Motivacija i nagrađivanje zaposlenika u hotelijerstvu

Kako bi cijela godina bila uspješna, a zaposlenici i poslodavci zadovoljni, valja krenuti pozitivno od samoga početka. Zato je ovo idealna prilika za analizirati dosadašnje stanje zadovoljstva zaposlenika i...

Kako bi cijela godina bila uspješna, a zaposlenici i poslodavci zadovoljni, valja krenuti pozitivno od samoga početka. Zato je ovo idealna prilika za analizirati dosadašnje stanje zadovoljstva zaposlenika i započeti sa novim načinima motivacije i nagrađivanja.

Svi smo već upoznati sa osnovnim komponentama sustava nagrađivanja zaposlenika, odnosno sa financijskim nagrađivanjem kao što su osnovna plaća, doprinosi i beneficije, varijabilni dio plaće (bonusi, stimulacije, …) i nefinancijskim nagradama kao što su priznanja i pohvale, veće ovlasti, mogućnosti za razvoj i usavršavanje.

O motivaciji i nagrađivanju se mogu ispisati stotine stranica, ali da pojednostavimo stvar, u nastavku pročitajte 5 vrlo jednostavnih načina pomoću kojih možete sustavno motivirati zaposlenike, raditi u pozitivnom okruženju, a samim time i smanjiti (lošu) fluktuaciju.

 

petra2

  1. Budite iskreno zainteresirani za profesionalni rast i razvoj zaposlenika – Zaposlenici zaista žele vidjeti da je njihov direktor/voditelj odjela iskreno zainteresiran za njihov profesionalni rast i razvoj, te za njihovu karijeru. Zato budite mentor i trener vašim zaposlenicima. Učite ih, razvijajte ih, predlažite im načine na koji se sami mogu osobno i profesionalno razvijati. Osim što na taj način pomažete svojim zaposlenicima, oni to nevjerojatno cijene.
  2. Budite iskreno zainteresirani za uravnotežen poslovni i privatni život zaposlenika – Ukoliko je moguće, dopustite malo fleksibilnosti u raspored zaposlenika i imajte razumijevanja za privatne posjete doktoru ili ranije izlaske sa posla zbog određenih osobnih situacija. Male geste i ustupci često čine veliku razliku.
  3. Slušajte – Ovo je vrlo jednostavno: samo pažljivo slušajte. I iznenadit ćete se što sve čujete. Slušajte svoje zaposlenike kada vam govore o mogućnostima za poboljšanje poslovnih procesa ili o novim idejama za poboljšanje rada odjela. Slušajte ih kada vam pričaju o svojim problemima, brigama, frustracijama, nesporazumima, djeci, roditeljima, prijateljima. Samo ih pažljivo slušajte. Apsolutno je jasno da kao direktor / voditelj morate hodati po vrlo tankoj liniji koja odvaja posao od prijateljstva i savršeno je jasno da vas priče zaposlenika mogu umoriti, ali slušajte svoje zaposlenike unutar granica razuma i zapamtite da je inteligentno slušanje sastavni dio vašega posla.
  4. Nemojte drugima raditi ono što ne biste htjeli da drugi rade vama – Klišej? Da. Ali kada je u pitanju način na koji se odnosite prema svojim zaposlenicima, ovo se ne može jednostavnije izreći. Odnosite se prema svakom zaposleniku kao prema individui i poštujte svakog zaposlenika bez obzira na koji posao odrađuje. Poštovanje i doza poniznosti prema vašim zaposlenicima ne košta apsolutno ništa, a donosi mnogo toga.
  5. Povežite osobne financijske interese zaposlenika sa učinkom kompanije – No dobro, ovo možda i nije tako jednostavno kao gore navedena prva četiri primjera i vrlo vjerojatno će biti potrebno pregovaranje sa još nekoliko ključnih osoba u kompaniji, ali povezati pozitivan financijski rast kompanije sa osobnim financijskih interesima zaposlenika zaista pozitivno utječe na njihovu motivaciju. Zato osmislite i pokrenite sustav financijskog nagrađivanja zaposlenika – godišnji bonus, mjesečne financijske stimulacija, …

quote_emplyoees-17537

Vrlo je jednostavno. Samo treba htjeti… i krenuti.

 

Autor: Petra Starčević, voditelj edukacije i razvoja

Vijesti: