotovo svi naši novci troše se na zadarski Poluotok i tako je sve ove godine. Rečeno je na prosvjedu 18.svibnja.2018. ispred gradske zadarske turističke zajednice predstavnika MO Petrčana, prenosi Večernji list.

Petrčancima su u TZ-u Zadra rekli kako nisu samoodrživi, no oni ističu da su jedino selo s četiri hotela i da su trebali imati status kao što ga ima Opatija za Rijeku ili Vodice za Šibenik. “Mi s mrvicama nismo zadovoljni i predali smo zahtjev za izdvajanjem iz TZ-a Zadra Ministarstvu turizma iz kojeg su rekli da kriteriji postoje, ali da je politika odlučila da nema izdvajanja. Svake godine rastemo, sve je više ljudi i kapaciteta, no nema ulaganja u turističke signalizacije u Petrčane već devet godina. Tražili smo uređenje plaže, no TZ je odbio. Više je od 90 posto privatnih iznajmljivača za izdvajanje iz TZ-a Zadra” rekao je predsjednik MO Petrčane Duje Stanišić.

Pitam se zašto Zadar ne promovira Nin, Biograd na moru … cijelu regiju?

Kada bi Nin imao sam mali vjetar leđa od turističkih institucija, siguran sam kako bi cijela Europa znala za Nin. Iskreno ne znam zašto Zadar ne promovira Nin, čak Zadar sam ima veći vlastiti interes zbog prodaje kvalitetnog i autentičnog sadržaja.

Zadar nema toliko sadržaja da zadrži gosta duže od tri dana, ali kao cijela regija svakako ima. Zato je u interesu Zadra da prodaje i promovira Nin I druge kvalitetne sadržaje u okolici jer jedino važno je konačni doživljaj turista nakon 7 – 14 dana godišnjeg odmora. Ako je gost zadovoljan destinacijom vratiti će se opet. Gosti ne vide niti ih zanimaju naše nevidljive granice gradova I županije. Zanima ih samo iskustvo I doživljaj.

Ovo nema nikakve veze s politikom, nego isključivo tržištem i tržišnim razvojem 

Barem se nadam kako u ovom slučaju nema nekih političkih konotacija, no o tome govori i jak argument u uvodu. I to je činjenica. Previše dajemo, a premalo dobivamo, zaključak je Petrčana. A tako je godinama. Zadar bi trebao više iskoristiti svoju financijsku I medijsku moć, da promovira cijelu regiju, a ne da samo gleda samo sebe.

Petrčani žele razvoj, tržišni razvoj, jer ovako svi u destinaciji gube.

Počelo je, a tek će početi slični zahtjevi, jer činjenica je kako veliki TZ sustavi gutaju male, kao i da određene županijske turističke zajednice favoriziraju jedne, najčešće prema političkom ključu, dok drugi nemaju dovoljno vlastitih sredstva za danji razvoj. Suludo je da Petrčane sukladno tolikom prometu I broju noćenja ne mogu odlučivati o svojem razvoju. Čak i da se radi o općini koja ima turističkog potencijala, ali nema jednostavno dovoljno sredstava, veliki bi trebali pomoći, kao i u unutrašnjosti.

S druge strane, činjenica je da imamo previše turističkih zajednica te se sustav pokazao na terenu kao ne efikasan. Svaki grada tj. turistička destinacija razvija sama za sebe svoj turistički proizvod, koristi samo svoje resurse, promovira na svoje načine – što je suludo, kontra produktivno I ne efikasno. Sinergija I strateški razvoj su ključ uspjeha.

Previše politike, a premalo struke te strateškog I tržišnog razvoja. I tu leži cijeli naš problem u turizmu.

Kako god sutra bude izgledao sustav turističkih zajednica, naime Ministarstvo turizam je u procesu reorganizacije sustava turističkih zajednica, sve je do ljudi. Ljudi su ključni.

Jedno je politika, a drugo je tržišni I strateški razvoj koji bi trebao biti svima u interesu. Dok god direktore turističkih zajednica bude birala politika, a ne struka, dok god će se oni ponašati kao “velike gazde” koji sami odlučuju o svemu, dok god će isključivo oni odlučivati o raspodjeli novaca prema svojem nahođenju sviđali im se netko ili ne tj. da li im se netko zamjerio konstruktivnom kritikom ili prijedlogom, dok god će favorizirati ili degradirati druge samo prema političkom ili drugom ključu i bez konzultacijom sa strukom i lokalnom sredinom, niti jedna reorganizacija sustava nam neće pomoći. Naravno čast rijetkim iznimkama.

Zbog takvih stvari turističke destinacije stagniraju ili se presporo razvijaju, a najveći gubitnici su svi. Od hotela, iznajmljivača, restorana, muzeja itd… svih u turističkoj destinaciji. Upravo je to glavna zadaća TZ-a strateški razvoj turističkih destinacija, brendiranje i promoviranje istih, spajanje javnog i privatnog sektora te generiranje turističkih proizvoda. Zato je potrebno da se svi u destinaciji ujedine i traže tržišne promijene i razvoj. Politika nema veze s tim, barem ne bi trebala imati, ovo je pitanje razvoja.

Zato su ljudi u turističkim zajednicama i plaćani, to im je posao. A plaćamo ih mi. Dakle, smisao turističkih zajednica nije da budu svrha sami sebi, nego razvoj turističke destinacije.

Za kraj, jedno pitanje. Turist je u par dana posjetio Split, Šibenik i Zadar, je li bio u Dalmaciji? Jesu li turističke destinacije / brend županije, gradovi, općine ili regija? Pametnom sve jasno.

 

Vijesti: